رئیس هیئت مدیره موسسه گاز ایرانیان مطرح کرد:

ضرورت استفاده از انرژی های های تجدید پذیر برای صیانت از محیط زیست

ضرورت استفاده از انرژی های های تجدید پذیر برای صیانت از محیط زیست
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۶:۴۸

رئیس هیئت مدیره موسسه گاز ایرانیان گفت:برای جلوگیری از گرم شدن زمین و حفظ محیط زیست باید استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا منصور دفتریان رئیس هیئت مدیره موسسه گاز ایرانیان بعد از ظهر امروز سه شنبه‌ ۱۲ اردیبهشت ماه در پنل محیط زیست پاک واحدهای پتروشیمی در همایش بین المللی IPF با بیان این که کره زمین از سال ۱۹۸۰ به دلیل زیاده خواهی و قلدری کشورهای توسعه یافته همچون آمریکا دچار افزایش گرمایش زمین شده است، گفت: دانشمندان با توجه به تغیرات اقلیمی در مورد ادامه روند گرمایش زمین بارها هشدار داده اند.

وی با اشاره به بررسی های بانک مرکزی اروپا مبنی بر جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر و منافع اقتصادی حاصل آن برای کشورها افزود: متاسفانه کشورهای بزرگ مصرف کننده انرژی همچون آمریکا و چین با افزایش مصرف ذغال سنگ به خوبی توانسته اند در سال های اخیر قیمت نفت را کنترل کنند اما غافل از آن که این کار آنها سبب تسریع در روند گرم شدن زمین به واسطه مصرف این ذغال سنگ شده است.

رئیس هیئت مدیره موسسه گاز ایرانیان با یادآوری این که در اسناد منتشر شده از شرکت گرون موبیل آمریکا و سایر دانشمندان این کشور مشخص شده است که این کشور از روز نخست از تبعات حاصل از افزای مصرف ذغال سنگ اطلاع داشته است، اظهار کرد: ایران با دلیل افزایش گرمایش زمین در دهه های اخیر ۷۰۰ دریاچه و تالاب خود را از دست داده است و دچار آسیب های جبران ناپذیری همچون آلودگی خاک به دلیل عدم بارش باران شده است.

دفتریان با تاکید بر این که متوسط دمای گرم شدن زمین در جهان در دهه های اخیر ۰.۷ درجه در سال بوده است، این درحالی است که این افزایش در ایران ۱.۵ درجه در سال بوده است.

وی تولید نفت و گاز از منابع شیلی را راهکار جدید آمریکا و کانادا برای کنترل قیمت جهانی نفت اعلام کرد و گفت: تولید نفت و گاز از این منابع آثار زیست محیطی خطرناک همچون افزایش انتشار متان را به دنبال دارد.

رئیس هیئت مدیره موسسه گاز ایرانیان تصریح کرد: خوب است که نسل جدید بداند که کشورهای توسعه یافته به خاطر منافع خود با افزایش مصرف ذغال سنگ و شیل اویل و شیل گس چه بلای بر سر محیط زیست جهان و ایران آورده است، آنها با بی قانونی و قلدری در حوزه انرژی موجب گرمایش زمین شده اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی