84

نیم قرن تجربه ، سرمایه گذاران خارجی را به ایران می آورد

نیم قرن تجربه ، سرمایه گذاران خارجی را به ایران می آورد
(سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴) ۰۸:۰۰

عیسی مشایخی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل ، آی.پی.اف. را مهمترین واقعه نزدیک به 51 سالگی صنعت پتروشیمی می داند

صنعت پتروشیمی درحالی 51 سالگی خود را جشن می گیرد که چشمان بسته سرمایه گذاران خارجی  در دوران تحریم ها به روی مزیت های ایران بسته بود و اکنون  همگان بر این باورند که حضور در صنعت پتروشیمی ایران سود آور است و بزرگان این صنعت تاکید می کنند که جهان به نظاره ایران، مزیت هایش  برای سرمایه گذاری  به ویژه پتروشیمی کشورمان نشسته است.

عیسی مشایخی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل با همین رویکرد، آی.پی.اف. را مهمترین واقعه نزدیک به 51 سالگی صنعت پتروشیمی می داند.

به نظر شما مهمترین اتفاق در آستانه 51 سالگی صنعت پتروشیمی چه بوده است؟

آی.پی.اف بزرگ ترین رویداد صنعت پتروشیمی ایران در سال 1394 به شمار می رود و باید گفت که این همایش نقش بسیار به سزایی نزد  شرکت های صاحب نام بین المللی ، موسسه های بیمه صادراتی، اعتباردهندگان معروف بین المللی، سازندگان معروف و کسانی که قصد مشارکت دارند را داشته است.

شما حضور سرمایه گذاران خارجی و نهادهای مالی در این همایش را که در اواخر ماه گذشته برگزار شد، چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور بانک ها در آی.پی.اف. نسبت به زمان های دورتر که مشارکت داشتند، کمتر بوده و دلیل این امر به این مساله برمی گردد که هنوز موارد بانکی در نتیجه توافقات، اعلام نشده اند با این وجود آی.پی.اف. همواره نقش به سزا و تعیین کننده ای در همه امور داشته است.

به نظر شما یکی از شاخص ترین عملکردها بر اساس 51 سال تجربه صنعت پتروشیمی چیست؟

برگزاری همایش های آی.پی.اف. یکی از کارائی هایی است که ان.پی.سی بر اساس تجربه 51 سال که گذشته انجام می دهد و بازدهی خوبی دارد به گونه ای که هم اکنون این همایش، یک برند شناخته شده نزد همه اعتباردهندگان، موسسات بیمه ای، سازندگان و مشارکت خواهان است. این شناخت شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی حاصل چندین سال حضورشان در آی.پی.اف. به ویژه در دوران طلایی صنعت پتروشیمی است، دوره ای که فرآیند عجیب و غریبی نزد خارجی ها بود و صنعت پتروشیمی با جهش و توسعه چشمگیر داشت.

قرار است که ان.پی.سی. تبدیل به کارآمد ترین سازمان درمنطقه شود نظر شما در مورد این سیاست چیست؟

آن چه مسلم است، این است که با استفاده از تجربه گذشته و برنامه های حاکمیتی که ان.پی.سی. در دست داشته است، به این هدف می رسیم .درواقع برنامه های حاکمیتی از حمایت های قوی دولتی برخوردار هستند بنابراین شرکت ملی صنایع پتروشمی می تواند به اهداف خود برسد.

بر این اساس صنعت پتروشیمی با بیش از نیم قرن تجربه هم اکنون می تواند پس از شناساندن مزیت های خود به سرمایه گذاران داخلی و خارجی پذیرای سرمایه گذاران قدر جهان باشد و با بهره گیری از تجربه خود در آینده ای نزدیک و در چشم انداز مشخص شده تبدیل به قدرتمند ترین سازمان پتروشیمی در آسیای غربی باشد.

 از سوی دیگر با توجه به این که ایران از مزیتهای فراوانی برای جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی برخوردار است  بطور یقین ظرفیت خوبی در دروان پساتحریم برای جذب سرمایه گذاران جدید ایجاد خواهد شد و ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید به ویژه در صنعت سود آور پتروشیمی است.

  بر همین اساس باید تاکید کرد که سرمایه گذاران خارجی می توانند از ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران پساتحریم به خوبی بهره ببرند ودر این مسیر باید ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن برجام جو روانی مثبتی برای حضور دوباره سرمایه گذاران خارجی ایجاد شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی