100

آشنایی با هلدینگ های پتروشیمی جهان: هلدینگ بین المللی نِکسام (قسمت دوم)

آشنایی با هلدینگ های پتروشیمی جهان: هلدینگ بین المللی نِکسام (قسمت دوم)
(پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

استراتژی هلدینگ نکسام

هلدینگ نکسام تلاش می کند که برای سهامداران مختلف این شرکت از طریق پالایش مداوم و تکمیل فناوری منحصر به فرد خود و توسعه تولید محصولات مرتبط با ارتباط دهندگان حرارتی پلاستیک ها و مواد پلیمری، ارزش افزوده ایجاد کند.

این هلدینگ در سطح جهانی کار می کند. تمرکز این شرکت بر همکاری فعال و فروش محصولات شرکت در درجه اول به تولیدکنندگان پیشرو پلاستیک و ثانیا تبدیل کنندگان منتخب است. همچنین در بلندمدت بسیار متقاعدکننده است که هلدینگ نکسام گواهینامه های خود را در زمینه های مرتبط فناوری به فروش برساند.

فناوری جدید هلدینگ نکسام

عملیات هلدینگ شیمیایی نکسام بر پایه یک فناوری اختصاصی است که باعث می شود عملکرد به اصطلاح ارتباط دهنده حرارتی در اکثر اشکال پلاستیک تقویت شود.

اساسا در نظر بگیرید که پلاستیک ها از زنجیره های طولانی تشکیل می شود، که پلیمر نامیده می شود، که از بلوک های کوچک کربنی (منومرها) ساخته شده اند که در یک زنجیره بسیار طولانی به یکدیگر متصل شده اند. حلقه های کوچکی که در انتهای این زنجیره های طولانی قرار دارند می توانند برای اتصال به سایر مولکول ها مورد استفاده قرار گیرند (که به اینها ارتباط دهنده می گویند). ارتباط دهندگی به عنوان عکس العملی تعریف می شود که در آن زنجیره هایی متعدد از طریق این حلقه های ارتباط دهنده به یکدیگر وصل شده اند. هرچه که درجه اتصالی (ارتباط دهنده) که بین زنجیره های مختلف پلاستیک ایجاد می شود بالاتر باشد، ماده نهایی تولید شده مقاوم تر و پایدارتر خواهد بود.

با استفاده از ارتباط دادن زنجیره های پلیمری در پلاستیک، ویژگی های محصول اصلاح شده و به طور قابل توجهی بهبود می یابد، به طور همزمان، همانطور که میزان خدمات افزایش می یابد، به این مفهوم  خواهد بود که زمینه های جدیدی از کاربرد برای پلاستیک به وجود می آید.

اگرچه روش ارتباط دادن زنجیره های پلیمری به عنوان یک رویداد مدتها قبل کشف شده است، روش های موجود استفاده از این تکنیک تاکنون بسیار گران، پیچیده بوده و در بسیاری از موارد برای ارتباط دادن معمولی ترموپلاستیک ها در شرایط صنعتی نامناسب بوده است. با فناوری نوآورانه هلدینگ مواد شیمیایی نکسام، که بر اساس ارتباط دهندگی تعریف شده و فعال شده بر اساس گرما صورت گرفته است، درها به روی فرصت های کاملا جدید و به منظور استفاده در مقیاس کلان باز شده است.

پلاستیک ها به صورت اولیه در دو دسته ترموپلاستیک ها و ترموست ها دسته بندی می شوند. پلاستیک ترموست عبارت است از نوعی از پلاستیک که پس از تبدیل نمی تواند ذوب شده یا تغییر شکل دهد مگر اینکه کاملا نابود شود. در حالی که ترموپلاستیک به نوعی از پلاستیک گفته می شود که زمانی نام پلاستیک به آنها اطلاق می شود که گرم شده و چند بار متوالی تبدیل به یک جسم جامد سخت و پلاستیک شوند.

وقتی که صحبت از ویژگی های خاص و مزیت ها به میان می آید، هر یک از این دو دسته پلاستیک ویژگی ها و ومزیت های متفاوتی دارند. نقاط قوت پلاستیک های ترموست شامل ویژگی های مروبط به مرغوبیت مواد مورد استفاده از نظر قدرت مکانیکی، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت شیمیایی آن است. در حالی که مزیت های اصلی ترموپلاستیک ها عبارتند از رابطه هزینه- کارایی برتر و قابلیت فرآیندسازی آسان به منظور تولید انبوه.

مدت های مدیدی است که در صنعت پلاستیک همواره این تمایل وجود داشته است که بتوان مزیت های این دو نوع پلاستیک را با هم ترکیب کرد تا بتوان نوعی از پلاستیک را تولید کرد که هم ویژگی های مربوط به مرغوبیت مواد را داشته باشد و هم فرآیندپذیری آن به اندازه کافی مناسب باشد تا با قیمت معقول تولید و روانه بازار شود.

نوآوری های هلدینگ مواد شیمیایی نکسام و ارزشی که به استفاده کنندگان فناوری اش منتقل می کند و نیز ارزش بالای محصولات تولیدی اش به طور مستقیم به توانایی این شرکت در تبدیل ترموپلاستیک به ترموست بر می گردد که در مراحل زیر تشریح شده است:

1.      هلدینگ مواد شیمیایی نکسام ارتباط دهنده ها را در کارخانه خود در اسکاتلند و از طریق عقد قرارداد با شرکای خود تولید می کند. سپس پودر ارتباط دهنده به شرکت های تولیدکننده پلاستیک حمل می شود.

2.       در مرحله اول پودر تولید شده توسط هلدینگ مواد شیمیایی نکسام با پلاستیک هایی که قرار است ویژگی هایشان ارتقا یابد، ترکیب می شود. سپس ترکیب پلاستیک مایع داغ به دانه های کاربردی تبدیل می شود (یعنی، ارتباط دهنده با پلاستیک واکنش داده است.)

3.       این دانه ها در یک کیسه بسته بندی شده و به تولیدکننده های اجزاء پلاستیک تحویل داده می شوند.

4.      تولیدکنندگان اجزاء پلاستیک دانه های پلاستیکی را ذوب می کنند و تبدیل به یک ترکیب مایع می کنند.

5.       زمانی که پلاستیک به یک ابزار قالب زنی تزریق می شود، درجه حرارت بیشتر افزایش می یابد، که همین امر باعث می شود که واکنش ارتباط دهنده ماده افزودنی هلدینگ مواد شیمیایی نکسام آغاز شود.

6.       اجزاء نهایی پلاستیک سرد می شوند و از قالب تزریق خارج می شوند. اکنون این پلاستیک ها حلقه هایشان متصل شده است و ویژگی های کاملا متفاوت و بهتری نسبت به پلاستیک اصلی اولیه دارند.

7.       اجزاء پلاستیک تولید شده از روش ارتباط دهنده به مشتریانی تحویل داده می شوند که آنها را مونتاژ و تبدیل به کالای نهایی مصرفی می کنند.

محصولات تولیدی هلدینگ مواد شیمیایی نکسام

محصولات تولیدی هلدینگ مواد شیمیایی نکسام تحت دو عنوان تجاری بازاریابی و فروخته می شوند:

1.      NEXIMID® ارتباط دهندگان پلی آمیدها: در حال حاضر هلدینگ مواد شیمیایی نکسام پنج ارتباط دهنده مختلف را که میزان مقاومتشان نسبت به حرارت متفاوت است را در بازار ارائه می دهد به علاوه یک شکل متفاوت از این ارتباط دهنده ها:

  • NEXIMID® 100 (PEPA)
  • NEXIMID® 200 (EPA)
  • NEXIMID® 300 (PETA)
  • NEXIMID® 400 (EBPA)
  • NEXIMID® 500 (MEPA)
  • NEXIMID® MHT-R

2.      NEXAMITE®ارتباط دهنده ای برای سایر ترموپلاستیک ها: هلدینگ مواد شیمیایی نکسام پالایش و توسعه تولید یک سری از ارتباط دهنده ها را به منظور برقراری ارتباط حرارتی در تولید محصولاتی با حجم بالا در دستور کار قرار داده است، برخی از این محصولات عبارتند از پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفتالات، پلی بوتادینترفتالات، نایلون های مختلف با درجه های (12/11، 6، 66)، پلی اتر اترکتون و غیره.

در حال حاضر این محصولات با همکاری نزدیک مشتریان منتخب و اصلی تولید و مورد آزمایش قرار گرفته اند.

اطلاعات مالی هلدینگ مواد شیمیایی نکسام

سهام هلدینگ مواد شیمیایی نکسام برای اولین بار در تاریخ 23 آوریل سال 2013 و در Nasdaqاستکهلم مورد معامله قرار گرفت. نمودار 1 سهام معامله شده این شرکت را در یک ماهه اخیر نشان می دهد. خط آبی پررنگ در این نمودار نشان دهنده تعداد سهام معامله شده این شرکت است. همانطور که در این نمودار مشاهده می شود روند معامله سهام این هلدینگ تقریبا با ثبات بوده و نوسان زیادی در طول ماه نداشته است.

نمودار 1- اطلاعات مربوط به معامله سهام هلدینگ مواد شیمیایی نکسام در یک ماهه اخیر

 خصوصی1

منبع: www.nexamchemical.com

سهامداران هلدینگ مواد شیمیایی نکسام

بزرگترین سهامداران هلدینگ مواد شیمیایی نکسام تا تاریخ 31 ماه مارس سال 2017 در فهرست زیر نشان داده شده است.

 جدول 1- بزرگترین سهامداران هلدینگ مواد شیمیایی نکسام تا تاریخ 31 ماه مارس سال 2017

 خصوصی 2
* ده سهامدار بزرگ هلدینگ مواد شیمیایی نکسام بر اساس اطلاعات ثبت شده سهامداران که توسط Euroclear مدیریت می شود.برای اشخاصی که تحت عنوان کارمند داخلی سهام خریده اند، فهرست سهامداران تعداد کل سهامی که توسط کارمندان داخلی خریداری شده است را نشان می دهد، که شامل سهامی است که به صورت خصوصی، از طریق شرکت یا از طریق خانواده خریداری شده است.

میزان تغییر در سرمایه هلدینگ مواد شیمیایی نکسام

از زمانی که این هلدینگ در ژانویه سال 2013 تشکیل شد، سرمایه هلدینگ مواد شیمیایی نکسام بر اساس اطلاعاتی که در جدول زیر شرح آن آمده است، تغییر کرده است.

مقادیر درج شده برای سرمایه شرکت و سهم آنها گرد شده اند. رقم دقیق ارزش سهام   یا تقریبا 0192/0کرون سوئد است.

 جدول 2- تغییر در سرمایه هلدینگ مواد شیمیایی نکسام از ژانویه سال 2013 تاکنون

خصوصی 3  

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی