نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با "نیپنا" مطرح کرد:

عبور صنعت پتروشیمی از گردنه های پر پیچ تحریم

عبور صنعت پتروشیمی از گردنه های پر پیچ تحریم
(سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۲۸

صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم توانسته است خود را با این شرایط پیچیده هماهنگ کند و از گردنه‌های پر پیچ و خم عبور نماید.

ابراهیم نکو در گفتگوی اختصاصی با نیپنا، گفت: امروزه در ایران صنعت پتروشیمی یک صنعت جا افتاده و دارای زیربناهای قوی و پایه‌های محکمی نسبت به سایر صنایع است. معمولا چنین صنایعی هم قواعد بازی را می‌دانند و هم اینکه آگاهند که چگونه خود را با شرایط سخت وفق دهند. خوشبختانه صنعت پتروشمیی در شرایط تحریم توانسته است خود را با این شرایط پیچیده هماهنگ کند و از گردنه‌های پر پیچ و خم عبور نماید.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: این صنعت توانست نقش خود را بخوبی ایفا کند؛ هرچند که به هر حال صنایع در دوران تحریم، طبیعتا مقداری نسبت به شرایط معمولی با توان کمتری مشغول به فعالیت و نقش آفرینی هستند. با این وصف صنعت پتروشیمی، رسالت خود را در دوران تحریم به خوبی به فرجام رساند. هر چند انتقاداتی هم می‌توان مطرح کرد؛ اما نباید فراموش کنیم این صنعت در بحث ارزآوری و تقویت بنیه‌های مالی کشور، نقش آفرین بوده و توانسته است تاثیر بسزایی از خود بر جای بگذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه پتروشیمی در کشور و نقش گسترده‌ای که این صنعت در اقتصاد کشور دارد و از طرفی مدیریت آن از سوی مدیران زبده اعمال می‌گردد، قطعا از این صنعت انتظار می‌رود با دور زدن طرح‌های شیطنت آمیز و مرموزی مثل تحریم، کشور را به اهداف اقتصادی خود برساند.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به پتانسیل صنعت پتروشیمی در ایران ابراز داشت: معمولا چنین صنایعی در روزهای غیر از تحریم موفقیت‌های چشم‌گیرتری را کسب کرده اند. در شرایط سخت نیز خود را با ایده‌ها و روش‌هایی سر پا نگه داشته و مسیر موفقیت را پیش برده اند. پتروشیمی کشور ابزارها و روش‌هایی را اکتساب کرده که با تمسک به آن در دوران آرامش می‌توانیم با سرعت بیشتری چاله‌های موجود را به آرامی پشت سر بگذاریم و اینگونه توسعه‌ی بیشتری برای کشور به ارمغان آید.

وی افزود: امید است پتروشیمی با برداشته شدن تحریم‌ها و با به کارگیری نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های بهتر و نیروهای کارآمد خود، خلاء‌های ایجاد شده و کاستی‌های به وجود آمده و زیان‌های ناشی از تحریم‌ها را تا حد قابل قبولی جبران و رفع و رجوع کند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی