158

انقلاب صنعتی چهارم ( صنعت ۴.۰) و صنعت پتروشیمی - قسمت سوم

انقلاب صنعتی چهارم ( صنعت ۴.۰) و صنعت پتروشیمی - قسمت سوم
(چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

صنعت پتروشیمی به یک طریقی به هر کالای تولیدی مرتبط است‌. این صنعت نفت و گاز طبیعی را به کالاهای واسطه تبدیل میکند که نهایتاً به محصولاتی که ما به صورت روزانه استفاده می کنیم تبدیل می شوند.

 صنعت ۴.۰ چه کاری برای صنعت پتروشیمی می تواند انجام دهد؟

 سازمان هایی که از بین دو الزام مربوط به راه اندازی و رشد کسب و کار بر روی اولی تمرکز کرده‌اند می‌توانند از فناوری صنعت ۴.۰ ابتداءاً برای بهبود بهره وری و سپس کاهش ریسک استفاده کنند، این در حالی است که سازمان هایی که بر روی رشد تمرکز کرده‌اند می‌توانند صنعت ۴.۰ را برای ایجاد افزایش درآمد و ایجاد منابع جدید درآمدی مورد استفاده قرار دهند.

 جدول ۱ بازیهای تحول آفرین صنعت ۴.۰ را  در صنعت پتروشیمی توضیح می دهد. این اهداف استراتژیک می توانند در مراحل مختلف زنجیره ارزش تولید مواد شیمیایی و در ترکیب با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند.

 

جدول ۱- بازی های تحول آفرین صنعت ۴.۰ برای صنعت پتروشیمی

مقالات

 

 حرکت اولیه صنعت ۴.۰ در صنعت پتروشیمی ابتداءاً درسته راه اندازی کسب و کار است و این عمدتاً به دلیل فراوانی تاریخی سانسور داده های جمع آوری شده توسط شرکت های پتروشیمی در طول سالیان سال است. پتانسیل بالقوه بلندمدت برای کاربردهای رشد تجاری، اگر نه بیشتر، باید به صورت مساوی تحول‌آفرین باشد، اما این کاربرد ها برای توسعه زمان می برند.

 بهبود عملیات تجاری: بهره وری و ریسک

 همانطور که جدول ۱ نشان می دهد بهبود عملیات تجاری از دو راه امکان پذیر است: بهبود بهره وری و کاهش ریسک. بهره وری کارخانه های تولید مواد شیمیایی می تواند با استفاده از تکنیک های تولیدی هوشمند مختلف بهبود یابد: مدیریت دارایی های پیشبینی شده، کنترل فرایند و شبیه سازی تولید از جمله روش‌های هستند که می توانند به کار گرفته شوند. اگرچه کاهش ریسک مستلزم مدیریت زنجیره عرضه و اقدامات داخلی به منظور پاسخگویی به نیازهای متغیر مشتریان و بهبود ایمنی و کیفیت است ( جدول ۲).

 

جدول ۲- اهداف کلیدی و بازیهای تحول آفرین مربوط به راه اندازی کسب و کار

مقالات

 

  منبع:Deloitte analysis

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی