به مناسبت هفته ی پژوهش در جمع دست اندرکاران پژوهش منطقه ویژه پتر

ارائه پروژه های پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

ارائه پروژه های پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴) ۱۵:۴۲

به منظور پاسداشت هفته پژوهش، مهمترین پروژه های تحقیقاتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال گذشته ارائه شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی علی یزدانی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، در سخنانی انتظارات مدیران صنعت را از دانشگاهیان و پژوهشگران و کارشناسانی که به هر نحو در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت می کنند بیان کرد.

یزدانی، با اشاره با استقبال بسیار خوب شرکتهای خارجی از همایش اخیر IPF، گفت: این استقبال شاهدی بر این موضوع است که دنیا در فضای پسابرجام منتظر ورود به بازار ایران است.

وی با ذکر آخرین آمار تولیدات صنایع پتروشیمی در کشور خاطر نشان کرد: در منطقه ما و در کل کشور حدود 30 درصد از ظرفیتهای منصوبه تاکنون بلااستفاده است و بعد از مشکلات مربوط به خوراک، 30 درصد از علل عدم تولید مشکلات طراحی و فرایندی هستند که می تواند به دست دانشمندان، پژوهشگران و دانشگاهیان ما حل شود.

یزدانی یکی از گامهای مهم توسعه صنعت پتروشیمی و تحقق چشم انداز این صنعت را جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و تاکید کرد: پس از چالش تامین سرمایه گذاری، مهمترین رکن اصلی توسعه ی این صنعت، انتقال فن آوریهای نوین به صنعت پتروشیمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان آمادگی صنعت را برای همکاری با مراکز پژوهشی در تولید فناوری های مورد نیاز پتروشیمی اعلام کرد و افزود: روشهای مختلفی برای جذب فناوری وجود دارد اما به واقع اگر نتوانیم فن آوری های مورد نیاز خود را بومی کنیم، با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد و کلید حل این مشکل در دست دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارکهای علم و فناوری است.

پروژه های ارائه شده در این جلسه در زمینه ی تاسیسات زیربنایی، مهندسی، فضای سبز و محیط زیست بودند که توسط دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی و پژوهشی کشور اجرا شده اند.

همه ساله به مناسبت هفته ی پژوهش، مراسمی با این شیوه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا می شود.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی