157

عبور از کرونا در صنعت پتروشیمی اتحادیه اروپا- قسمت دوم

عبور از کرونا در صنعت پتروشیمی اتحادیه اروپا- قسمت دوم
(یکشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

یافته های اصلی - داده های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که میزان تولید محصولات شیمیایی به سطوح قبل از شروع پاندمی کووید ۱۹ رسیده است، این امر بیشتر به دلیل رشد 10.7 درصدی در محصول تولیدی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در طول سه فصل اول سال ۲۰۲۱ است.

۱. شاخص ESI اندکی افزایش یافت و در سطوح بالا باقی ماند

 بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط کمیسیون کسب و کار اتحادیه اروپا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، شاخص مصرف اقتصادی نسبت به ماه پیش از آن اندکی افزایش یافت ( از 116.6 به 117.6 رسید). این شاخص به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین بلندمدت خود و همچنین سطوح قبل از پاندمی قرار گرفت و در همان سطوح بالا باقی مانده است. تغییرات شاخص مصرف اقتصادی و همچنین شاخص اطمینان مصرف کننده در اتحادیه اروپا را می‌توانید در نمودار ۱ و ۲ ملاحظه کنید.

نمودار ۱- تغییرات شاخص مصرف اقتصادی اتحادیه اروپا (ESI)

نمودار 1

 

منبع: EU Comission Business and Consumer Survey

 

نمودار ۲- شاخص های اطمینان در بخش های مختلف اتحادیه اروپا

نمودار 2 

منبع: EU Commission Business and Consumer Survey

 

 افزایش شاخص مصرف اقتصادی اتحادیه اروپا به دلیل افزایش سطح اطمینان در بخش های خدمات، ساخت و ساز و تا حدی تجارت خرده فروشی بوده است. سطح اطمینان تقریباً روش های مختلف تغییرات اندک داشته است در حالی که شاخص اطمینان مصرف کننده کاهش یافته است.

۲. میزان نااطمینانی در مقایسه با سطوح قبل از پاندمی هنوز بالاست و این امر به دلیل کمبود برخی از مواد اولیه است.

 بر اساس نتایج مطالعه صورت گرفته توسط کمیسیون کسب و کار اتحادیه اروپا، شاخص نااطمینانی اقتصادی (EUI) تقریباً ثابت بوده است و هنوز هم در در مقایسه با سطوح قبل از پاندمی در سطوح بالایی قرار دارد. نااطمینانی در میان مدیران صنعت، که دقیقاً و به دلیل کمبود بسیاری از مواد اولیه و نهاد هاست، افزایش یافته است.

۳. اختلالات اخیر تمایل بنگاه ها برای عرضه محصولات را در بخش های مختلف صنعت در منطقه یورو تحت تاثیر قرار داده است.

 بر اساس آخرین گزارش ماهانه اقتصادی آکسفورد، کمبود مواد اولیه و تجهیزات همچنان به عنوان یکی از عوامل کلیدی محسوب می شود. اگرچه این متغیر تفسیر آن ثابت بوده است اما همچنان مسیر پرنوسان را طی می کند. نمودار 3 عوامل موثر بر کاهش تولید مواد شیمیایی در منطقه یورو را نشان می دهد.

 

نمودار ۳- عواملی که باعث کاهش تولید می شوند

نمودار 3

 

منبع: Oxford Economic Monthly Report (Oct-2021)

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی