با حضور معاون وزیر نفت صورت گرفت

امضای نخستین قرارداد واگذاری لیسانس تولید پروپیلن از متانول با دانش فنی ایرانی

امضای نخستین قرارداد واگذاری لیسانس تولید پروپیلن از متانول با دانش فنی ایرانی
(پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹) ۱۲:۱۷

قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی فاتح کیمیا امضا شد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی فاتح کیمیا امروز پنجشنبه سوم مهرماه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد.

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی پیشتر در گفتگو با خبرنگار نیپنا به رونمایی از توانمندی‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرده و گفته بود: توانمدیهای شرکت و امکانات و تجهیزات و نیز توان دانشی و مهندسی و همچنین عملکرد پایلوت نیمه صنعتی (دمو پلنت) MTP برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی نیز رونمایی خواهد شد. این دمو پلنت برای تبدیل متانول به پروپیلن تمام المانهای یک واحد صنعتی را بطور کامل در خود دارد و نشان دهنده توانمندی و آمادگی فنی و مهندسی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ارایه لیسانس و اسناد مهندسی واحدهای MTP است.

وی ادامه داد: همزمان با توسعه دانش فنی MTP دانش فنی تولید تمام کاتالیست های مورد نیاز این واحد نیز کسب و داخلی سازی شده است. در توسعه طرح های تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی، شامل واحدهای تولید متانول و پروپیلن از متانول و همچنین پلی پروپیلن هم در بخش دانش فنی فرایند و هم در بخش کاتالیست های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به توانمندی های فعلی از ۱۵ سال پیش آغاز شده و ما امروز توان آن را داریم که بسته به ظرفیت طرح بین ۶ تا ۱۰ ماه اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول را به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی