157

بهبود اقتصادی و رونق بازارهای نهایی دلیل رونق تقاضا برای مواد شیمیایی تخصصی- قسمت دوم

بهبود اقتصادی و رونق بازارهای نهایی دلیل رونق تقاضا برای مواد شیمیایی تخصصی- قسمت دوم
(یکشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

قیمت ها در صنعت پتروشیمی افزایش یافته است و این باعث شده است که بازیگران فعال این صنعت فروش خود را افزایش دهند.

 صنعت ساخت و ساز

 رشد بازار مسکن باعث شده است که تقاضا برای نهاده های ساختمانی افزایش یابد. تولیدکنندگانی که محصولات مربوط به رنگ و روغن و مواد شیمیایی مربوط به ساختمان ( مانند انواع چسب، رزین ها و افزودنی ها) را تولید می کنند منتظر نوسان تقاضا هستند.

 خانوارها

 انتظار می‌رود که نوسانی مخارج مصرفی تقاضا برای نهادهای کالاهای مصرفی را در بخش خانوار افزایش دهد.

 صنعت خودروسازی

 تولید کنندگان محصولات شیمیایی که نهاده‌های لازم برای صنعت خودروسازی را تولید میکنند، گستره وسیعی از محصولات شیمیایی تخصصی مانند انواع کامپوزیت و پوشش ها و رنگ ها را تولید میکنند. کمبود تقاضا و اختلالات زنجیره ای ارز انتظار می رود که میزان تولید صنعت خودروسازی را کاهش دهد و همین امر باعث کاهش تقاضا برای نهاده های شیمیایی مورد نیاز در صنعت خودروسازی شود.

 صادرات

 صادرات بخش کوچکی از درآمد صنعت در طول ۵ سال گذشته را به خود اختصاص می دهد. اگرچه، پیش بینی می شود شرکت های پتروشیمی که مواد شیمیایی صادر می کنند با رشد ۲دهم درصدی در فعالیت صادراتی مواجه شوند.

 صنایع تولیدی

 صنعت پتروشیمی گستره وسیعی از محصولات را برای بخش های تولیدی تولید می کند. افزایش مداوم شاخص تولید صنعتی چشم انداز مطلوبی را برای شرکت های پتروشیمی که محصولات مورد نیاز برای تولید کنندگان در بازار های نهایی پرتقاضا را تولید می کنند، فراهم می کند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی