تا پایان برنامه ششم توسعه

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 130 میلیون تن می رسد

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 130 میلیون تن می رسد
(سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴) ۱۵:۴۱

براساس برنامه ریزی های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ١٣٠ میلیون تن تا پایان برنامه ششم توسعه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حمیدرضا رستمی،عصر دیروز(سوم اسفندماه) در پنل تخصصی توسعه دانش بنیان صنعت پتروشیمی که در پنجمین کنفرانس «رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی» برگزار شد، اظهار کرد: امروزه پژوهش و فناوری و حرکت در مسیر تکنولوژی و به دست آوردن چارچوب های تکیه بر دانش یک اصل است و در شرایط کنونی از دلایل پیشرفت کشورهای جهان است.

وی با اشاره به مجموعه اقدام های کشورهایی که در این زمینه فعالیت کرده و به پیشرفت های خوبی نیز رسیده اند، افزود: اتخاذ استراتژی روشن و واضح در این چارچوب می تواند کارساز باشد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با نگاه درونزایی و برونگرایی می تواند چاره ساز حرکت در مسیر پژوهش و کسب فناوری های نو باشد.

رستمی با بیان این که توسعه دانش و مجموعه های دانش بنیان از تأکیدات مقامات ارشد کشور است، تصریح کرد: این موضوع از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به شدت دنبال می شود و سرمایه گذاری ویژه ای را در این زمینه انجام می دهند؛ حدود ٥٠٠ میلیون دلار در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

وی با اشاره به این که رشد صنعت پتروشیمی پس از دهه ٤٠ به عنوان جهش اول این صنعت درخاورمیانه و در ایران نام برده می شود، گفت: ظرفیت نصب شده مجتمع های پتروشیمی کشور تا پایان امسال به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید که براساس برنامه ریزی های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این ظرفیت به ١٣٠ میلیون تن تا پایان برنامه ششم توسعه کشور می رسد.

رستمی به تولید حدود ٥٠ نوع محصولات پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: با گذر زمان ضمن جهش اول، سیر تکامل ساخت، مهندسی و عملیات نیز مسیر خود را به خوبی طی می کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به نتایج خوب ساخت قطعات و مهندسی معکوس از سوی شرکت های داخلی اظهار کرد: قطعات بسیار پیچیده صنعت پتروشیمی هم اکنون از سوی توانمندان داخلی ساخته می شود.

وی با اشاره به این که یکی از زنجیره های گسسته دانش بنیان بودن و ساخت و ساز، قطع ارتباط میان دانشگاه و صنعت است، افزود: خوشبختانه به تازگی با انعقاد تفاهم نامه هایی که صنعت پتروشیمی با دانشگاه ها امضا کرده است، امیدواریم چالش های موجود در این مسیر از بین رود و حرکتی مفید را در زمینه فناوری های جدید داشت.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بخش پژوهش و فناوری نباید با نگاه صرف دانشگاهی به موضوع نگاه کند و همچنین بخش صنعت نیز مطالبه گر این حرکت باشد، تأکید کرد: تغییر نگرش یکی از رویکردهای اصلی است که در بخش صنعت و پژوهش باید به وجود آید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی