با هدف شتاب‌دهی و تسهیل حضور دانش‌بنیان‌ها رخ داد

گشایش دفتر پارک نوآوری و فناوری نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

گشایش دفتر پارک نوآوری و فناوری نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲) ۰۷:۰۹

دفتر پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با هدف شتاب‌دهی و تسهیل حضور دانش‌بنیان‌ها، در ساختمان نخل زرین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مستقر شد.

به گزارش نیپنا به نقل ازسازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، آیین گشایش این دفتر با حضور محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز و پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

برزگر در این آیین گفت: تفاهم‌نامه با پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز یکی از رویکردهای اصلی ارتباط هرچه بیشتر و مؤثرتر دانش‌بنیان‌ها با صنعت است.

وی افزود: استقرار دانش‌بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برکات بسیاری خواهد داشت و اکوسیستم نوآوری با امضای این تفاهم‌نامه همکاری کامل‌تر خواهد شد و ابعاد بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: بنا داریم سطح ارتباط دانش‌بنیان‌ها و صنعت را ارتقا دهیم و به سمت عملیاتی کردن ایده‌ها برویم، زیرا ظرفیت‌های بسیار زیادی در منطقه ویژه پتروشیمی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه پتروفن زون در اسفندماه ۱۴۰۱ در منطقه ویژه بیان کرد: پس از رویداد فناورانه پتروفن زون که در آن ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های پتروشیمی امضا شد، چند شرکت دانش‌بنیان با دیدن فضای منطقه درخواست زمین دادند تا با استقرار در منطقه ویژه پتروشیمی فعالیت را به‌صورت جدی‌تر و با حضور در جوار شرکت‌های پتروشیمی دنبال کنند.

برزگر بیان کرد: به‌منظور حمایت از دانش‌بنیان‌ها، اختصاص یک فضا از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در دستور کار داریم که پس از تکمیل ساخت و دریافت مجوزها در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

وی افزود: افتخار ما این است که بتوانیم میزبان جوانان دانشمند و ارزشمند ایران اسلامی باشیم و در کنار صنعت، افرادی را داشته باشیم که پرتوان و امیدوار به آینده حرکت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان کرد: می‌خواهیم فضای دانشی در منطقه ویژه و اکوسیستم فناورانه و نوآورانه و دانش‌بنیان حرف نخست را در منطقه بزند. ظرفیت بالای ۳۰ میلیارد دلاری منطقه ویژه و عمر نسبتاً بالای صنایع فرصت بسیار ارزشمندی برای دانش‌بنیان‌ها است.

برزگر گفت: امیدواریم با گشایش دفتر پارک نوآوری و فناوری نفت، اکوسیستم دانش‌بنیان‌ها غنی‌تر شود و با زنجیره شدن شرکت‌های نوآور و هم‌افزایی توان سرمایه انسانی و توان فناورانه شرکت‌های دانش بنیان به‌عنوان منطقه‌ای نمونه برای حضور دانش‌بنیان‌ها تبدیل شویم.

روسیه، متقاضی کاتالیست ایرانی صنعت پتروشیمی

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت نیز در این نشست که با حضور دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: توانمندی‌های بسیاری در کشور وجود دارد که یک نمونه آن در پتروشیمی، تولید کاتالیست‌هایی است که نوع ایرانی آن در دنیا طرفدار دارد.

وی افزود: روسیه متقاضی استفاده از کاتالیست‌هایی است که در کشور و از سوی جوانان همین مرز و بوم تولید شده است.

مدیر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت بیان کرد: تقاضا برای کاتالیست‌های ایرانی آن‌قدر زیاد بود که شرکت‌های ایرانی ظرفیت پاسخگویی به این حجم از تقاضا توسط روسیه را نداشتند.

کفایتی افزود: از میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای گشایش و استقرار دفتر پارک فناوری صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم با استقرار دفتر به‌صورت رسمی بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوعات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پاسخ بدهیم و یاری‌دهنده جوانان دانشمندمان باشیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی