139

عوامل اقتصادی موثر بر بازار انواع مواد شیمیایی تخصصی – بخش دوم

عوامل اقتصادی موثر بر بازار انواع مواد شیمیایی تخصصی – بخش دوم
(شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

طعم دهنده ها و خوشبوکننده ها

این افزودنی های طبیعی و مصنوعی برای طعم دار کردن و خوشبو کردن محصولات نهایی و محصولات مربوط به مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این افزودنی ها عبارتند از مواد شیمیایی آروماتیک، طعم دهنده های ترکیبی، خوشبو کننده های ترکیبی، تثبیت کننده ها، روغن های ضروری و فرآورده های طبیعی و سایر مواد خوشبوکننده.

این صنعت با بسیاری از بازارهای عمده مانند مواد غذایی و آشامیدنی، محصولات آرایشی و محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی در ارتباط است. مواد شیمیایی تولید شده در این بخش معمولا در سایر بخش های تولید مواد شیمیایی تخصصی مانند افزودنی های مواد آرایشی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل اصلی اقتصادی که محصولات این بخش را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از فشارهای محیط زیستی (به عنوان مثال محصولات پایدار، محصولات ارگانیک و ایمنی)، جهانی سازی، ثبات، کیفیت محصول و کارایی آن و رشد اقتصادی.

این بخش به شدت وابسته به تحقیق است. مشتریان این صنعت همواره انتظار دارند که محصولات جدید معرفی شود زیرا مرتب محصولات جدید را جایگزین می کنند و بنابراین بسیار ضروری است که رشد تولید و البته افزایش حاشیه سود مورد توجه قرار گیرد.

افزودنی های خوراکی

افزودنی های خوراکی برای مزه دار کردن و یا افزودن رنگ یا سایر ویژگی ها (برای مثال ارزش غذایی و رنگ و لعاب) در محصولات خوراکی نهایی مورد استفاده قرار می گیرند، ضمن اینکه برای تسهیل تولید مواد خوراکی و آشامیدنی نیز مورد استفاده هستند.

برخی از محصولات تولیدی در این گروه عبارتند از مواد اسیدی (برای مثال اسید سیتریک)، مواد ضد میکروب، آنتی اکسیدان ها، امولسیونر ها، آنزیم ها، تقویت کننده طعم، مواد ضد فساد، تثبیت کننده ها و غلیظ کننده ها، شیرین کننده های مصنوعی و جایگزین های چربی.

در صنعت مواد خوراکی و آشامیدنی محصولات این بخش در سایر بخش ها مانند مانند غذاهای پخته و آماده مصرف، شیرینی جان، غذاهای یخ زده، محصولات لبنی، نوشیدنی های بدون الکل و ماءالشعیر و سایر مواد غذایی و آشامیدنی  مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل اصلی اقتصادی که بازار این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد فشارهای محیط زیستی (به عنوان مثال، محصولات «سبز»، محصولات ارگانیک و محصولات محافظ غذا)، جهانی شدن، ثبات اقتصادی، کیفیت و کارایی محصولات و رشد اقتصادی است.

ظهور «محصولات غذایی مغذی» (محصولاتی غذایی که علاوه بر محتویات اصلی غذا شامل مواد غذایی مغزی و مقوی هستند) نقش مهم و فزاینده ای را در این کسب و کار ایفا می کنند.

افزودنی های کاربردی سوخت و روان کننده ها

این مواد شیمیایی کاربردی به روغن های روان کننده افزوده می شوند تا ویژگی های خاصی را به آن اضافه کنند و احتراق آنها را بهبود بخشند و آلاینده های منتشر شده از این ترکیبات را کاهش دهند.

برخی از این محصولات عبارتند از افزودنی های روغن موتور، آنتی اکسیدان ها، افزودنی های ضد زنگ و ضد پوسیدگی، ضد کف، ضد یخ، اصلاح کننده های خواص ته نشینی، مواد شوینده، اصلاح کننده های خواص چسبنده و سایر انواع افزودنی ها.

عوامل اصلی اقتصادی که بازار این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از بازارهای اشباع شده، مازاد ظرفیت تولید، مشتریان متفاوت، تقاضای افزایش کارایی، دوره های کوتاه تر عمر محصول و ثبات صنعت و بازسازی ساختاری. بازار خدمات پس از و فروش این دسته از محصولات بسیار گسترده و بزرگ است و از این رو برندسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پاک کننده های سازمانی و صنعتی

همان طور که از نام این محصولات بر می آید، پاک کننده های سازمانی و صنعتی برای تمیز کردن و ضدعفونی سطوح، تجهیزات و سایر کاربردها در بخش های سازمانی و صنعتی به کار می روند، مانند کارخانه های پردازش مواد غذایی و آشامیدنی، رستوران ها، مدارس، بیمارستان ها، منازل مسکونی و محل های شستشوی لباس.

محصولاتی که در این بخش تولید می شوند عبارتند از پاک کننده های چند منظوره، پاک کننده های دارای خاصیت قلیایی، مواد واکس و براق کننده کف، پاک کننده های حلال قوی، مایع ظرفشویی، پاک کننده های فلزات و سایر پاک کننده های اسیدی، انواع صابون، انواع اسکاچ، مواد گندزدا و ضدعفونی کننده، حلال ها، مواد ضدعفونی دست، و سایر مواد تمیز کننده.

محصولاتی که در این بخش تولید می شوند در صنایع و بخش های مختلفی کاربرد دارند از جمله خدمات مربوط به مواد غذایی، مهمان پذیری، مراقبت های بهداشتی، موسسات آموزشی و پردازش مواد غذایی.

عوامل اصلی اقتصادی که بازار این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از فشارهای محیط زیستی (به عنوان مثال، محصولات پایدار و سبز و ایمن)، جهانی شدن، ثبات اقتصادی، کیفیت و کارایی و قابل اعتماد بودن محصولات و رشد اشباع شده بازار است.

سایر عوامل خارجی موثر بر بازار این محصولات، مانند مخارج سفر و گردشگری بسیار مهم هستند، همچنانی که غذا خوردن در خارج از منزل نیز بر تقاضای این محصولات تاثیر می گذارد. تعداد بازیگران این بازار بسیار زیاد است و تقسیم بندی منطقه ای بسیار رایج است.

مواد شیمیایی مورد استفاده در حوزه های نفتی

این مواد شیمیایی کاربردی که برای تقویت اکتشاف و تولید نفت به کار می روند- شامل انواع مختلف اسیدها، بایوسایدها، ضد فساد و ضد زنگ، ضد کف، تجزیه کننده ها، امولسیون ها، پلیمرها، پاک کننده های سطوح، غلیظ کننده ها و سایر محصولاتی که در تولید سیمان به کار می روند، مواد تحریک کننده مته زنی، تولید، در حین انجام کار، تکمیل و بهبود اکتشاف نفت می شوند.

عوامل اقتصادی اصلی که بر بازار این محصولات تاثیر می گذارند عبارتند از فعالیت های اکتشافی، جهانی شدن مشتریان و انتظار بهبود کارایی. افزایش اخیر در تولید داخلی مواد شیمیایی در ایالات متحده آمریکا، که تا حد زیادی به دلیل اکتشاف گاز شیل است، تقاضا برای مواد شیمیایی کاربردی در حوزه های نفتی را افزایش داده است.

افزودنی های کاغذ

مواد افزودنی کاغذ مواد شیمیایی کاربردی هستند که برای تسهیل تولید کاغذ یا بهبود ویژگی های محصول نهایی کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولاتی که در این بخش تولید می شوند عبارتند از بایوسایدها، انواع منعقد کننده ها، ضد کف، تجزیه کننده ها، روان کننده ها، عوامل موثر بر تغییر اندازه، عوامل موثر بر جلوگیری از رطوبت.  علاوه بر این محصولات، صنعت کاغذ مقادیر بسیار زیادی از مواد شیمیایی پایه مانند کلر، سود سوزآور و دی اکسید تیتانیوم را مصرف می کند.

عوامل اقتصادی موثر بر بازار این محصولات عبارتند از بازار اشباع شده، طیف وسیع مشتریان، بازیافت و سایر مقررات محیط زیستی، در دسترس بودن مواد اولیه و انتظار بهبود کارایی محصولات.

افزایش ارتباطات الکترونیکی تقاضا برای کاغذ را در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا کاهش داده است، اما برخی از کشورها هم به دلیل محدودیت استفاده از پلاستیک تقاضا برای کاغذ را افزایش داده اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی