150

چشم انداز صنعت پتروشیمی ایلات متحده آمریکا

چشم انداز صنعت پتروشیمی ایلات متحده آمریکا
(دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

حمل و نقل

  بخش حمل و نقل صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ به اندازه 5/13 درصد کاهش پیدا کرد و ارزش آن به حدود ۴۸۸/۶ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۲۱ صنعت حمل و نقل شروع به بهبود کرد اما انتظار نمی رود که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطوح قبل از شیوع ویروس کرونا برسد.

نمودار ۱- ارزش و تغییر ارزش بخش حمل و نقل صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا- میلیارد دلار آمریکا، درصد

جهان

 منبع:  ‏ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

 همانطور که در نمودار شماره یک ملاحظه می کنید انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ بخش حمل و نقل صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به ارزشی حدود 688 میلیارد دلار دست پیدا کند.

 

 چشم انداز اشتغال در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا

 به دنبال کاهش شدید میزان اشتغال در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰،  تعداد افراد شاغل در این صنعت در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۰۰۰ نفری به رقم ۵۳۵ هزار رسید.

 از آنجایی که میزان تقاضا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش یافته است، احتمال می رود که اشتغال در این صنعت بهبود یابد، اما نرخ بهره وری در این صنعت تا سال ۲۰۲۳ به سطوح قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹ نخواهد رسید.

نمودار ۲- میزان اشتغال و تغییر اشتغال در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا، هزار دلار- درصد

جهان

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

 با وجود همه این تحولات صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا هنوز هم مهم‌ترین کارفرما در این کشور محسوب می‌شود و نرخ دستمزد متوسطی که این صنعت به کارگران خود در سال ۲۰۲۰ پرداخت کرده است ۹۰ هزار دلار بوده است.

 این مشاغل و دستمزدهایی که در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا پرداخت می‌شود، گروه‌های مختلف نژادی و اقلیتی را شامل می‌شود.

 چشم‌انداز مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا

 نمودار ۳ ارزش مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا و درصد تغییرات آن را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۵ نشان می دهد (ارقام مربوط به سال‌های بین ۲۰۲۱ تا 2025 ارقام پیش‌بینی شده می باشد).

نمودار ۳- ارزش و تغییر مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا، میلیارد دلار آمریکا، درصد

جهان

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

  نمودارهای میله ای درصد تغییر در مخارج سرمایه ای و خط ممتد میزان مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی این کشور را نشان می‌دهد. همانطور که در این نمودار مشاهده می کنید مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۱ بیشترین رشد را تجربه کرده است که این رشد بالغ بر ۳۷ درصد بوده است.

 رشد مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا در دوره مذکور فقط یکبار دیگر بالای ۳۰ درصد بوده و آن هم سال ۲۰۱۴ بوده که این صنعت رشد 1/33 درصدی را تجربه کرده است. پس از آن میزان سرمایه گذاری در مخارج سرمایه ای در این صنعت در ایالات متحده آمریکا افت و خیزهای فراوانی داشته است، به نحوی که در برخی سالها با رشد منفی مواجه بوده است. به رغم این که این صنعت در سال ۲۰۱۹ پس از دو سال پی در پی رشد منفی با رشد مثبت 2/8 درصدی مواجه شده بود، در سال ۲۰۲۰ و همزمان با اوج گرفتن شروع ویروس کرونا با رشد منفی قابل توجهی بالغ بر 6/17 درصد مواجه شد. اگرچه انتظار می رفت که این رشد در سال ۲۰۲۱ جبران شود و به رقم 9/11 درصد برسد. ضمن اینکه ادامه روند رشد مثبت نیز برای این صنعت تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود.

 مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به تفکیک گروه دارایی

 میزان کل مخارج سرمایه ای در سال ۲۰۲۱ در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا بالغ بر 61/30 میلیارد دلار آمریکا بوده که نسبت به سال گذشته در حدود 9/11 درصد افزایش داشته است.

نمودار ۴- میزان مخارج سرمایه صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به تفکیک گروه دارایی، سال ۲۰۲۱

جهان

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

 

 مهمترین بخش از مخارج سرمایه ای در این صنعت مربوط به تجهیزات صنعتی عمومی بوده که سهم ۴۱ درصدی از مخارج سرمایه ای را به خود اختصاص داده است. پس از این بخش، بخش های ماشین آلات صنعتی ویژه با ۱۸ درصد و بخش ابزار سازی با ۱۴ درصد بیشترین سهم ها را به خود اختصاص داده‌اند.

زیرساخت‌های تولیدی با ۹ درصد، سایر ماشین آلات و تجهیزات با 6 درصد، تجهیزات کامپیوتری و ارتباطی با ۵ درصد، دستگاه های پرفشار و سایر تجهیزات ساخته شده نیز با ۵ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. سایر بخش ها در سال ۲۰۲۱ افت ۲ درصدی را مشاهده کرده‌اند؛ این بخش ها عبارتند از مبلمان، انتقال و توزیع برق، وسایط نقلیه موتوری، سایر تجهیزات حمل و نقل، ساخت ساختمانهای اداری و سایر زیرساخت‌ها.

چشم‌انداز مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به تفکیک بخش

 نمودار ۵ چشم انداز مخارج سرمایه ای در صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به تفکیک بخش و بین سال‌های ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که ارقام مربوط به سال‌های ۲۰۲۱ تا  ۲۰۲۵ تخمینی است.

نمودار ۵- چشم‌انداز مخارج سرمایه ای صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا تا سال 2025 به تفکیک بخش، میلیارد دلار آمریکا

جهان

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

همانطور که در نمودار 5 مشاهده می شود، تا سال 2025 بیشترین سهم از مخارج سرمایه ای به ترتیب به بخش های رزین های پلاستیکی و کالاهای واسطه ای پتروشیمی تعلق می گیرد. پس از آن محصولات مصرفی، مواد شیمیایی غیرارگانیک و مواد شیمیایی کشاورزی قرار می گیرند.

نمودار ۶- مخارج سرمایه صنعت پتروشیمی ایالات متحده آمریکا به تفکیک بخش، سال ۲۰۲۱

جهان

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

 همانطور که در این نمودار مشاهده می‌شود مهم‌ترین سهم مخارج سرمایه ای به بخش رزین های پلاستیکی تعلق گرفته است، به طوری که ۳۰ درصد مخارج سرمایه ای در این بخش صورت گرفته است. بخش تولید مواد واسطه‌ای نیز با ۲۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. بخش تولید مواد شیمیایی غیر ارگانیک نیز با سهم ۱۰ درصدی جایگاه سوم را از نظر مخالف سرمایه به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بخش تولید انواع فیبر با سهم یک درصدی کمترین میزان مخارج سرمایه ای در این سرما صنعت را به خود اختصاص داده است.

جهان

نمودار ۷- چشم انداز مخارج سرمایه صنعت پتروشیمی در ایالات متحده آمریکا به تفکیک نوع دارایی

 

منبع: ACC Mid-Year 2020 Situation & Outlook

همانطور که در نمودار 7 مشاهده می شود، تجهیزات عمومی صنعتی بیشترین سهم از مخالرج صنعتی را به خود اختصاص می دهد. ماشین آلات ویژه صنعتی و ابزارسازی نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار می گ

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی