در نخستین روز از لغو تحریم ها و با حضور وزیر نفت انجام شد:

بررسی تجهیز منابع لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران

بررسی تجهیز منابع لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴) ۱۸:۳۴

تجهیز منابع لازم برای توسعه شتابان صنعت پتروشیمی کشور در شرایط پساتحریم ظهر امروز (یکشنبه ٢٧ دی ماه) با حضور وزیر نفت و همه فعالان داخلی این صنعت برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  شانا، در نخستین روز از لغو تحریم ها (یکشنبه ٢٧ دی ماه)، موضوع تجهیز منابع برای توسعه صنعت پتروشیمی در حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاران بزرگ و فعالان عمده این صنعت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست گزارشی از آخرین وضع طرح های در دست اجرا و برنامه های آتی بخش پتروشیمی کشور از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارائه شد و هر یک از سرمایه گذاران و فعالان درباره طرح های مربوط به خود و برنامه های مجموعه های مرتبط توضیحاتی را ارائه داده و راهکارهایی که برای تجهیز سرمایه و تأمین منابع مالی این طرح ها در نظر گرفته اند را تشریح کردند.

عموم فعالان برای طرح های خود از طریق ارائه امکان برداشت محصولات طرح ها به عنوان ضمانت، مشارکت در سرمایه گذاری و ارائه تضامین شرکتی، راهکارهایی را برای تأمین سرمایه مورد نیاز طرح های خود از منابع خارجی در نظر گرفته بودند؛ همچنین برخی از طرح ها از طریق فاینانس چین و صندوق توسعه تأمین سرمایه خواهد شد.

افزون بر این مشکلات و تنگناهای موجود برای تأمین سرمایه از روش های مذکور توسط این شرکتها ارائه و روش های حل آنها در حضور وزیر نفت مورد بررسی قرار گرفت و وزیر نفت بر اهتمام وزارت نفت بر حمایت از شتاب بخشیدن به توسعه صنعت پتروشیمی و اجرای طرح های اولویت دار، تأکید کرد و از پیگیری رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان برای توسعه مذکور و حمایت از آنها خبر داد.

به گزارش شانا، این نشست با حضور وزیر نفت، معاون وی در امور پتروشیمی، رئیس صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت، رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر، مدیرعامل و مدیران هلدینگ خلیج فارس، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران عامل سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت و گاز و تأمین، پتروفرهنگ، پتروشیمی باختر، سرمایه گذاری ساتا، نفت و گاز پارسیان و انرژی سپهر در وزارت نفت برگزار شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی