مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست:

زمینه افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در نمایشگاه ایران‌پلاست بیش از پیش فراهم است

زمینه افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در نمایشگاه ایران‌پلاست بیش از پیش فراهم است
(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲) ۱۹:۲۵

مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست حضور شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه را گامی مهم برای رشد صنعت پتروشیمی و افزایش صادرات محصولات دانست و گفت: در این فضا طرفین می‌توانند از دستاوردهای یکدیگر مطلع شوند و این می‌تواند به امضای تفاهم‌نامه‌های مثبت تجاری منجر شود.

به گزارش نیپنا، فرید دوستی امروز (یکشنبه، 26 شهریور ماه) در گفت‌وگوی زنده برنامه «سلام خبرنگار» با بیان اینکه 560 شرکت داخلی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست حضور فعال دارند، اظهار کرد: با حمایت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پیگیری‌های مجدانه زمینه حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی یکبار دیگر در کشور فراهم شد به طوری‌که حدود 210 شرکت خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و ماحصل آن را می‌توان افقی روشن برای صنعت پتروشیمی کشور دانست.

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته میزان استقبال خارجی‌ها از این نمایشگاه به اندازه دوره هفدهم نبوده، تصریح کرد: با درایت دولت سیزدهم و همکاری مدیران و مسئولان از یک سو و پیگیری‌های وزارت خارجه از سوی دیگر، تلاش کردیم با دور زدن تحریم‌ها راه را برای استقبال بهتر هموار کنیم، این در حالی است که دوره گذشته تنها هشت شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور فعال داشتند. در این میان می‌توان از برخی کشورهای شاخص آسیای‌شرقی همچون چین و سایر کشورهای تاثیرگذار در حوزه پتروشیمی مثل روسیه، برزیل و پاراگوئه نام برد.

رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره وجه تمایز این دوره از نمایشگاه ایران پلاست با دوره‌های پیشین، ضمن تأکید بر بکارگیری کل فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران اضافه کرد: متاسفانه با وجود استقبال بالا، کمبود فضا مانع حضور بیشتر شرکت‌های داخلی شد که در همین خصوص نمایشگاه مجازی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا سایرشرکت‌ها هم بتوانند فعالیت‌های خود را رایگان و به مدت یکسال به نمایش بگذارند.

دوستی در زمینه تأثیر این نمایشگاه ایران پلاست بر روند صادرات و افزایش آن گفت: یکی از سالن‌ها را برای این منظور اختصاص داده‌ایم، طوریکه 210 شرکت خارجی و 570 شرکت داخلی ضمن برقراری ارتباط موثر می‌توانند از تولید و داشته‌های یکدیگر مطلع شوند و این می‌تواند به امضای تفاهم‌نامه منجر شود.

وی با بیان اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد به بومی‌سازی کاتالیست‌ها در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این خودکفایی افزون‌بر آنکه زمینه‌ساز فعالیت مثبت خواهد بود، می‌تواند ارزش افزوده مطلوبی داشته باشد و ایجاد ثروت کند. در این خصوص شرکت‌های دانش بنیان هم فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته‌اند و دو سالن این نمایشگاه در اختیار آنهاست.

مدیر هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست ادامه داد: بخش دیگری هم با عنوان «پلاست جابز» طراحی کرده‌ایم که از طریق آن تمام کسانی که در رشته‌های نفت و پتروشیمی تحصیل کرده و جذب بازار کار نشده‌اند، شناسایی و به صنعت معرفی می‌شوند و این مهم بر اساس مبانی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت خواهد بود.

دوستی افزود: تا کنون حدود 400 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و لازم است تا فضای بیشتری فراهم شود؛ ضمن اینکه انتخاب نهایی بر اساس برخی شاخص‌های از پیش تعیین شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی