معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

لزوم پیگیری توسعه متوازن صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

لزوم پیگیری توسعه متوازن صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
(شنبه ۷ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۰:۲۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هدف ‌گذاری‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش، باید به‌عنوان راهبردی مهم در همه بخش‌ها مورد توجه قرارگیرد و سبد محصولات پتروشیمی ایران را با هدف توسعه متوازن متنوع کرد .

به گزارش نیپنا ، مرتضی شاهمیرزایی با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین، با بیان این که ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد اظهارکرد: همزمان با افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های آینده و گسترش بازارهای هدف، باید درایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی با  همکاری و همگرایی هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی گام برداریم.

وی ادامه داد: می‌توان همسو با تکمیل زنجیره ارزش، محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی را به صنایع تکمیلی تبدیل و با کاهش خام ‌فروشی به سوی تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کرد.

معاون وزیر نفت وجود نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در صنعت پتروشیمی را یکی از عوامل اصلی توسعه برشمرد و افزود: فعالیت‌ها و دستاوردهای کسب‌شده در صنعت پتروشیمی ایران، به همت و تلاش نیروهای متخصص کشور تحقق یافته است و همین موضوع سبب شده است که شاهد تقاضا برای همکاری‌های تخصصی پتروشیمیایی از سوی برخی کشورها و تقاضای خرید کالاها، تجهیزات و کاتالیست از شرکت‌های ایرانی باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه فعالان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی باید با استفاده از همه توانایی‌ها و دانش خود تلاش کنند تا اهداف پیش‌بینی‌شده تحقق یابد، گفت: امروز با عزم سازندگان توانمند ایرانی توسعه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی از سوی شرکت‌های داخلی انجام می‌شود و می توان از دانش و تجربه داخلی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی اظهار کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم واستفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، مراکز پژوهشی و همچنین توانمندی های سازندگان داخلی، برنامه های توسعه ای در مسیر تکمیل زنجیره ارزش را تحقق بخشید و نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری نیز می‌تواند اثربخش باشد.

شاهمیرزایی گفت: با تلاش و پشتکار می‌توان برنامه‌های توسعه‌ای را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش تحقق بخشید و نقش جوانان برای توسعه این صنعت ارزش‌آفرین دارای اهمیت خاصی است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی