127

معرفی شرکت های پتروشیمی برتر دنیا: شرکت ایر لیوکئید

معرفی شرکت های پتروشیمی برتر دنیا: شرکت ایر لیوکئید
(جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰

هلیدنگ ایر لیکوئید که یک شرکت پیشرو جهانی در زمینه تولید انواع گاز، فناوری ها و خدمات مختلف برای صنایع و بهداشت است.

هلدینگ ایر لیکوئید در 80 کشور دنیا حضور دارد، تعداد کارمندانش 66 هزار نفر است و به بیش از 6/3 میلیون نفر مشتری و بیمار خدمت رسانی می کند.

اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن مولکول های کوچک حیاتی برای ادامه زندگی بشر، تولید مواد و انرژی هستند. این گازها در قلمرو علمی شرکت ایر لیکوئید قرار دارند و از سال 1902 تا کنون هسته اصلی فعالیت های تولیدی این شرکت را تشکیل می داده اند.

هدف شرکت ایر لیکوئید این است که در این صنعت پیشرو باشد، عملکرد بلندمدت مثبت داشته باشد و در اقتصاد پایدار مشارکت داشته باشند. هدف استراتژی تبدیل شدن مشتریان به نقطه اصلی تمرکز این شرکت، داشتن رشد سودآوری در بلندمدت است. این استراتژی بر برتری عملیاتی، سرمایه گذاری های منتخب، نوآوری های جدید و سازمان شبکه ای متکی است که توسط همه شعب این گروه در سرتاسر دنیا انجام می شود.

درآمد شرکت ایر لیکوئید در سال 2018 بالغ بر 21 میلیارد یورو بوده است و اقدامات این شرکت در جهت حفاظت از زندگی بشر و محیط زیست، تقریبا 40 درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص می دهد. شرکت ایر لیکوئید در بورس یورو نکست پاریس حضور دارد و شاخص های CAC 40، EURO STOXX 50 و FTSE4Good متعلق به این شرکت هستند.

چهار کسب و کار اصلی این شرکت که شامل فعالیت های مروبط به تولید گاز و خدمات می شود، ارتباط نزدیکی با فلسفه قوی صنعتی دارد که در آن نزدیکی به صنعت یکی از عوامل کلیدی است. نمودار 1 پروسه به اشتراک گذاری دارایی های تولیدی و توزیعی را در یک منطقه جغرافیایی خاص در خطوط تجاری مختلف به تصویر می کشد.

شرکت ایر لیکوئید به دلیل وجود این شبکه بهینه صنعتی، بر روی نزدیکی خود با مشتریانش سرمایه گذاری می کند تا بتواند نیازهای آنها را شناسایی کند، تغییرات بازار را بفهمد و راه حل های نوآورانه را ارائه دهد. این رویکرد این گروه را قادر می سازد تا دامنه فعالیت ها و بازارهای خود را متنوع کند.

نمودار 1- شرکت ایر لیکوئید رشد اقتصادی همه بخش های اقتصادی را مورد توجه قرار می دهد

خصوصی

منبع: https://www.airliquide.com/group/glance

کسب و کارهای بسیار بزرگ

خط تجاری صنایع بزرگ راه حل هایی را برای تامین گاز و انرژی به مشتریان در صنایع فلزی، تولید مواد شیمیایی، پالایش و انرژی پیشنهاد می دهد، که برای تولید صنعتی آنها ضروری است تا بتوانند به این ترتیب کارایی فرآیندهای خود را بهبود بخشند و کارخانه های خود را به لحاظ کارکرد دوستدار محیط زیست کنند.

درآمد شرکت ایرلیکوئید

نمودار 2 درآمد شرکت ایر لیکوئید را بین سال های 2012 تا 2018 نشان می دهد. همانطور که در این نمودار مشاهده می کنید درآمد این شرکت از سال 2014 با سرعت بسیار زیاد در حال افزایش بوده است و در سال 2018 به بیش از 21 میلیارد یورو رسیده است.

نمودار 2- روند درآمدی شرکت ایر لیکوئید بین سال های 2012 تا 2018

خصوصی

منبع: https://www.airliquide.com/group/key-figures

نمودار 3 هم میزان درآمد این شرکت را به تفکیک زیر مجموعه های تشکیل دهنده نشان می دهد. همانطور که در این نمودار به وضوح مشخص است، میزان درآمد این شرکت از زیرمجموعه مربوط به فعالیت های تولیدی و خدماتی گازها که بالغ بر بیش از 20 میلیارد یورو است به هیچ عنوان با درآمد زیرمجموعه های دیگر آن قابل مقایسه نیست، به نحوی که میزان درآمد زیرمجموعه فناوری ها و بازارهای جهانی 474 میلیون یورو و درآمد زیرمجموعه ساخت و ساز و مهندسی بالغ بر 430 میلیون یورو است.

نمودار 3- درآمد شرکت ایر لیکوئید به تفکیک زیر مجموعه ها

خصوصی

منبع: https://www.airliquide.com/group/key-figures

نمودار 4 نیز درآمد بخش تولید انواع گازها را به تفکیک بخش مصرف کننده ایجاد درآمد نشان می دهد. بر اساس آنچه که در این نمودار مشاهده می شود بخش تجارت صنعتی با درآمد بیش از 9 میلیارد یوروئی در صدر مشتریان درآمد زای این شرکت قرار دارد و پس از آن به ترتیب صنایع بزرگ با درآمد 7/5 میلیارد یورو، بخش بهداشت با ایجاد درآمد 5/3 میلیارد یورو و بخش محصولات الکترونیکی با ایجاد درآمد 8/1 میلیارد یوروئی در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

نمودار 4- درآمد شرکت ایر لیکوئید به تفکیک مشتریان

خصوصی

منبع: https://www.airliquide.com/group/key-figures

نمودار 5 میزان درآمد ایجاد شده برای شرکت ایرلیکوئید را به تفکیک مناطق جغرافیایی نشان می دهد. همانطور که در این نمودار ملاحظه می کنید، ایالات متحده آمریکا با سهم 40 درصدی از درآمد این شرکت در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن اروپا با سهم 35 درصدی، آسیا- اقیانوسیه با سهم 22 درصدی و خاورمیانه و آفریقا با سهم 3 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

نمودار 5- سهم مناطق جغرافیایی مختلف از درآمد شرکت ایر لیکوئید

خصوصی

منبع: https://www.airliquide.com/group/key-figures

زیرمجموعه های شرکت ایر لیکوئید

در این بخش به بررسی ارقام کلیدی در دو کسب و کار اصلی شرکت ایر لیکوئید یعنی صنعت و مراقبت های بهداشتی می پردازیم. در بخش صنعت این شرکت مجموعا 430 واحد بزرگ در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند، 9.400 کیلومتر لوله کشی وجود دارد و 12.000 کامیون به خدمت گرفته می شوند. تعداد سیلندرهای به کار گرفته شده در این زیرمجموعه نیز به 24 میلیون عدد می رسد.

در بخش مراقبت های بهداشتی این شرکت نیز به 15.000 بیمارستان و کلینیک خدمت رسانی می شود، 1.600.000 بیمار در هر سال از خدمات مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط این شرکت بهره می برند، رتبه اول را در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل در اروپا دارد، و حدود 16.500 کارمند در این زیرمجموعه از شرکت مشغول به کار هستند.

هزینه های مربوط به نوآوری در شرکت ایر لیکوئید

شرکت ایرلیکوئید تمرکز فعالیت های نوآورانه خود را بر روی 3 موضوع اصلی قرار داده است که در واقع هر یک مربوط به یکی از بازارهای این گروه است: انتقال انرژی، مراقبت های بهداشتی و تبدیل های دیجیتالی.

مخارج مربوط به نوآوری این شرکت در سال 2018 بالغ بر 300 میلیون یورو بوده است، این مخارج صرف ثبت حدود 11.000 اختراع شده است. در واحدهای اختصاصی مربوط به تحقیق و توسعه که در زمینه تولید نوآوری همکاری می کنند 4.000 کارمند مشغول به کار هستند و این شرکت در بیش از 30 استارت آپ سرمایه گذاری کرده است.

اطلاعات مالی شرکت ایر لیکوئید

تا پایان سال 2018 بیش از 41.000 نفر سهامدار حقیقی حدود 32 درصد از سرمایه این گروه را به خود اختصاص داده اند، که این رقم در میان شرکت های حاضر در شاخص CAC 40  بالاترین درصد است. به طور کلی، 68 درصد از سهام این شرکت متعلق به صاحبان شرکت و 32 درصد از آن متعلق به افراد حقیقی است.

بازدهی کل سهامداران از سرمایه گذاری ثبت شده در طول 20 سال گذشته 6/9+ درصد بوده است. بیش از 50 درصد از درآمد این شرکت در طول 10 سال گذشته بین سهامداران توزیع شده است. آخرین سود سهام توزیع شده در سال 2019، به میزان 65/2 یورو بوده است و سالانه بیش از 30 کارگزار در این شرکت کار می کنند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی