نکاتی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک

نکاتی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک
(جمعه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۱۱

اتاق خواب های کوچک هم مانند آپارتمان های کوچک، بخشی از زندگی در کلان شهرها و جهان امروز است. با این حال، اهمیت چیدمان اتاق خواب؛ به عنوان مهمترین مکان امنیت و استراحت و آرام گرفتن، برای اعضای خانواده را نباید دست کم گرفت.

درست است که نمی توانیم اتاق را بزرگ تر کنیم، اما بدون تردید می توانیم با چیدمان صحیح و کاربردی، فضا را بزرگتر یا به اصطلاح دل بازتر نشان دهیم. در این مطلب می خواهیم به شما نکات و روش هایی را پیشنهاد کنیم که با به کارگیری آنها، فضای کوچک اتاق خوابتان را بهتر چیدمان کنید.
بالای تخت خوابتان را قفسه بندی کنید
در اتاق خواب های کوچک بهتر است، قسمت بالای تخت خوابتان را قفسه  بندی کنید. می توانید در قسمت هایی که عمیق تر هستند، کشوهایی تعبیه کرده و یک سری از لوازم تان را درون آن قرار دهید. درون این قفسه ها می توانید کتاب، لوازم دکوری و هر آنچه درون اتاق خوابتان دارید قرار دهید.
نردبان های کوچک و قاب عکس های خالی، معجزه می کنند
این روزها در بسیاری از خانه ها از نردبان های کوچک چوبی به عنوان استندِ گلدان های طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. شما هم می توانید این نردبان ها را درون اتاق خوابتان قرار دهید. این استندها در دو سایز بلند و کوتاه هستند. اگر کوتاه آن را خریداری کردید، می توانید از آن بر روی یکی از کمد ها استفاده کنید. روی طبقات این استند، ظرف های کوچکی قرار داده و زیرو آلات تان را درون آن قرار دهید. همچنین می توانید یک قاب عکس با سایز متوسط را خریداری کرده و روی صفحه ی آن گیره هایی نصب کنید. به این گیره ها می توانید گردنبند و دستبندهای تان را نیز آویزان کنید.
آینه های بزرگ فضا را دو برابر می کند
قدرت آینه ها در بزرگ نشان دادن فضا، یکی از کاربردی ترین ترفندهای دکوراسیون داخلی است. پیشنهاد می کنیم حتی اگر می توانید میز کنسول تان را هم آینه دار انتخاب کنید. آینه ها می توانند فضای داخلی اتاق خوابتان را دو برابر بزرگتر نشان دهند.
قاب ها و گیره های مختلف فراموش نشود
تابلو هایی که خراب شده و می خواهید دور بیاندازید را نگه دارید. از قاب این تابلو ها می توانید به عنوان مکانی برای آویزان کردن گردنبند، گوشواره ودستبندتان استفاده کنید. این تابلو ها را به دیوار اتاق خواب تان نصب کنید. همچنین می توانید به قسمت پایین دیوار اتاق خواب تان گیره هایی آویزان کرده و لوازمی مانند شال، دستمال گردن، کیف و لباس های کوچکتان را نیز به آنها آویزان کنید.
از میزهای دوطبقه ای استفاده کنید
میزهای فلزی دو طبقه ای پهن، یکی از بهترین میزها برای اتاق خواب های کوچک هستند. این میزها به دلیل این که چهارچوب باریکی دارند، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. از این میزها می توانید به عنوان مکانی برای قرار دادن قاب عکس های خانوادگی، لوازم دکوری، کتاب و... استفاده کنید.
باکس های چوبی عمیق، یک کمد دیواری کاربردی
باکس های چوبی دیواری، یکی از بهترین محل ها برای قرار دادن وسایل، در اتاق خواب های کوچک هستند. این باکس ها که در سایزها و اندازه های مختلفی عرضه می شوند را به دیوار اتاق خوابتان نصب کرده و از درون آنها برای انبار کردن وسایل استفاده کنید. می توانید از فضای روی باکس ها برای قرار دادن لوازم دکوری و تزیینی نیز استفاده کنید.
از پشت درهای ورودی اتاق استفاده کنید
پشت درب ورودی اتاق خواب، یکی از بهترین و مخفی ترین مکان ها برای انبار کردن یا قرار دادن وسایل مختلف است. شما می توانید پشت درب اتاق خواب، میله های جالباسی، گیره های مختلف کوچک و بزرگ و... را نصب کرده و وسایلی مانند کیف، کفش، روسری، زیورآلات و حتی آینه را نیز می توانید به پشت در آویزان کنید.
شلف های دیواری، زیبا و پرکاربرد
در اتاق خواب های کوچک به دلیل داشتن فضای کم و محدود، امکان قرار دادن کمدهای ویترینی، دراور و... وجود ندارد. به همین دلیل، شما با محدودیت فضا و مکان مواجه هستید. یکی از بهترین پیشنهادات این است که از دیوارهای اتاق خواب، استفاده بهینه انجام دهیم. شلف های دیواری هم برای همین منظورساخته شده اند. می توانید روی این شلف ها، تابلوهای دیواری، لوازم تزیینی و دکوری قرار دهید.
در انتخاب تختخوابتان تجدید نظر کنید
تختخواب، مهمترین وسیله در اتاق خواب است که علاوه بر استراحت شبانه، نقش اساسی در زیبایی فضا دارد. اگر اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است به سراغ تختخواب های تاشو، مبلمان های تختخواب شو و یا تختخواب هایی با قطع 1.80 در 2.10 بروید. این مدل ها علاوه براینکه فضای کمتری اشغال می کنند، منظره ی اتاقتان را نیز متفاوت جلوه می دهند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی