151

سرمقاله

سرمقاله
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

بیش از نیم قرن با صنعت پتروشیمی

 

اکنون بیش از پنج دهه از عمر شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گذرد. در این سال ها تأثیر این شرکت بر بخش های مختلف صنعت، اقتصاد و حتی جامعه و فرهنگ کشور چشم گیر بوده است.

دستاوردهای صنعت پتروشیمی تنها در میزان تولیدات مجتمع ها و پیشرفت فیزیکی پروژه ها و درآمدزایی اقتصادی خلاصه نمی شود. پویایی سازمانی، ارتقای سطح مدیریت و توسعه منابع انسانی، تحقیق و توسعه، کسب اعتبارات بین المللی، خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری و ... همگی بخش هایی از افتخارات صنعت پتروشیمی ایران است.

ایران کشوری است که قبل از هر کشور نفتی دیگری در آسیا فعالیت خود را در زمینه پتروشیمی آغاز کرده و در این رشته سابقه طولانی در ایران دارد. این صنعت به همت مردان و زنان تلاشگر این سرزمین در دهه های گذشته به ویژه دهه 70  و 80 رشد و پیشرفت نمود و توانست جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهد. اکنون اما صنعت پتروشیمی در حال گذار از نقش تصدی گری به توسعه ای است و در صدد ایجاد زمینه برای جهشی دیگر می باشد.
صنعت پتروشیمی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 راه پر پیچ و خمی پیش رو دارد تا بتواند به جایگاه اول در سطح منطقه دست یابد و این تنها با همتی استوار و تلاشی فراگیر دست یافتنی است.

موقعیت و مزیت های متعدد نسبی صنعت پتروشیمی، از جمله موقیعت جغرافیایی و ژئواستراتژیک، نیروی بالنده انسانی و زیر ساخت های مناسب همزمان با ابراز علاقمندی و تمایل به سرمایه گذاری خارجی در این صنعت توام با انتقال دانش فنی و افزایش تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران،فرصت های طلایی را برای شکوفایی این صنعت در منطقه و جهان نوید می دهد.

امید است شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تکیه بر بیش از پنج دهه دانش انباشته، سرمایه ارزشمند انسانی و تجربیات متعدد ارزنده، با نقش های متفاوت و مناسب امروز خود، نقطه عطف و آغاز گر "مرحله جدیدی در صنعت پتروشیمی"  باشد و بتوانیم شاهد توسعه چشمگیر این صنعت با سرمایه و تلاش بخش خصوصی و با ابعاد و استانداردهای بین المللی باشیم.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی