157

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت دوم

زبان انگلیسی چگونه موجب رشد صنعت پتروشیمی در ایران می‌شود؟ قسمت دوم
(یکشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

ابزارهای مهم در رشد صنعت پتروشیمی کشورکدامند؟ لزوم استفاده از این ابزارها در این صنعت چیست؟ صنعت پتروشیمی برای تجهیز به این ابزارها چه ویژگی هایی دارد؟

زبان انگلیسی ابزاری برای شکوفایی بیشتر صنعت پتروشیمی

ایران برای داشتن صنعتی پیشرو در حوزه پتروشیمی و برای آنکه بتواند از تکنولوژی عالی ، صرفه جویی انرژی، افزایش کارایی و استفاده بهینه از ذخائر بهره‌مند گردد و همزمان به فکر محیط زیست، نسل‌های آینده، سودآوری و بهره ملت نیز باشد؛ راهی جز برقراری ارتباط با یک زبان مشترک را ندارد. این برقراری ارتباط می‌تواند از طریق سایت یا زمینه‌هایی که شرکت‌های بزرگ ایجاد کرده‌اند باشد یا شرکت در وبینارها و ویدئو کنفرانس‌هایی که به خاطر پاندومی کرونا رونق پیدا کرده‌اند.

تسلط به زبان مشترک جهانی به‌ویژه برای مدیران این صنعت بسیار مهم و الزامی است چراکه این مدیران هستند که ارتباطات را می‌سازند و مذاکرات را انجام می‌دهند پس برای تشخیص و درک بهتر، هم در خصوص تکنولوژی و تجهیزات و هم در رابطه با صادرات و واردات و شناخت بازار دانستن این مهارت بسیار مهم و حیاتی است. یادگیری این مهارت در بخش تکنسین‌های فنی و کارگران عزیز صنعت نیز تسهیل‌گر امر آموزش است. بنابراین این ابزار لاجرم باید در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرارگیرد.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای نخستین بار در یک بررسی بین ۱۱۲ کشور در سال ۲۰۲۱ رتبه میزان تسلط بر زبان انگلیسی در کشور ایران به وضعیت متوسط رسیده که تا پیش از این یعنی طی ۱۰ سال گذشته در این زمینه دارای رتبه پایین یا خیلی پایین بود، هم‌اکنون ایران در خاورمیانه رتبه دوم را به خود اختصاص داده است

در بررسی «موسسه باران»، نسبت به ۱۰ سال گذشته، میزان تسلط افرادی که تست زبان داده‌اند در جامعه افرایش یافته که نشان‌دهنده تغییر در جامعه است.

زبان‌آموزی سازمانی و دلایل گرایش سازمان‌ها آن

زمانی که یک فرد بزرگسال در جهت هدف شخصی خود زبان یاد می‌گیرد، آموزش زبان غیرسازمانی را در پیش گرفته است. اما زمانی که یک فرد بزرگسال با توجه به هدف، چشم‌انداز و ماموریت سازمانی که برای آن کار می‌کند، اقدام به زبان‌آموزی می‌کند که این اهداف ممکن است در راستای صادرات و تعاملات بینالمللی سازمان باشد، در معرض آموزش زبان سازمانی قرار گرفته است. 

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر در خصوص دلایل گرایش سازمان‌ها به صرف هزینه و زمان برای آموزش زبان انگلیسی به پرسنل بپردازیم می توانیم به نظرسنجی اخیر موسسه باران نگاهی داشته باشیم . براساس نظرسنجی «موسسه باران» نخستین دلیل زبان‌آموزی افراد یک سازمان، استفاده از منابع دست اول عنوان شده است. بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا برای محیط کسب و کار یک ضرورت به‌شمار می‌رود. از آنجا که ترجمه این متون به‌سرعت در دسترس نیست، بنابراین مهمترین دغدغه استفاده از منابع دست اول بین‌المللی است. دومین دغدغه استفاده از فرصت‌های بین ­المللی دورکاری است که در سال­های اخیر فراهم‌شده است. سومین دلیل، توسعه کسب و کار در فضای بازار بین‌المللی است. براساس سایر تجربه‌های «موسسه باران»، افراد سازمان زبان‌آموزی را در جهت حضور در سمینارهای خارجی چه به‌عنوان سخنران و چه به‌عنوان شرکت‌کننده انتخاب می‌کنند. مورد دیگر حضور در اتحادیه‌های بین­ المللی تخصصی است. دلیل بعدی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای خرید و فروش است. برخی نیز برای شرکت در دوره‌های آموزشی بین­ المللی زبان‌آموزی می‌کنند. البته پای یک نیاز چندان مطرح‌نشده نیز در میان است، برخی از بزرگسالان می‌خواهند زبان یاد بگیرند تا آنچه که به زبان مادری آموخته‌اند و در آن حوزه تخصص و تجربه کسب کرده‌اند را برای سایر افراد در عرصه­ های بین­ المللی بازگو کنند تا تبادل دانش داشته باشند و این یکی از انگیزه بالای مدیران به‌شمار می‌رود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی