135

معرفی هلدینگ های پتروشیمی جهان: هلدینگ پتروشیمی ایوونیک

معرفی هلدینگ های پتروشیمی جهان: هلدینگ پتروشیمی ایوونیک
(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

هلدینگ پتروشیمی اوونیک (Evonic) یکی از شرکت های پتروشیمی پیشرو جهان در تولید مواد شیمیایی تخصصی است.

این شرکت در بیش از 100 کشور در سراسر جهان فعال است و در سال 2019 میزان فروش آن 1/13 میلیارد یورو و سود عملیاتی آن (تنظیم EBITDA) 15/2 میلیارد یورو بوده است. حوزه فعالیت هلدینگ پتروشیمی اوونیک (Evonic) بسیار فراتر از شیمی است تا بدین وسیله راه حل های ابتکاری، سودآور و پایدار را برای مشتریان ایجاد کند. بیش از 32.000 کارمند برای یک هدف مشترک با هم کار می کنند با این شعار که: شرکت پتروشیمی اوونیک می خواهید روز به روز زندگی بشر را بهبود بخشد. نمودار 1 تاریخچه تصویری شرکت پتروشیمی اوونیک و نمودار 2 داده ها و آمار کلیدی در مورد این شرکت را به تصویر می کشد.

ممکن است این شرکت لاستیک، تشک، دارو یا خوراک دام تولید نکند، اما هلدینگ پتروشیمی اوونیک (Evonic) بخشی از این محصولات را تولید می کند. در حالی که این شرکت اغلب تنها مقادیر کمی مواد تولید می کند، همین میزان تولید نیز تفاوت های قابل توجهی را ایجاد می کند. دلیل این امر این است که محصولات تولیدی این شرکت لاستیک های با کیفیت تر، تشک های کشسان تر، داروهای موثرتر و تغذیه حیوانات سالم تر هستند. این همان تفاوتی است که مواد شیمیایی تخصصی ایجاد می کند. بنابراین وقتی صحبت از مواد شیمیایی تخصصی می شود، به جرات می توان گفت شرکت پتروشیمی اوونیک جزو بهترین ها در جهان است.

خصوصی

 

نمودار 1- تاریخچه شکل گیری و توسعه شرکت پتروشیمی اوونیک به روایت تصویر

منبع: evonic.com

 

نمودار 2- داده ها و آمار کلیدی شرکت پتروشیمی اوونیک در سال 2019

  خصوصی                                                            

منبع: evonic.com

نمودار 3- بازارهای نهایی محصولات شرکت پتروشیمی اوونیک

خصوصی

منبع: evonic.com

بازارهای مصرف نهایی این هلدینگ پتروشیمی را در نمودار 3 می توانید ملاحظه کنید. این بازارها شامل محصولات مصرفی و مراقبت های بهداشتی، تولید وسایل نقلیه و ماشین آلات، مواد غذایی و خوراک، لاستیک و پلاستیک، صنعت ساختمان سازی، محصولات داروئی، محصولات فلزی و نفتی، محصولات کاغذی و چاپی، رنگ و روغن، محصولات مربوط به مهندسی الکترونیک، کشاورزی، انرژی های غغیر عمده: این استراتژی ویژگی محصولات شرکت پتروشیمی اوونیک را تغییر می دهد، زیرا کالاهای نهایی با ارزش تر، با دوام تر، با صرفه تر و از بسیاری جهات بهینه تر می شوند.

تغذیه و مراقبت

در بخش جدید تغذیه و مراقبت، همه چیز حول زندگی بهتر انسان - حول سلامت و کیفیت زندگی می چرخد. این محصولات به طور مستقیم توسط انسان یا حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند. آنها مواد فعال هستند که می توانند زندگی همه انسان ها را تغییر دهند.

مواد هوشمند

بخش Smart Material مواد با کارایی بالا را برای سیستم های سازگار با محیط زیست و کارآمد انرژی در بخش های خودرو، رنگ ها، روکش ها، چسب ها، صنایع ساخت شرکت پتروشیمی اوونیک و سایر بخش ها فراهم می کند.

مواد کاربردی

کلاسیک های همیشه جوان بخش عملکرد محصولات متشکل از محصولات و فناوری هایی هستند که به طور مداوم بهبود می یابند. آنها مبنای بسیاری از کاربردهای مدرن، به عنوان مثال در زمینه های تحرک، تغذیه، داروسازی یا پلاستیک هستند.

فناوری و زیرساخت

به عنوان محرک نوآوری و دیجیتالی شدن در محیط تولید، بخش فناوری و زیرساختها طیف کاملی از تخصص ها حول محور تولید مواد شیمیایی را ارائه می دهد.

استراتژی

برای افزایش ارزش شرکت، شرکت پتروشیمی اوونیک سه حوزه تمرکز استراتژیک را هدف قرار داده است: نمونه کارها، نوآوری و فرهنگ سازی.

نمونه کارها

مواد شیمیایی تخصصی و طیف خاصی از مواد شیمیایی و بازارهای دارای رشد بالاتر از متوسط و حاشیه، مدیریت و سرمایه گذاری های پرتفوی شرکت پتروشیمی اوونیک را مشخص می کند. با شروع از موقعیت های پیشرو در بازار، شرکت پتروشیمی اوونیک به طور مداوم موتورهای رشد خود را در مناطق تجاری قوی گسترش می دهد: مواد افزودنی تخصصی، بهداشت و مراقبت، مواد هوشمند و تغذیه حیوانات.

نوآوری

شرکت پتروشیمی اوونیک در تحقیق و توسعه، با مشتریان و شرکای خارجی همکاری نزدیک دارد. نوآوری شرکت پتروشیمی اوونیک با اهداف بلند پروازانه، یک استراتژی روشن و یک فرهنگ الهام بخش مشخص می شود.

فرهنگ سازی

فرهنگ سازی شرکت پتروشیمی اوونیک مبتنی بر اعتماد، احترام و باز بودن است. شرکت پتروشیمی اوونیک خود را یک شرکت بین المللی می داند و تنوع را یک فرصت در نظر می گیرد. شرکت پتروشیمی اوونیک تغییر را آغاز کرده است، وعده های خود را حفظ کرده و به عملکرد بهینه پاداش می دهد.

اطلاعات مالی شرکت پتروشیمی اوونیک

هلدینگ پتروشیمی اوونیک (Evonic) در بیش از 100 کشور در سراسر جهان فعال است. در سال مالی 2019، این شرکت با بیش از 32.000 کارمند از 1/13 میلیارد یورو سود و سود عملیاتی (تعدیل شده EBITDA) و نیز 15/2 میلیارد یورو از ادامه عملیات تولید کرد. خلاصه اطلاعات مالی این شرکت را در جدول 1 مشاهده می کنید.

 

 

خصوصی

جدول1- اطلاعات شرکت پتروشیمی اوونیکلی شرکت پتروشیمی اوونیک (میلیون یورو)

منبع: evonic.com

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی