156

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت اول

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت اول
(پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

ابزارهای مهم در رشد صنعت پتروشیمی کشورکدامند؟ لزوم استفاده از این ابزارها در این صنعت چیست؟ صنعت پتروشیمی برای تجهیز به این ابزارها چه ویژگی هایی دارد؟

بدون شک هر صنعت و هنری در کشور برای نشان دادن چشم انداز و دستاوردها، انتقال مفاهیم و وارد کردن دستاوردهای سایر کشورها به یک ابزار موثر نیازمند است. ساده‌ترین ابزار برای دستیابی به این اهداف و استفاده از فرصت‌های پیش رو داشتن زبان مشترک است. دستاوردها می‌توانند در زمینه تکنولوژی و دانش فنی یا برای تهیه مایحتاج مواد اولیه و صادرات و واردات باشد. لازمه‌ ایجاد فضای تعاملات و ارتباطات مشترک بهینه و سریع در همه نقاط کره زمین که بتواند نتایج اثربخشی برای کشور داشته باشد داشتن زبان مشترک است در واقع می‌توان گفت که زبان مهمترین ابزار است.

زبان وسیله ارتباط افراد و کسب و تبادل دانش در جهان است؛ ابزاری است که به کمک آن می‌توان بخشی از جهانی واحد شد. در واقع می‌توان زبان را ابزار پیشرفت دانست که بر قطع وابستگی اقتصاد کشور و تحول جوامع تاثیری شگرف دارد.

زبان انگلیسی زبان اصلی علم، کامپیوتر، دیپلماسی، توریسم و تجارت‌های بین المللی است. حدود ۱,۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان زبان انگلیسی را متوجه شده و می‌توانند صحبت کنند. این زبان همچنان و به شکلی جهانی در حال گسترش است. اهمیت استفاده از آن قابل ملاحظه بوده و با استفاده از آن می‌توان شاهد رشد چشمگیر سود‌دهی و اثر‌گذاری باشیم. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که روند تاثیر مستقیم میزان دانش زبان انگلیسی بر سوددهی متوقف نخواهد شد و همچنان به صعود ادامه خواهد داد.

پتروشیمی، صنعتی حیاتی برای صادرات غیرنفتی

صنعت شیمیائی از جمله صنایع مطرح است و بعد از صنایع غذائی و خودروسازی سومین صنعت بزرگ در چند دهه اخیر در جهان می‌باشد که توجه خاص کشورها به این صنعت باعث رونق و فراگیری آن شده است.

صنعت پتروشیمی بخشی از صنایع شیمیایی و به عنوان یک صنعت پیشرو، دارنده مقام نخست صادرات غیر نفتی نقشی شگرف در شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور و پرهیز از خام فروشی دارد که اصلی‌ترین مزیت آن در ایران تنوع خوراک، دسترسی به آب های آزاد و نیروی انسانی متخصص است.

ویژگی‌های ارزنده صنعت پتروشیمی، عاملی برای رشد

سرعت در عملیات و نوآوری در خدمات دو ویژگی کلیدی صنعت پتروشیمی است. این دو ویژگی باعث شده که دورههای جدید در صنعت پتروشیمی مورد استقبال قرار گیرند و رشد خیلی خوبی نیز داشته باشند. استقبال از خدمات نوآورانه توسط مجموعه‌های ذیربط باعث شده  که این صنعت همیشه آخرین استانداردها، تجهیزات و مدلهای توسعه را برای خود برگزیند. این به این معنی است که کار کردن با شرکتهای پتروشیمی یعنی همیشه به‌روز و پاسخگوی انتظارات سطح بالایی مانند EFQM, OKRs، ISO 10015،BSC  بودن!

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی