ظرفیت تاسیسات تولید اتیلن شل در گوانگ دونگ چین دو برابر می شود

ظرفیت تاسیسات تولید اتیلن شل در گوانگ دونگ چین دو برابر می شود
(یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴) ۱۲:۲۴

ساخت تاسیسات تولید اتیلن با سرمایه ای معادل چهار میلیارد و 100 میلیون دلار، برای نخستین بار در سال 2000 در شهر هویژو ( Huizhou ) چین آغاز شد و از سال 2006 در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت انگلیسی – هلندی رویال داچ-شل و شرکت ملی نفت فلات قاره چین ( CNOOC ) به تازگی قراردادی را برای افزایش ظرفیت تولید تاسیسات کراکینگ اتیلن خود واقع در استان گوانگ دونگ چین و احداث تعدادی واحد جدید پتروشیمی به امضا رساندند.

قرار است ظرفیت تولید تاسیسات اتیلن گوانگ دونگ به 2 میلیون تن در سال بالغ شود. این مجموعه حاصل سرمایه گذاری مشترک شل و شرکت ملی نفت فلات قاره چین است.

انتظار می رود پروژه های در نظر گرفته شده ظرف دو سال آینده اجرایی شود.

کار احداث تاسیسات تولید اتیلن یادشده با سرمایه ای معادل چهار میلیارد و 100 میلیون دلار، برای اولین بار در سال 2000 در شهر هویژو ( Huizhou ) چین آغاز شد و از سال 2006 در مدار تولید قرار گرفت.

پالایشگاه شرکت ملی نفت فلات قاره چین نیز در شهر هویژو واقع است و این شرکت قصد دارد تا سال 2017 ظرفیت پالایشگاه را از رقم فعلی 10 میلیون تن در سال به 22 میلیون تن افزایش دهد. افزایش ظرفیت در نظر گرفته شده می تواند به تامین خوراک نفتا برای تاسیسات تولید اتیلن کمک شایانی کند.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین یکی از شرکت های عمده نفتی چین است. این شرکت، سومین شرکت بزرگ نفتی در جمهوری خلق چین، پس از شرکت ملی نفت چین (مالک پتروچاینا) و شرکت پتروشیمی چین (مالک سینوپک)، محسوب می شود.

تمرکز این شرکت در زمینه بهره‌برداری، اکتشاف و توسعه نفت خام و گاز طبیعی در میادین فراساحلی چین است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی