145

هفت شرکت برتر پتروشیمی دنیا در سال 2021

هفت شرکت برتر پتروشیمی دنیا در سال 2021
(سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

شرکت فرمز ورد هر ساله فهرست 7 شرکت برتر دنیا را منتشر می کند. مبنای رتبه بندی شرکت های پتروشیمی از نظر فرمز ورد میزان کل فروش این شرکت ها است. در ادامه فهرست 7 شرکت برتر دنیا را ملاحظه می کنید.

1.                 گروه BASF

بزرگترین شرکت پتروشیمی دنیا، گروه BASF، 11 دپارتمان اصلی دارد که بر اساس مدل های تجاری و سهم شان از کسب و کار این گروه پتروشیمی در 6 بخش تجمیع شده اند. این دپارتمان ها مسوولیت عملیات تولیدی این شرکت را بر عهده دارند و بر اساس نوع بخش و محصول سازمان دهی شده اند. این دپارتمان ها 54 شعبه جهانی و منطقه ای تولیدی را مدیریت می کنند و استراتی های عملکردی 76 واحد تجاری استراتژیک را تعیین می کنند.

واحدهای منطقه ای و کشوری این شرکت نماینده گروه BASF هستند و بر روند رشد اقدامات عملیاتی و نحوه ارتباط با مشتری نظارت می کنند. به منظور تسهیل اهداف مالی، ما واحدهای منطقه ای را در 4 منطقه سازمان دهی می کنیم: اروپا؛ آمریکای شمالی؛ آسیا- اقیانوسیه؛ آمریکای جنوبی، آفریقا، خاورمیانه؛ و بزرگترین صنایع پتروشیمی برتر.

·         کل فروش: 71 میلیارد دلار آمریکا

·         54 شعبه جهانی و منطقه ای                                                                                            

2.               شرکت کم چاینا

      شرکت کم چاینا یک شرکت دولتی است که بر پایه شرکت‌هایی که به وزارت سابق مواد شیمیایی چین وابسته هستند و یکی از بزرگترین شرکت های تولید مواد شیمیایی در دنیا است. این شرکت در رتبه بندی مجله فورچون گلوبال ۵۰۰ در رتبه ۱۶۴ قرار گرفته است و بزرگترین شرکت پتروشیمی در چین است. این شرکت یک شرکت پیشرو در تولید محصولات پتروشیمی است و ۱۴۸ هزار کارمند دارد که از این تعداد ۸۷ هزار نفر در خارج از چین کار می کنند.

·         کل فروش: ۶۶ میلیارد دلار آمریکا

·         تعداد کارمندان: ۱۴۸ هزار نفر

·         این شرکت بر پایه تحقیق و توسعه است و در ۱۵۰ کشور دنیا شعبه دارد.

 استراتژی این شرکت در جهت تحقق شعار «علم جدید، آینده جدید» قرار دارد، فعالیت های تولیدی شرکت کم چاینا در ۶ زیر مجموعه دنبال می شود و شامل مجموعه های تولیدی مواد شیمیایی جدید و مواد شیمیایی تخصصی، مواد شیمیایی کشاورزی، پالایش نفت و محصولات تولیدی حاصل از پالایش نفت، تایر و محصولات لاستیکی، تجهیزات شیمیایی و طراحی تحقیق و توسعه می‌شود.

 دفتر مرکزی شرکت کم چاینا در پکن قرار دارد و در ۱۵۰ کشور و منطقه در سرتاسر جهان شعبه دارد و به همین دلیل شبکه های کامل از بازاریابی را به خود اختصاص داده است.

 شرکت کم چاینا ۷ شرکت تخصصی زیرمجموعه دارد، ۴ واحد به طور مستقیم مرتبط با این برند هستند، ۸۹ موسسه تولیدی و عملیاتی، ۹ شرکت در بورس این کشور حضور دارند، ۱۱ زیر مجموعه که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند و ۳۴۶ موسسه تحقیق و توسعه که ۱۵۰ تا از آنها در خارج از چین قرار دارند.

۳. گروه داو Dow Inc

 گروه داو در ۳۰ آگوست ۲۰۱۸ تحت قانون دلاور (Delaware law) تاسیس شد تا به عنوان یک شرکت هلدینگ متعلق به شرکت پتروشیمی داو و زیرمجموعه های آن فعالیت کند.

·         کل فروش: ۴۳ میلیارد دلار آمریکا

·         تعداد کارکنان: ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر

·         تعداد سایت های تولیدی: ۱۰۹

·         کشورهایی که تولید می کنند: 31

 پرتفوی این شرکت در حال حاضر شامل ۶ کسب و کار جهانی است که که در زیر بخش های زیر فعالیت می کنند:

§         بسته بندی و پلاستیک های تخصصی

§         کالاهای واسطه ای صنعتی و زیرساختی

§         مواد کاربردی و پوششی

 شرکت داو در حال حاضر در ۱۰۹ سایت تولیدی در ۳۱ کشور دنیا فعالیت می کند و حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای این شرکت کار می کنند.

۴. صنایع لیوندل بازل

لیوندل بازل یکی از شرکت‌های پتروشیمی پیشرو در تولید مواد شیمیایی پایه شامل اتیلن، پروپیلین، اکسید پروپیلین، اکسید اتیلن، ترتیاری بوتیل الکل، متانول، اسید استیک و مشتقات آن ها است.

·         کل فروش: ۳۵ میلیارد دلار آمریکا

·         محصولات خود را در صد کشور دنیا می فروشد 

 مواد شیمیایی که این شرکت تولید می‌کند در واقع سنگ بنای بسیاری از محصولاتی است که در زندگی مدرن روزمره ما مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از این محصولات عبارتند از انواع سوخت ها، فلوئید های خودروسازی، لوازم خانگی و مبلمان، محصولات پوششی، انواع چسب، انواع پاک کننده، محصولات آرایشی و مراقبت شخصی.

لیوندل بازل یکی از بزرگترین شرکت های تولید انواع پلاستیک، مواد شیمیایی و محصولات پالایشی در دنیا است. لیوندل بازل محصولات خود را در بیش از ۶۰ کشور جهان می‌فروشد و بزرگترین تولید کننده ترکیبات پلی پروپیلن و بزرگترین لیسانسور فناوریهای پلی اولفین در دنیا است.

لیوندل بازل در سال ۲۰۲۰ میلادی برای سومین سال متوالی در فهرست تحسین برانگیز ترین شرکت های دنیا که توسط مجله فورچون معرفی می‌شوند قرار گرفت، این شرکت همچنین برای سومین سال متوالی در بین شرکت‌های برتر پتروشیمی و شرکت های پیشرو در تولید مواد شیمیایی قرار گرفت.

۵. هلدینگ میتسوبیشی کمیکال

 گروه هلدینگ میتسوبیشی کمیکال مهمترین گروه تولید کننده مواد شیمیایی در ژاپن است و محصولات متنوعی را در ۳ حوزه کسب و کار مهم یعنی محصولات کاربردی، مواد صنعتی و مراقبت های بهداشتی تولید می کند.

·         کل فروش: ۳۳ میلیارد دلار آمریکا

 شرکت‌های گروه میتسوبیشی در میان شرکت های پیشرو در زمینه های مختلف هم در ژاپن و هم در سرتاسر دنیا قرار دارند. این شرکت در بین ۲۰ شرکت برتر پتروشیمی دنیا در رتبه پنجم قرار دارد.

 چهار نسل از روسای شرکت میتسوبیشی - با شعار متنوع سازی و سهیم بودن در جامعه- باعث شدند که پایه‌های گروه پتروشیمی میتسوبیشی قوی‌تر شود و نحوه که بتواند در حوزه های مختلف کسب و کار در هر گوشه‌ای از این صنعت به ارائه خدمات و محصولات بپردازد.

 ۶. شرکت لینده

 شرکت لینده یکی از شرکت های پیشرو دنیا در زمینه تولید گازهای صنعتی و مهندسی است و میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۹ بالغ و ۲۸ میلیارد دلار آمریکا ( معادل ۲۵ میلیون یورو) بوده است. مأموریت ویژه این شرکت تحقق شعار ساختن دنیایی با بهره‌وری بالا تر در هر روز با ارائه راه حل های باکیفیت، فناوری ها و خدماتی است که مشتریان را موفق تر می کند و به آنها کمک می کند تا زمین را حفاظت کنند.

 شرکت به شرکتهای متنوعی شامل شرکت های شیمیایی و پالایشی، خوراکی و آشامیدنی، محصولات الکترونیکی، محصولات مربوط به مراقبت های بهداشتی، محصولات تولیدی و فلزات اولیه خدمت رسانی می کند. شرکت لینده در فهرست ۲۶ شرکت برتر پتروشیمی دنیا در رتبه ششم قرار گرفته است.

·         کل فروش: ۲۹ میلیارد دلار آمریکا

 گازهای صنعتی تولید شده توسط شرکت لیندا کاربردهای بسیار متنوعی دارد، این کاربردها شامل اکسیژنی است که باعث نجات زندگی بشر می شود و مورد مصرف بیمارستانها است. از سوی دیگر محصولات تولیدی این شرکت شامل گازهای با درجه خلوص بسیار بالا و تخصصی برای مصارف تولید محصولات الکترونیکی است وهیدروژنی که برای تولید سوخت‌های پاک مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این شرکت لینده از فناوریهای در تولید گاز استفاده می کند که اولاً باعث رضایت بیشتر مشتریان شود و ثانیاً کارایی را بهبود ببخشد و سال سن باعث کاهش تولید آلاینده ها شود.

۷. گروه هلدینگ شنگ هنگ

گروه هلدینگ شنگ هنگ یک گروه دولتی محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است و در شهر سوژو واقع شده است. این گروه در بخش‌های مختلفی از جمله تولید محصولات پتروشیمی، تولید منسوجات، انرژی، املاک و مستغلات و هتلداری تشکیل شده است.

·         کل فروش: ۲۸ میلیارد دلار آمریکا

·         سال تاسیس: ۱۹۹۲

·         این شرکت تاکنون ۱۳۸ مورد ثبت اختراع داشته است.

 این شرکت که در زمینه هایی مانند تحقیق و توسعه، تولید، سرمایه گذاری تجارت فعالیت می کند لقب های زیر را در حوزه های مختلف فعالیت خویش به دست آورده است:

ü      شرکت الگوی نوآوری در فناوری در سطح ملی

ü      واحد تولیدی پیشرفته ملی در زمینه اقتصاد چرخه‌ای

ü      شرکت ملی های تک

ü      شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات نساجی

ü      برند شناخته شده در چین

 همچنین این شرکت در فهرست رده بندی ۵۰۰ شرکت برتر خصوصی در چین در رتبه ۱۶۹ قرار گرفت. این شرکت همچنین در میان ۲۰ شرکت برتر پتروشیمی در دنیا قرار دارد.                                           

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی