تاخیر در واگذاری سهام واحد تبدیل نفت به مواد شیمیایی ریلاینس

تاخیر در واگذاری سهام واحد تبدیل نفت به مواد شیمیایی ریلاینس
(سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۸

شرکت ریلاینس هند واگذاری سهام کسب و کار تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات شیمیایی به شرکت سعودی آرامکو را به تعویق انداخت.

به گزارش نیپنا به نقل از آی‌سی‌آی‌اس، گروه ریلاینس اینداستریز هند در نظر دارد سهام 15 میلیارد دلاری واحد تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو را تا اوایل سال 2021 میلادی به تعویق بیندازد.

توافقنامه ریلاینس با شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو پیش‌تر قرار بود تا مارس سال 2020 میلادی نهایی شود.

موکش امبانی، رئیس هیئت مدیره گروه ریلاینس در مجمع عمومی سالانه این شرکت در جمع سهامداران گفت: به دلیل شرایط پیش‌بینی نشده در بازارهای انرژی و بحران شوع ویروس همه‌گیری کووید-19 (کرونا)، توافقنامه ریلاینس و آرامکو براساس برنامه از پیش تعیین شده پیش نرفت.

وی افزود: ما انتظار داریم این توافقنامه را تا اوایل سال 2021 میلادی نهایی کنیم.

رئیس هیئت مدیره ریلاینس گفت: ریلاینس در نظر دارد برای مجزا کردن کسب و کار تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی مطابق قوانین دادگاه حقوقی شرکت‌های ملی (NCLT) در هند، فرصت مشارکت سعودی آرامکو را تسهیل کند.

امبانی تصریح کرد: ما در ارزش‌های ریلاینس دو دهه همکاری بلندمت با شرکت سعودی آرامکو داریم و به مشارکتی بلندمدت متعهد هستیم.

وی افزود: ریلاینس یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی در هند، نیز در پروژه تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی به دنبال مشارکت راهبردی با دیگر شرکت‌های بین‌المللی بوده است.

رئیس هیئت مدیره ریلاینس گفت: مشارکت‌های بالقوه در این زمینه به ایجاد ظرفیت تولید رقابتی در مجتمع‌های کنونی با هدف برطرف کردن نیازهای مواد شیمیایی هند که همچنان وارد می‌شود، کمک می‌کند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی