صنعت پتروشیمی مالزی فرصتی برای سرمایه گذاری

صنعت پتروشیمی مالزی فرصتی برای سرمایه گذاری
(چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴) ۱۵:۳۲

سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی MIDA انتظار دارد در آینده نزدیک شرکت های مختلفی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و صنایع مربوط به نفت و گاز مالزی اقدام کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از بورنئو پست، کوالالامپور، با وجود کاهش قیمت جهانی انرژی، سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی از باقی ماندن این کشور به عنوان محلی برای تجارت صنایع مختلف به خصوص صنایع پتروشیمی و تکمیلی مربوط به نفت و گاز خبر داد .

داتوک ازمان محمود مدیر ارشد اجرایی سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی گفت مالزی زیرساخت های لازم برای این صنایع را دارد و  با وجود قوی بودن پایه های اقتصادی کشور انتظار داریم که در سال جاری  بین 4.0 و 4.5 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم .

وی در کنسرسیوم تکنولوژی مالزی افزود:  با اجرای طرح های مختلف پتروشیمی مانند مجتمع های نفتی پنگرنگ ، پالایشگاه پتروناس و پروژه توسعه مجتمع پتروشیمی، مالزی می تواند به لحاظ اکوسیستم صنعتی ای که در نقشه جهانی یافته است فرصت مناسبی برای رشد صنعت پتروشیمی و سرمایه گذاران این عرصه باشد. به عنوان مثال شرکت اشمیت و کلمنس تولید کننده قطعات فولادی ویژه و عرضه کننده خدمات لوله های انتقال برای اپراتورهای طرح های پتروشیمی در حال حاضر بیش از 14 میلیون یورو در یک کارخانه تولیدی جدید در سندیان سرمایه گذاری کرده است این نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان به توسعه این صنعت در مالزی اعتماد دارند.

جان اشمیت کرایر مدیر ارشد اجرایی گروه اشمیت و کلمنس گفت: سرمایه گذاری در طرح جدید، دو برابر تسهیلات قبلی این شرکت برای سرمایه گذاری درشاه علم است که می تواند ظرفیت تولید برای توسعه صنایع پتروشیمی بالادست و تکمیلی در مالزی را فراهم کند. با این طرح 90 درصد تولیدات این شرکت بصورت محلی و در داخل مالزی تولید خواهد شد یعنی ما فن آوری تولید را به مالزی انتقال خواهیم داد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی