134

معرفی شرکت های پتروشیمی معروف دنیا: هلدینگ پتروشیمی اس. کی. اینوویشن

معرفی شرکت های پتروشیمی معروف دنیا: هلدینگ پتروشیمی اس. کی. اینوویشن
(یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

گروه SK سومین هلدینگ بزرگ در کره جنوبی است. گروه SK از 95 شرکت تابعه تشکیل شده است که دارای نام تجاری SK و فرهنگ مدیریت گروه با نام SKMS (سیستم مدیریت SK) هستند.

در سال 1997 نام خود را از گروه Sunkyong  به SK Group تغییر داد. سنگ بنای گروه SK تقسیم انرژی و مواد شیمیایی آن است.

گروه SK بیش از 70،000 کارمند دارد که در 113 دفتر در سراسر جهان کار می کنند. اگرچه تمرکز این هلدینگ در درجه اول صنایع شیمیایی، نفت و انرژی است، این گروه همچنین صاحب بزرگترین ارائه دهنده خدمات تلفن همراه بی سیم کره جنوبی، SK Telecom است و خدمات ساختمانی، حمل و نقل، بازاریابی، تلفن محلی، اینترنت پر سرعت و پهن باند بی سیم (WiBro) را نیز ارائه می دهد.

در 20 مارس 2010 ، SK با ادغام Hynix به SK Hynix ، دامنه کسب و کار خود را به نیمه رساناها گسترش داد، دومین تولید کننده بزرگ نیمه هادی حافظه در جهان است.

تاریخچه گروه SK

گروه SK در سال 1953، توسط بنیانگذاران فعلی تاسیس شد. در سال 1958، این شرکت برای اولین بار پلی استر تولید کرد. سپس این گروه در سال 1969 شرکت Sunkyong Fibers Ltd را تأسیس کرد و تولید نخ را در این شرکت آغاز کرد. در سال 1973 ، SK سپس Sunkyong Oil را تاسیس کرد و یک استراتژی ادغام عمودی را برای مدیریت تولید «از نفت تا الیاف» آغاز کرد. در همان سال، این شرکت هتل Walkerhill را نیز تاسیس کرد.

در سال 1976 ، شرکت Sunkyong مجوز شرکت بازرگانی بین المللی را از دولت هند دریافت کرد. در دسامبر 1980 شرکت SK کره، شرکت National Oil را خریداری کرد و آن را به پنجمین هلدینگ بزرگ کره تبدیل کرد.

نمودار 1 تاریخچه شرکت SK Innovation را به طور خلاصه نشان می دهد.

نمودار 1- تاریخچه تشکیل هلدینگ SK Innovation

خصوصی

منبع: سایت شرکت SK Innovation

بخش های مختلف هلدینگ SK Innovation

بخش اکتشاف و تولید نفت

هلدینگ SK Innovation تولید نفت را از دهه 1980 شروع کرد. در سال 1984، این هلدینگ اولین شرکت در کره بود که از طریق اکتشاف موفقیت آمیز بلوک نفتی ماریب در شمال یمن، می توانست نفتی خارج از کشور را تأمین کند . این شرکت اکنون در بلوک های مهم نفتی از جمله پرو و ویتنام، هر روز 55000 بشکه نفت خام تولید می کند (از دسامبر 2019). همچنین این هلدینگ 510 میلیون بشکه (از دسامبر 2018) از نفت خام موجود در ذخایر تأیید شده را تأمین کرده است و به تأمین منابع انرژی و افزایش رشد اقتصادی کره کمک کرده است. نمودار 2 بلوک های مختلف اکتشاف و تولید نفت توسط هلدینگ SK Innovation در کشورهای مختلف را نشان می دهد. همانطور که در این نمودار مشاهده می شود بلوک های اکتشاف و تولید نفت این شرکت گستره جغرافیایی وسیعی از آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه را در بر می گیرد.

نمودار 2- بلوک های مختلف اکتشاف و تولید نفت شرکت SK Innovation در سراسر دنیا

خصوصی

منبع: سایت شرکت SK Innovation

بخش تولید انواع باطری

SK Innovation با موفقیت، با استفاده از مواد سه گانه با چگالی انرژی بالا برای اولین بار از باتری های لیتیوم یون در تولید انبوه وسائط نقلیه الکتریکی استفاده کرده است. شرکت SK Innovation به دلیل چنین قابلیت های تکنولوژیکی قراردادهای فروش قابل توجهی  با خودروسازان بزرگ جهان مانند گروه Hyundai Motor ، گروه BAIC و از جمله Daimler AG را امضا کرده است و تجارت باتری خودروهای برقی را گسترش داده است.

نمودار 3 تاریخچه مختصر از آغاز تولید این نوع باطری ها و آغاز تولید انبوه آنها را به تصویر می کشد.

نمودار 3- باتری های لیتیون یون در طول زمان

خصوصی

منبع: سایت شرکت SK Innovation

این شرکت در سپتامبر 2012 یک سیستم تولید باتری را با اضافه کردن خط مونتاژ باتری 200 مگاوات در Seosan، استان Chungcheongnam-do ، به اتمام رساند. همچنین این هلدینگ به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای باتری های وسایل نقلیه برقی در سال 2014 و 2015، خطوط مونتاژ را در سوزان گسترش داد، و ظرفیت تولید باتری را به 30،000 دستگاه برقی در سال رساند. در سال 2016، این شرکت یک خط مونتاژ جدید را برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون مشتری تنظیم کرد. در سال 2017، SK Innovation برای افزایش قابل توجه حجم تولید، کارخانه جدیدی را در سوزان احداث کرد.

بخش تولید مواد الکترونیکی و انتقال اطلاعات

تحقیقات شرکت SK Innovation در مورد غشاهای ریز از سال 1998 این شرکت را به سوی چندین حق ثبت اختراع سوق داد. اولین فعالیت مونتاژ تجاری این هلدینگ در نوامبر 2005 شروع به کار کرد و از آن زمان جداکننده ها را برای انواع دستگاه های IT و جداکننده های مقاوم در برابر حرارت برای باتری های وسایل نقلیه الکتریکی را طراحی و تولید کرد.

نمودار 4- مشخصات و هدف استفاده از جداکننده باتری لیتیوم یون

خصوصی

منبع: سایت شرکت SK Innovation

 

از آنجایی که این شرکت با پیشرفت تکنولوژی فعلی خود راضی نیست، در تلاش است تا فناوری های جدیدتر تولید محصول را توسعه دهیم. هدف ما تبدیل شدن به یک تولید کننده برتر جهانی LiBS (جداکننده باتری لیتیوم یون) است. نمودار 4 مشخصات و هدف استفاده از جداکننده باتری لیتیوم یون را نشان می دهد.

بخش تولید اولفین ها

کسب و کار تولید الفین متعلق به بخش بالادستی در زنجیره پتروشیمی است. این کسب و کار با تولید مواد اولیه رزین های مصنوعی، به محصولات این شركت ارزش افزوده می دهد و به تولید سود پایدار کمک می کند. علاوه بر این، بر اساس تعالی عملیاتی که در طی 40 سال گذشته انباشته شده است، این هلدینگ حداکثر بهره وری فرآیندهای تولیدی خود را دارد.

علاوه بر این، براساس ادغام در کل صنعت پتروشیمی از نفت تا پلیمر، SK شیمیایی جهانی در حال ایجاد هم افزایی در سراسر تجارت است. علاوه بر این، برای رشد پایدار بر اساس رقابت این شرکت در بهره برداری از گیاهان و پروژه های مشترک جهانی مانند Sinopec-SK (ووهان) پتروشیمی مشارکت می کند. نمودار 5 فرآیند تولید اولفین ها در شرکت SK Innovation را نشان می دهد.

نمودار 5- فرآیند تولید اولفین ها در شرکت SK Innovation

خصوصی

منبع: سایت شرکت SK Innovation

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی