158

صنعت پتروشیمی و شغل‌های مهندسی شیمی بعد از پاندمی کووید ۱۹: پیش‌بینی بلندمدت چشم‌انداز اشتغال برای متخصصان شیمی- قسمت سوم

صنعت پتروشیمی و شغل‌های مهندسی شیمی بعد از پاندمی کووید ۱۹: پیش‌بینی بلندمدت چشم‌انداز اشتغال برای متخصصان شیمی- قسمت سوم
(چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

جنگ جهانی که معروف به جنگ جهانی دوم است و در ادامه بحران بزرگ به وجود آمد باعث بی ثباتی دولت ها، اقتصادها و کشورها در کل جهان شد.

   برای دانشجویانی که در دوره‌های تکمیلی تحصیل می کنند بسته شدن دانشگاه ها به معنای تعویق افتادن فارغ التحصیلی آنها خواهد بود. دانشجویانی که باید بایستی برای کارهای تحقیقاتی خود تحقیق آزمایشگاهی انجام می دادند به دلیل بسته شدن دانشگاه ها در اثر شیوع ویروس کرونا مجبور به توقف کارهای خود شدند.

این وضعیت به خصوص برای دانشجویان دکتری که انتظار داشتند به زودی از تز خود در دوره تابستان دفاع کنند به مراتب سخت تر است. همه دوره های دکترا در ایالات متحده آمریکا کاندیداهای دکتری را موظف می کنند تا یک مقاله که در آن نویسنده اول باشند را قبل از فارغ التحصیلی در یک مجله معتبر به چاپ برسانند.

به دلیل بسته شدن ناگهانی کارهای تحقیقاتی آزمایشگاهی بسیاری از دانشجویان احتمالاً قادر نخواهند بود تا مقاله های خود را برای انتشار آماده کنند و این امر می‌تواند منجر به تعویق فارغ‌التحصیلی آنها شود. بسته شدن دانشگاه ها باعث کاهش تعداد انتشار مقالات حداقل در کوتاه مدت شده است. وضعیت دانشجویان دکتری برای پایان نامه خود باید کار مدلسازی انجام دهند اندک بهتر است زیرا این فرصت را دارند که دکتری خود را از در خانه تکمیل کنند.

 از آنجایی که تاثیرات کووید-۱۹ بسیار وسیع بوده است بسیاری از کالاها و دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا و کانادا و موقعیت مالی خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. دانشگاه آریزونا تخمین زده است که ضرری دانشگاه به دلیل بروز پاندمی در حدود ۲۵۰ میلیون دلار بوده است و بسیاری از کالاها و دانشگاه‌ها نیز اعلام کرده اند که از نظر مالی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

دانشگاه ییل تصمیم گرفت که استخدام هیات علمی جدید را در سال آکادمیک آینده انجام ندهد و آن را تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ به تاخیر بیندازد. بسیاری از دانشگاه های آمریکا نیز اعلام کرده اند که میزان حقوق و دستمزد خود را برای سال جدید افزایش نخواهند داد. بنابراین به صورت کلی به دلیل پاندمی کووید-۱۹ مشاغل آکادمیک کمتری در طول سال آکادمیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اعلام خواهند شد.

 نمودار دانش آن می‌دهد که بیکاری برای فارغ‌التحصیلان جدید همچنان افزایش خواهد یافت اما برای مهندسان شیمی باتجربه و همچنین متخصصان پتروشیمی در طول بحران بزرگ فرصت های شغلی بیشتری در دسترس خواهد بود. مهندسان شیمی و شیمی دانان با انگیزه که می توانند خود را با میلانی دوره پاندمی کووید ۱۹ تطبیق به همراه سرعت راه حل های معقول را بیابند، تقاضای بالایی را در کل صنایع دارویی و صنایع شیمیایی خواهند داشت. در حالی که بیکاری همچنان یکی از مشکلات اصلی در کوتاه مدت است و روند ها نشان می دهند که در میان مدت و بلند مدت هیچ کمبودی برای نیروی کار نیروی کار شیمیدان و مهندس شیمی وجود نخواهد داشت.

نمودار ۲- روند های مخالف: نرخ های بیکاری فارغ التحصیلان شیمی‌دان جدید در مقابل همه جامعه شیمیایی آمریکا در طول بحران بزرگ سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹

منابع انسانی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی