96

آشنایی با هلدینگ‌های پتروشیمی دنیا/ بخش هشتم: هلدینگ میتسوبیشی (قسمت دوم)

آشنایی با هلدینگ‌های پتروشیمی دنیا/ بخش هشتم: هلدینگ میتسوبیشی (قسمت دوم)
(جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵) ۰۸:۰۰

صورت های مالی هلدینگ میتسوبیشی

جدول1

جدول 2

جایگاه تحقیق و توسعه در هلدینگ میتسوبیشی

فلسفه تحقیق و توسعه در هلدینگ میتسوبیشی

سیاست اصلی

 شعار این هلدینگ این است: «ما باید با استفاده از محققان و پژوهشگران نخبه از ژاپن و سایر کشورها تحقیق و توسعه را در هلدینگ میتسوبیشی توسعه دهیم تا بدین ترتیب نوآوری در ساخت محصولات جدید را تقویت کنیم. ما باید اهمیت حقوق مالکیت فکری خود و سایرین را تشخیص داده و آنها را ارج نهیم.»

شرکت میتسوبیشی از ابتدای تاسیس همواره اهمیت بسیار زیادی برای تحقیق و توسعه قائل بوده و آن را یکی از پاشنه آشیل های اصلی پیشرفت و توسعه خود در طول سال های فعالیتش می داند. هدف این شرکت این است که ارزش های شرکت را از طریق تمرکز بر اهداف تحقیق و توسعه افزایش داده تا سه معیار اصلی فعالیت های مشترک، یعنی پایداری، سلامت و رفاه را ارتقا بخشد.

این شرکت بر اساس نقاط قوت خود در طراحی مولکولی، خلق کاربری های جدید، افزایش ارزش افزوده، پردازش و فناوری های ابزاری نوین و یک نظام تحقیق و توسعه که تقریبا از یک گروه 4500 نفره تشکیل شده است، همچنین به واسطه شراکت با سایر صنایع، دانشگاه ها و دولت از منظر جهانی، همواره از سطح بالایی از رقابت پذیری برخوردار بوده و قادر است سریعاً به نتایج دلخواه دست یابد.

نمودار 1

احترام به حقوق مالکیت فکری

همانطور که جهانی شدن اقتصاد ادامه می یابد و بازارها توسعه یافته و پیچیده تر می شوند، هلدینگ میتسوبیشی به این باور رسیده است که به منظور کشف هم افزایی بین هر یک از شرکت های زیرمجموعه خود و دستیابی به رشد بالاتر، بسیار حیاتی است که سرمایه گذاری بیشتری بر روی اختراع و نوآوری، فنون، برندها، و سایر سرمایه های فکری جمعی انجام دهد و همه آنها را با یک استراتژی مشخص و تعیین شده پیش برد.

وقتی که هلدینگ میتسوبیشی یک فناوری جدید، محصولات یا خدمات جدید را کشف می کند، با اخذ مجوز کپی رایت از ارزش مالکیت فکری آن به صورت قانونی حمایت می کند. زمانی که حقوق مالکیت این شرکت نیز مورد تجاوز قرار بگیرد، اقدامات قانونی لازم برای مقابله با آن به سرعت انجام می گیرد. به طور همزمان، ما به حقوق مالکیت فکری سایر فعالان اقتصادی احترام می گذاریم و قبل از آغاز هر گونه فعالیت تحقیقاتی و ابداعی، بررسی های لازم انجام می گیرد تا به حقوق مالکیت سایرین تجاوز نشود.

همچنین یکی از اهداف مهم این شرکت به طور کلی افزایش درآمدهای عملیاتی است، که بدین منظور حقوق مالکیت فکری بین شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ توسعه پیدا می کند، این پروسه منجر به افزایش رقابت پذیری و بهره وری فعالیت های تحقیق و توسعه می شود. علاوه بر این، با بهره گیری از حقوق مالکیت فکری هر یک از شرکت های زیرمجموعه از طریق روش های مکمل، هدف ما این است که ارزش اختراعات و ابداعات صورت گرفته در این گروه را حفظ کرده و بدین ترتیب ارزش شرکت را در طول زمان افزایش دهیم.

تقویت تکنولوژی های درون سازمانی

هلدینگ میتسوبیشی سالانه ده ها هزار تن از محصولات مختلف از مواد اولیه اساسی گرفته تا کالاهای مصرفی را به فروش می رساند که در تولید همه آنها از به روزترین فناوری ها و تخصص ها استفاده می کند. دپارتمان های تحقیق و توسعه و تولید با این هدف مدیریت می شوند که ارزش کالاهای تولیدی را افزایش دهند و رقابت پذیری هلدینگ را بهبود بخشند. دپارتمان های کارپردازی، پشتیبانی، فروش و سایر دپارتمان ها فنون جدید را به کار می گیرند که در همه مراحل به بهبود کیفیت می انجامد.

خلق و بهبود فناوری های اساسی

هلدینگ مواد شیمیایی میتسوبیشی به بخش تحقیق و توسعه اهمیت بسیار زیادی می دهد، چرا که این بخش نقش کلیدی در ابداعات این شرکت دارد. هدف بخش تحقیق و توسعه این است که فناوری های برتر اساسی را روز به روز بهبود بخشد و فناوری های جدیدی را نیز خلق کند.

اهداف هلدینگ میتسوبیشی برای بخش تحقیق و توسعه، با استفاده از فناوری های بنیادی که در نمودار 2 نشان داده شده است، در جهت اهداف سه گانه این شرکت یعنی پایداری، سلامت و رفاه قرار گرفته است. در حال حاضر این هلدینگ قصد دارد که فناوری های بنیادی موجود را تقویت و فناوری های جدیدی را نیز خلق کند. به طور کلی این شرکت با هدف افزایش سهم بازار خود در بازار جهانی محصولات تولید خود، همه تلاش خود را به کار بسته است و جایگاه فعلی این شرکت حاکی از این است که تا حد زیادی در این امر موفق بوده است.

نمودار 2موفقیت ها


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی