140

معرفی هلدینگ پتروشیمی شروین ویلیامز

معرفی هلدینگ پتروشیمی شروین ویلیامز
(دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

شرکت شروین ویلیامز یک شرکت آمریکایی بسیار مطرح در صنعت تولید رنگ و پوشش است.

شرکت شروین ویلیامز[1] یک شرکت آمریکایی بسیار مطرح در صنعت تولید رنگ و پوشش است. دفاتر مرکزی این شرکت در کلیولند و اوهایو قرار دارد. این شرکت در زمینه تولید، توزیع و فروش رنگ، پوشش، پوشش کف و محصولات مرتبط با آن به مشتریان حرفه‌ای، صنعتی، تجاری و خرده فروشی عمدتا در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا فعالیت می کند. 

در پایان سال 2019، شروین ویلیامز در بیش از 120 کشور جهان فعالیت داشت. این شرکت بیشتر از طریق خط تولید رنگ شروین ویلیامز شناخته می شود.

ساختار شرکت

این شرکت توسط هنری شروین و ادوارد ویلیامز در کلیولند در سال 1866 تاسیس شد و در سه بخش فعالیت می کند: گروه آمریکا، گروه مارک های مصرف کننده و گروه پوشش های عملکردی.

گروه آمریکا

گروه آمریکا اولین بخش این شرکت بود که در سال 1866 تاسیس شد. این فروشگاه ها رنگ و پوشش معماری با مارک های شروین ویلیامز، محصولات صنعتی و دریایی، پوشش کف، و تجهیزات و ملزومات مربوطه را به بازار عرضه می کنند. تا پایان سال 2019، گروه آمریکا به 4758 فروشگاه از جمله بیش از 135 مرکز پوشش کف گسترش یافته است.

گروه مارک های مصرف کننده

گروه مارک های مصرف کننده انواع مختلف رنگ، پوشش و محصولات مرتبط را با نام تجاری آنتونی آنجلیلو، بست لیِبو(Bestt Liebco) ، کابوت(Cabot) ، دوپلی کالر(Dupli Colour) و غیره به مشتریان شخص ثالث ارائه می کند. علاوه بر آن نظارت بر عملیات حفظ شده توسط گروه آمریکا جزو وظایف این بخش است.

در 28 آگوست 2007 ، شروین ویلیامز شرکت Columbia Paint & Coatings را خریداری کرد. در 6 ژوئیه 2011، شروین ویلیامزLeighs Paints ، مستقر در بولتون انگلستان، تولیدکنندگان پوشش های صنعتی ضد نفوذ و عملکرد بالا را خریداری کرد.

 در اواخر سال 2012 ، شروین ویلیامز روند خرید گروه  Comex را آغاز کرد. کامکس چهارمین تولید کننده بزرگ رنگ در آمریکای شمالی بود. 

گروه پوشش های عملکردی 

گروه پوشش های عملکردی پوشش ها و اتمام کارها را به بازارهای صنعتی، تولید مبلمان چوبی، دریایی، بسته بندی و بازارهای خودرو در بیش از 110 کشور می فروشد. این گروه همچنین شامل تجارت پالایشگاه های خودروی والسپار است.

ستاد جهانی

در سپتامبر 2019 ، این شرکت اعلام کرد که مقرهای جهانی خود را - شامل مرکز شهر کلیولند - به یک سایت بزرگتر منتقل می کند.  این شرکت نهایتا تصمیم می گیرد که دفتر مرکزی را در کلیولند حفظ کرد، اما سایت های منطقه و خارج از ایالت را در یک سایت تجمیع کرد.

پس از پنج ماه، در ماه فوریه سال 2020، شروین-ویلیامز اعلام کرد که ذفتر مرکزی را در کلیولند نگه خواهد داشت و همچنین حدود 600 میلیون دلار سرمایه گذاری در یک سایت جدید 1 میلیون فوت مربعی کرد، که صدها شغل برای منطقه ایجاد کرد و نهایتا این ساختمان به محل کار 3500 کارمند تبدیل خواهد شد.

 این شرکت همچنین در حال ساخت یک مرکز تحقیق و توسعه جدید 500،000 فوت مربعی در سایت یک بیمارستان VA سابق در برکس ویل در ایالت اوهایو است.

اطلاعات مالی شرکت شروین ویلیامز

ین شرکت فعال در بورس نیویورک یکی از اعضای شاخص S & P 500 محسوب می‌شود که همین امر نشان می‌دهد که این شرکت اگر چه فعالیت محدودی دارد و در سطح پایین‌دستی است اما یکی از شرکت‌های تأثیرگذار است. حوزه فعالیت این شرکت، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپاست و یکی از شرکت‌های لیست شده در مجله «فورچون 500» است. «شروین ویلیامز» در اول ژوئن سال 2017 شرکت «والسپار» را به ارزش 11 میلیارد دلار در خود ادغام کرد. اطلاعات مالی «شروین ویلیامز» در جدول 1 آمده است.

«شروین ویلیامز» از آنجایی که وابستگی زیادی به واردات مواد اولیه از چین دارد در خلال اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی که شامل برخی مواد شیمیایی نیز می‌شد، آسیب زیادی دید و دچار سقوط ارزش شد. قیمت هر سهم شرکت در بین دوماه سپتامبر و اکتبر حدود 650 دلار بود و با اعمال تعرفه‌های تجاری ارزش بازار این شرکت سقوط کرد به طوری که در ابتدای ماه نوامبر قیمت هر سهم شرکت به 520 دلار رسید، یعنی سقوطی معادل 130 دلار. از ابتدای ماه نوامبر بود که این دوباره روند صعودی خود را آغاز کرد به طوری که توانست در میانه ماه نوامبر 70 دلار از کاهش ارزش سهم خود را جبران کند و به سطح 610 دلار برای هر سهم برسد.

جدول 1- اطلاعات مالی شرکت پتروشیمی شروین ویلیامز

خصوصی

 

نمودار 1- آخرین تحولات قیمتی سهام شرکت شروین ویلیامز در یک سال گذشته در بازار سهام نیویورک

 

 

 

خصوصی

 

منبع: finance.yahoo.com

 

[1]  Sherwin Williams
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی