151

معرفی هلدینگ ها پتروشیمی دنیا: شرکت یارا اینترنشنال

معرفی هلدینگ ها پتروشیمی دنیا: شرکت یارا اینترنشنال
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

شرکت یارا اینترنشنال یک شرکت شیمیایی نروژی است. بزرگترین حوزه تجاری آن تولید کود نیتروژن است با این حال تولید نیترات، آمونیاک، اوره و سایر مواد شیمیایی مبتنی بر نیتروژن را نیز در بر می گیرد.

این شرکت در سال 1905 با نام Norsk Hydro - اولین تولیدکننده کودهای معدنی نیتروژن در جهان - تأسیس شد و در 25 مارس 2004 با نام یارا اینترنشنال ای. اس. ای. ((Yara International ASA ادغام شد. یارا در بورس اوراق بهادار اسلو فهرست شده است و دفتر مرکزی آن در اسلو است. این شرکت حدود 13000 کارمند، سایت های تولید در شش قاره، فعالیت در بیش از 50 کشور و فروش به حدود 150 کشور دارد. دولت نروژ بیش از یک سوم سهام یارا را در اختیار دارد و بزرگترین سهامدار آن است.

از ژوئن 2020، یارا تحت یک ساختار سازمانی منطقه ای فعالیت می کند. عملیات یارا شامل چهار واحد - سه واحد منطقه‌ای و یک واحد متمرکز بر کارخانه‌های تولید جهانی و تعالی عملیاتی است. علاوه بر این، یارا یک فعالیت جهانی جدید ایجاد کرده است - راه حل های کشاورزی.

راه حل های کشاورزی یارا

راه حل های کشاورزی یک وظیفه جهانی برای ایجاد تحول در تجارت اصلی تغذیه محصولات یارا، توسعه راه حل های موجود و جدید از جمله محصولات ممتاز، تجارت دیجیتال، همکاری زنجیره ارزش غذایی و راه حل های خنثی از آب و هوا دارد.

 

 

واحدهای منطقه ای یارا

یارا اروپا، یارا آمریکا و یارا آفریقا و آسیا همگی در یک مجموعه کاملاً یکپارچه کار می کنند که شامل تولید، زنجیره تامین و عملیات تجاری است. آنها علاوه بر تجاری سازی و فروش پیشنهادات جدید تحت هدایت برنامه اصلی راه حل های کشاورزی، راه حل های یارا را تولید و ارائه می دهند.

گیاهان جهانی یارا و تعالی عملیاتی

واحد گیاهان جهانی یارا و تعالی عملیاتی (Global Plants & Operational Excellence) بزرگترین کارخانه‌های تولید یارا را در پورشگرن (نروژ) و اسلوایسکال (هلند) اداره می‌کند و باعث بهبود عملیات و توسعه شایستگی در واحدهای تولیدی یارا می‌شود.

حقایق کلیدی یارا در سال 2020

·         در سال 1905 با نام نورسک هیدرو ((Norsk Hydro تاسیس شد.

·         در سال 2004 به عنوان Yara International ASA جدا شد.

·         رئیس و مدیر عامل: Svein Tore Holsether، از سپتامبر 2015

·         دفتر مرکزی آن در اسلو، نروژ است.

·         پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اسلو

·         حدود 17000 کارمند

·         عملیات در بیش از 60 کشور

ارقام کلیدی یارا در سال 2020

·         درآمد: 6/11 میلیارد دلار

·         سود ناخالص قبل از بهره و مالیات: 2/2 میلیارد دلار

·         کل تولید: 1/38 میلیون تن

·         تحویل کود: 0/29 میلیون تن

·         تحویل محصولات صنعتی: 1/7 میلیون تن

·         تجارت آمونیاک: 0/2 میلیون تن

 

نوآوری در یارا

یارا از نزدیک با کشاورزان و مشتریان صنعتی برای ارائه راه حل های نوآورانه کار می کند. هدف یارا کشف راه‌های جدید و بدیع برای رسیدگی به برخی از چالش‌های بزرگ جهانی زمان ماست، و نوآوری در قلب آن چیزی است که یارا است.

هیچ کس به تنهایی نمی تواند بزرگترین مشکلات دنیا را حل کند!

یارا یک رویکرد ساختاریافته برای نوآوری مبتنی بر همکاری با طرف های خارجی دارد. این به یارا امکان می دهد فرصت هایی را شناسایی کند که به تهدیدات مدرن و مشکلات جهانی پاسخ می دهند.

·         یارا از دانش‌آموزان، مخترعان جوان و ایده‌های مرحله اولیه با ارائه یک پلت فرم ایده‌پردازی و پاداش دادن به راه‌حل‌های امیدوارکننده حمایت می‌کند.

·         همکاری با شرکای خارجی و موسسات تحقیقاتی به یارا کمک می‌کند تا راه‌های نوآورانه و پایدار را برای انجام ماموریت و چشم‌انداز خود کشف کند.

·         مراکز تحقیق و توسعه یارا برای بهبود قابلیت‌های اصلی یارا و کشف راه‌حل‌های جدید و مخرب برای تجارت و جامعه تلاش می‌کنند.

به روز رسانی نوآوری های یارا

یارا با شرکای داخلی و خارجی برای معرفی راه حل های نوآورانه در صنعت خود و ارائه ماموریت و چشم انداز خود کار می کند. در اینجا برخی از تحولات اخیر آمده است.

یارا و انجی فناوری هیدروژن سبز را در تولید کود آزمایش می کنند

ماموریت یارا این است که مسئولانه جهان را تغذیه کند و از سیاره محافظت کند. برای دستیابی به این هدف، نوآوری راه حل های پایدار کلیدی است. انجی پیشرو در انتقال انرژی است و هدف آن تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در هیدروژن تجدیدپذیر است. اکنون یارا و انجی برای آزمایش فناوری هیدروژن سبز در تولید کود به یکدیگر پیوسته‌اند.

یارا و آی‌بی‌ام با یکدیگر متحد می‌شوند تا آینده کشاورزی را متحول کنند

خدمات یارا و آی‌بی‌ام به طور مشترک راه‌حل‌های کشاورزی دیجیتالی را نوآوری و تجاری خواهند کرد که با استفاده از قابلیت‌های مکمل این دو شرکت، به افزایش تولید جهانی غذا کمک می‌کند: دانش بی‌رقیب یارا در زمینه کشاورزی، با حمایت بیش از 800 کشاورز و یک قرن تجربه، و پلتفرم‌های دیجیتال آی‌بی‌ام. ، خدمات و تخصص در هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل داده ها.

پلتفرم مشترک کشاورزی دیجیتال جهانی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و داده های درون میدانی را برای باز کردن بینش های جدید برای کشاورزان به کار خواهد گرفت. این پلتفرم دیجیتالی پوشش جهانی خواهد داشت و آرزوی دستیابی به 100 میلیون هکتار زمین کشاورزی - که معادل دو برابر اسپانیا یا نزدیک به 7 درصد از کل زمین های قابل کشت در سراسر جهان است* از جمله میلیون ها مزرعه کوچک است.

با افزایش تقاضا برای غذا همراه با جمعیت جهان، پلت فرم کشاورزی دیجیتال نقشی کلیدی در افزایش بازده کشاورزی جهانی به روشی پایدار ایفا خواهد کرد. دانش کشاورزی یارا، نوآوری دیجیتال کشاورز محور، و سابقه اثبات شده در بهبود کشاورزی در سراسر جهان.

به عنوان اولین گام، یارا و آی‌بی‌ام تیم‌های نوآوری مشترکی را ایجاد خواهند کرد که در مراکز دیجیتال در اروپا، سنگاپور، ایالات متحده و برزیل همکاری خواهند کرد. این تیم‌ها برای توسعه قابلیت‌های جدید، مانند تجزیه و تحلیل بصری و تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای بینش محصول، از نزدیک با محققان IBM همکاری خواهند کرد.

یارا و نل برای تولید هیدروژن بدون کربن برای تولید کود با یکدیگر همکاری می کنند

این پروژه مبتنی بر توسعه فناوری جدید الکترولیز آب توسط Nel است که در کارخانه موجود یارا در پروشگرن، نروژ آزمایش خواهد شد. هدف تولید هیدروژن از منابع تجدیدپذیر است تا به کارخانه آمونیاک موجود یارا وارد شود، که یا در تولید کود استفاده می شود یا به عنوان آمونیاک سبز استفاده می شود. این پروژه توسط شورای تحقیقات نروژ، نوآوری نروژ و Enova از طریق برنامه PILOT-E حمایت می شود، یک طرح بودجه با هدف تسریع توسعه و اجرای فناوری انرژی سبز است.

ماموریت یارا این است که مسئولانه جهان را تغذیه کند و از سیاره محافظت کند. ما در حال حاضر حدود نیمی از انتشار مستقیم گازهای گلخانه ای خود را در چند دهه گذشته حذف کرده ایم و تا سال 2050 به سمت بی طرفی کربن کار می کنیم. تولید کود با هیدروژن بدون کربن گام بسیار مهمی به سوی این هدف خواهد بود.

در ابتدا، تیمی از کارشناسان یارا به این فکر افتادند که چگونه می‌توانند تنها با استفاده از هوا، آب، خورشید، باد و سنگ کود تولید کنند. پاسخ باید یک راه حل پایدار، انرژی موثر و تجاری قابل دوام باشد. جالب اینجاست که راه رو به جلو با نگاهی به تاریخ یارا پیدا شد.

الکترولایزر، فناوری تقریباً یک قرنی که به دلیل هزینه کم انرژی فسیلی غیررقابتی شده بود، دوباره وارد بازی خواهد شد. یک الکترولیز هیدروژن را از آب با استفاده از برق تولید می کند و Nel در حال توسعه الکترولیزگر نسل بعدی خود است که نمونه اولیه آن در پروشگرن آزمایش خواهد شد. ظرفیت الکترولایزر 5 مگاوات است.

این قرارداد بخشی از مجموعه پروژه ای است که BU Decarbonize در کنار پروژه انجی روی آن کار می کند. هدف این است که اطمینان حاصل شود که یارا شکل دهنده بازار آمونیاک سبز و تولید کود کم کربن خواهد بود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی