رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت پلاستیک اصفهان

مشارکت با سرمایه گذاران خارجی راهبردی مهم برای توسعه صنعت پتروشیمی است

مشارکت با سرمایه گذاران خارجی راهبردی مهم برای توسعه صنعت پتروشیمی است
(دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴) ۱۵:۵۶

مشارکت با سرمایه گذاران خارجی در دوران پسا تحریم برای نوسازی و بازسازی تجهیزات وتاسیسات با هدف افزایش بهره وری در صنایع پائین دستی پتروشیمی دارای اهمیت خاصی است.

مهدی ناجی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت پلاستیک اصفهان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد : امروزه و به خصوص پس از مذاکرات برجام بسیاری از کشورهای منطقه آسیا و نیز حوزه خلیج فارس تقاضای همکاری و صادرات محصولات را ارائه کرده اند.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و توزیع کنندگان صنعت پلاستیک اصفهان با داشتن حدود 1500 تا 1800 عضو فعال در عرصه های تولید و توزیع، پیگیری مطالبات، مسایل و مشکلات صنایع زیر مجموعه خود در سازمان های مختلف، صدور پروانه های کسب و ساماندهی صنف پلاستیک در سطح استان، برگزاری نمایشگاه های مختلف عرضه محصولات، تامین سوخت و مواد اولیه صنایع در حال فعالیت است . 

ناجی افزود: در دهه های اخیر صنعت پلاستیک از قابلیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار شده است به گونه ای که در مقایسه با گذشته که به صورت جزیی در سبد کالای مصرفی مردم و صنایع مطرح بود اکنون حدود 80 تا 90 درصد سبد مصرفی مردم و صنایع کلان و بالادستی در سطح جهان را پلاستیک تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: به دلیل تامین بخش عمده مواد اولیه این صنعت توسط بازارهای داخلی در عین اینکه از وابستگی کمتری نسبت به سایر صنایع به دیگر کشورها برخوردار است بلکه در دوران تحریم با رشد دانش فنی داخلی از کیفیت قابل قبولی در سطح جهان برخوردار شده است بنابراین در دوران پسا تحریم می بایست ضمن حمایت بیشتر این صنعت کلیدی کشور در جهت برطرف نمودن مشکلات و تقویت بعد رقابتی، صادرات این محصول را جایگزین صادرات نفتی کشور کرد .

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت پلاستیک اصفهان با اشاره به نوآوری های ایجاد شده در صنعت پلاستیک اظهار کرد : اگرچه در گذشته ، پلاستیک به عنوان صنعتی زیان آور برای محیط زیست مطرح بود امروزه با وجود نوآوری های نو در مواد مورد استفاده در این صنعت در سطح جهان، دولت می بایست ضمن حمایت از این صنایع در راستای شکل گیری صنعتی دوستدار محیط زیست کشور گام بردارد همانند پلاستیک هایی که پس از 6 ماه در محیط زیست تجزیه می شوند و یا آسفالت های پلاستیکی که هم اکنون در بسیاری از جوامع اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی