127

اهداف توسعه پایدار: نقش صنعت پتروشیمی در دسترسی به آب سالم

اهداف توسعه پایدار: نقش صنعت پتروشیمی در دسترسی به آب سالم
(جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰

یکی از اهداف توسعه پایدار دسترسی به آب آشامیدنی ایمن و سالم برای همگان تا سال 2030 است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال 2015 نزدیک به1/2 میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب آشامیدنی سالم و ایمن دسترسی نداشته اند.

بخش پتروشیمی راه حل های نوآورانه ای را ارائه می دهد که می تواند دسترسی به آب سالم را در سرتاسر جهان تسهیل کند و این کار را از طریق فناوری های تصفیه آب، جلوگیری از هدرروی آب در سیستم آبرسانی و انجام بهترین اقدامات در جهت نظارت بر مدیریت ضایعات پسماند انجام می دهد.

همچنین یکی از اهداف توسعه پایدار این است که از سیستم های دریایی و اکوسیستم های ساحلی به صورت پایدار حمایت و مدیریت کند. حفاظت از نظام اقیانوسی جهان کاری بسیار ضروری است، زیرا برای بیش از 3 میلیارد نفر در جهان اقیانوس مهم ترین منبع تامین پروتئین است، و حدود 200 میلیون نفر در جهان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در شیلات استخدام شده اند. از طریق کار کردن برای مقابله با منابع آلودگی دریا از طریق نوآوری در تولید محصول، بخش پتروشیمی می تواند نقش مهمی در حفاظت از اقیانوس های ما ایفا کند.

افزایش انعطاف پذیری در لوله ها و سیستم های آبرسانی

بخش پتروشیمی راه حل های نوآورانه ای در مورد لوله کشی ارائه می دهد تا بدین ترتیب انعطاف پذیری آنها را افزایش دهد و هدروری آب را در پروسه حمل و نقل کاهش دهد، که یکی از مهم ترین منابع هدروری آب در سیستم های آبرسانی است. این یک فرصتی برای سیستم به وجود می آورد تا از محصولات تولیدی خود برای جلوگیری از هدرروی آب در تاسیسات و زنجیره های عرضه استفاده کند، ضمن اینکه می تواند تلاش هایی در جهت انتقال آب و فاضلاب در شبکه توزیع آب صورت دهد.

جدول 1- اهداف توسعه پایدار در جهت مشارکت در عرضه آب سالم و بهداشتی

منابع انسانی

منبع: Chemical Sector SDG Roadmap- 2018

بهبود توانمندی های آبرسانی در مناطق شهری

تقاضا و استفاده آب به سرعت در حال افزایش است. فناوری های عمومی به منظور استفاده مجدد و بازیافت آب شامل فرآیندهای بیولوژیکی، فیلتریزاسیون سطحی و جداسازی؛ و فرآیندهای اکسیداسیون شیمیایی عمدتا الکترودیونیزاسیون (CEDI)، فرا بنفش (UV) و سیستم های بر پایه اوزون. بخش تولید مواد شیمیایی نقش مهمی را در پیشرفت فناوری های فعلی و کار مشترک به منظور در دسترس بودن و امکان انجام برای بازارهایی که بیشتر به آنها نیاز دارند.

جدول 2- اهداف توسعه پایدار در جهت بهبود آبرسانی در مناطق شهری

منابع انسانی

منبع: Chemical Sector SDG Roadmap- 2018

سرعت بخشیدن به نظارت بر آب

بخش پتروشیمی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب است و این فرصت را دارد که از طریق به اشتراک گذاشتن بهترین اقدامات در جهت کاربرد پایدار مفاهیم مربوط به مدیریت مناطق آبگیر به پروسه نظارت بر آب کمک کند. کمبود آب و رقابت بر سر استفاده از منابع آب یک خطر تجاری برای بخش پتروشیمی محسوب می شود. افزایش تقاضا برای آب از سوی انسان ها، بخش کشاورزی، انرژی و صنعت امنیت عرضه آب را به مخاطره می اندازد و این پتانسیل را دارد که در اقدامات تجاری اختلال ایجاد کند.

جدول 3- اهداف توسعه پایدار در جهت بهبود نظارت بر مصرف آب

منابع انسانی

منبع: Chemical Sector SDG Roadmap- 2018

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی