141

معرفی شرکت های پتروشیمی برتر دنیا: شرکت پتروشیمی اکولب

معرفی شرکت های پتروشیمی برتر دنیا: شرکت پتروشیمی اکولب
(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

شرکت پتروشیمی اکولب ، که دفتر مرکزی آن در سنت پاول، مینه سوتا قرار دارد، یک شرکت آمریکایی است که خدمات، فن آوری و سیستم های حرفه ای در تصفیه آب، گندزدایی، تمیز کردن و بهداشت را در طیف گسترده ای از برنامه ها توسعه و ارائه می دهد.

این نهادها به بخش خصوصی و همچنین مردم کمک می کند تا آب خود را تصفیه کنند، نه تنها برای نوشیدن مستقیم، بلکه همچنین برای استفاده در غذا، مراقبت های بهداشتی، ایمنی، توریسم و صنعت. این شرکت به عنوان یک آزمایشگاه اقتصاد در سال 1923 توسط مریت جی آزبورن[1] تاسیس شد و در سال 1986 به «اکولب» تغییر نام داد.

تاریخچه شرکت اکولب

سالهای اولیه: 1923 - 1950 

مریت جی آزبورن آزمایشگاه اقتصاد را در سال 1923 با شعار «صرفه جویی در وقت، کاهش ساعت کار و کاهش هزینه های افرادی که به آنها خدمت می کنیم» تأسیس کرد. محصول اصلی این شرکت ابوزوربیت[2] نام داشت، محصولی که برای تمیز کردن سریع فرش در اتاق های هتل طراحی شده بود.

به فاصله کمی محصول جدیدی به نام سوئیلاکس[3]، قرص ماشین ظرفشویی در این شرکت تولید شد. در طول دهه1930، این شرکت در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و فروش آن در پایان دهه 1940 به 4/5 میلیون دلار رسید.

 این شرکت در اوایل دهه 1950 مالکیت شرکت مگنوس[4] را به دست آورد که به این شرکت امکان دسترسی به مشاغل تخصصی صنعتی مگنوس - از جمله خمیر کاغذ و کاغذ، تولیدات فلزی، حمل و نقل و فرآوری پتروشیمی را می داد.

تبدیل به یک شرکت سهامی عام و گسترش: دهه 1950 1986

در دهه 1950، توسعه بین المللی آزمایشگاه اقتصاد با تأسیس اولین شرکت تابعه خارج از کشور خود در سوئد در سال 1956 آغاز شد. این شرکت در سال 1957 به یک شرکت تجاری عمومی تبدیل شد و در دهه های 1960 و 1970 به گسترش خود ادامه داد.

در سال 1979، شرکت آپولو تکنولوجیز[5] را خریداری کرد، اما در سال 1983 شرکت فرعی تعطیل شد. در سال 1984، شرکت پتروشیمی اکولب شرکت لایستادز[6] را که در زمینه دفع آفات پیشرو بود خریداری کرد. این اولین شرکت بین المللی خدمات دفع آفات بود که برای ایجاد یک تجارت ملی از بین بردن آفات خریداری شده بود.

شرکت پتروشیمی اکولب 2000- 1986

در سال 1986، این شرکت نام خود را از آزمایشگاه اقتصاد به شرکت پتروشیمی اکولب تغییر داد و در بورس اوراق بهادار نیویورک ثبت شد.

در سال 1987، این شرکت برای ارائه خدمات به مشتریان لباسشویی های تجاری که سالانه حداقل 1 میلیون پوند پارچه را در سال شستشو می کنند، یک بخش مراقبت از منسوجات را ایجاد کرد.

در سال 1987، شرکت پتروشیمی اکولب شرکت چم لاون[7]، ارائه دهنده خدمات مراقبت از چمن، را به قیمت 376 میلیون دلار خریداری کرد. اکولب در سال 1992 مجبور شد چم لاون را به مبلغ 103 میلیون دلار به شرکت سرویس مستر[8] بفروشد، زیرا نتوانست آن را به یک تجارت سودآور تبدیل کند. شرکت پتروشیمی اکولب و شرکت تولید کالاهای مصرفی سریع، یعنی هنکل آلمان، در اواسط سال 1991 سرمایه گذاری مشترک با سهم 50:50 اروپایی به نام «شرکت هنکل- اکولب» شکیل دادند تا سهم خود را از بازارهای اروپا / روسیه گسترش دهند.

اکولب در دهه 1990 به خرید شرکتهایی از جمله کی شیمی (1993)، صنایع گیبسون شیمی صنعتی با مسئولیت محدود (1997) و GCS Service Inc (1998) ادامه داد. در سال 2001 این شرکت 50 درصد از سهام مشترک خود با هنکل را خریداری کرد.

شرکت پتروشیمی اکولب- هنکل شرکت پتروشیمی اکولب سابق را در عملیات جهانی موجود خود ادغام کرد. به عنوان میراث همکاری با شرکت پتروشیمی اکولب از سال 1991 تا 2001 ، هنکل پس از فروش سهم خود از شرکت اکولب- هنکل ، 29/5 درصد سهام آن را نگه داشت.

شرکت پتروشیمی اکولب در دهه 2000

در اواسط دهه 2000، خریدهای استراتژیک ادامه یافت و شرکت پتروشیمی اکولب با سرمایه گذاری در کسب و کار مدیریت ایمنی مواد غذایی و همچنین یک واحد تجاری مراقبت های بهداشتی، مجموعه محصولات خود را متنوع کرد.

در سال 2004 ، داگلاس ام. بیکر جونیور ، به عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. در سال 2006، وی همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی اکولب انتخاب شد.

در سال 2005 ، این شرکت یک مرکز تحقیق، توسعه و مهندسی جهانی جدید در Eagan، مینه سوتا، افتتاح کرد.

 

در سال 2006، شرکت پتروشیمی اکولب جایزه Black Pearl را برای تعالی شرکت در ایمنی و کیفیت غذا، که توسط انجمن بین المللی حمایت از غذا (IAFP) ارائه شده است، را از آن خود کرد.

در سال 2007، شرکت پتروشیمی اکولب با گسترش تخصص و پیشنهادات خود در زمینه پیشگیری از عفونت در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی، شرکت Microtek Medical Holdings Inc را خریداری کرد.

در سال 2008 ، هنکل تمام 73 میلیون سهم خود را فروخت، یعنی تقریباً 5/29 درصد از سهام خود را در شرکت پتروشیمی اکولب به پایان رساند و به این همکاری دو دهه پایان داد. در همان سال، اکولب زوریخ را به عنوان مقر خود در اروپا، خاورمیانه و آفریقا تأسیس کرد.

در ژوئیه 2011 ، شرکت پتروشیمی اکولب ادغام با Nalco Holding Company ، پیشور جهان در فناوری آب صنعتی را اعلام کرد و در دسامبر 2011 ، Nalco - بعداً به Nalco Water تغییر نام داد - پس از تکمیل شرکت پتروشیمی اکولب ایالات متحده، یک شرکت فرعی کاملاً متعلق به شرکت پتروشیمی اکولب شد.

در ماه مه 2012، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، از طریق وسایل نقلیه سرمایه گذاری خود - Cascade Investment و بنیاد Bill & Melinda Gates - سهام 8/10 درصدی خود را در شرکت پتروشیمی اکولب به 25 درصد افزایش داد.

در آگوست 2012، شرکت پتروشیمی اکولب کارخانه تولید Taicang  را در چین افتتاح کرد. این تاسیسات، یکی از بزرگترین شرکت ها، به گسترش حضور شرکت پتروشیمی اکولب در چین بزرگ کمک کرد و اولین کارخانه شرکت بود که 100 درصد فاضلاب خود را بازیافت کرد.

در اکتبر 2012 ، شرکت پتروشیمی اکولب توافق نامه ای را برای خرید Champion Technologies، یک شرکت جهانی شیمی ویژه با 3.300 کارمند در بیش از 30 کشور جهان که برنامه های ابتکاری و مهندسی شده را برای بازارهای بالادست، میانه و پایین دست نفت و گاز ارائه می دهد، منعقد کرد. معامله 2/2 میلیارد دلاری نیز در آوریل 2013 بسته شد.

در نوامبر 2014 ، شرکت پتروشیمی اکولب با همکاری TruCost، درآمدزایی پر ریسک آب را راه اندازی کرد. این یک ابزار آنلاین و بدون هزینه برای مدل سازی مالی در اختیار صنعت قرار می دهد تا خطر کمبود آب در عملیات آنها را ارزیابی و درآمد زایی کند.

در ژوئن 2016، شرکت پتروشیمی اکولب اعلام کرد قصد دارشت Laboratoires Anios ، تولید کننده و بازاریاب برجسته اروپایی محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده برای بهداشت، خدمات غذایی و بازارهای مواد غذایی و آشامیدنی را خریداری کند.

در ژوئیه 2016، شرکت پتروشیمی اکولب سرمایه گذاری اندکی در Aquatech International به مقدار نامشخص انجام داد.

در آگوست 2016 ، این شرکت دفتر مرکزی منطقه ای آمریکای لاتین را در میرامار ، فلوریدا افتتاح کرد.

در اکتبر 2016 ، شرکت پتروشیمی اکولب دارایی های UltraClenz ، توسعه دهنده سیستم های نظارت بر رعایت بهداشت الکترونیکی و توزیع کنندگان را به دست آورد.

در اکتبر سال 2020، کریستف بک به عنوان مدیر عامل بعدی شرکت پتروشیمی اکولب انتخاب شد که از 1 ژانویه 2021 اجرا می شود.

گستردگی اکولب

شرکت پتروشیمی اکولب در بخشهای مختلف جهان شعبه دارد که به شرح زیر است:

·         آمریکای شمالی (مستقر در سنت پل، مینه سوتا )

·         اروپا (مستقر در زوریخ، سوئیس)

·         خاورمیانه و آفریقا، از جمله آفریقای جنوبی (مستقر در دبی، امارات متحده عربی)

·         آسیا و اقیانوس آرام (مستقر در سنگاپور)

·         چین بزرگ (مستقر در شانگهای)

·         آمریکای لاتین (مستقر در میرامار ، فلوریدا)

محصولات و خدمات

شرکت پتروشیمی اکولب به سازمان ها کمک می کند تا آب خود را تصفیه کنند ، نه تنها برای نوشیدن مستقیم ، بلکه همچنین برای استفاده در غذا ، مراقبت های بهداشتی ، مهمان نوازی و صنعت.

خدمات ایمنی غذایی این شرکت مشاوره ای را به رستوران ها، بیمارستان ها، خرده فروشان مواد غذایی و امکانات تولید مواد غذایی و آشامیدنی ارائه می دهد. همچنین تأمین کننده مواد شیمیایی است که توسط تولیدکنندگان گوشت گاو و مرغ برای کاهش عوامل بیماری زا مانند ای. کولی و سالمونلا در گوشت گاو و مرغ نپخته استفاده می شود.



[1] Merritt J. Osborn

[2] Abzorbit

[3] Soilax

[4] Magnus Company

[5] Apollo Technologies

[6] Lystads

[7] ChemLawn

[8] ServiceMaster

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی