کاهش انتشار گازهای مشعل با هدف حفظ محیط زیست

کاهش انتشار گازهای مشعل با هدف حفظ محیط زیست
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۵:۴۱

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی گاز ایران راهکارها و راهبردهای کاهش انتشار گازهای مشعل و مدیریت کربن را با هدف صیانت از منافع ملی و کاهش خام فروشی بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در جلسه ایی که صبح امروز (سه شنبه 20 تیر ماه) با حضور مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، روش ها و راهکاری نوین مدیریت کربن و نیز کاهش گازهای مشعل و استفاده از آن در مجتمع های پتروشیمی بررسی شد.

بیژن چگنی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه ازگازهای مشعل با هدف حفظ محیط زیست اظهار کرد: استفاده از این گازها برای تولید محصولات پتروشیمی و نیز صیانت از محیط زیست باید مورد توجه قرار بگیرد و در این مسیر انتقال تجارب و دستاوردهای مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی گاز ایران می تواند منجر به نتایج مطلوبی شود.

وی با بیان این که همگرایی در راستای کاهش انتشار گازهای مشعل و مدیریت کربن میان تمام ارکان صنعت نفت با توجه به سیاست های ابلاغی وزیر محترم نفت و پیگیری های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی سبب کاهش انتشار کربن در مسیر تکمیل زنجیره ارزش می شود، گفت: شرکت ملی گاز ایران در سال های گذشته تجربه های مطلوب را در این زمینه دارد و برگزاری جلسه های مشترک منجر به هم افزایی و انتقال تجربه های موفق خواهد شد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی نیز همگام با پالایشگاه های گازی در کاهش انتشار گازهای مشعل نقش داشته است و مجتمع های پتروشیمی بندر امام، تبریز،شازند، بوشهر، ارومیه، بیستون زاگرس و بوعلی درکنار چند مجتمع دیگر عملکردی مطلوب را در زمینه گازهای مشعل رقم زده اند.

همچنین در این جلسه، همکاران شرکت ملی گاز ایران گزارشی درباره عملکرد ها و دستاورد های موفق این شرکت را ارائه کردند و به بحث و رایزنی برای استفاده بهینه و مطلوب از تجربه های کسب شده پرداختند.

در ادامه، طرفین بر تداوم همکاری های مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی گاز ایران تاکید کردند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی