رشد ۳۹ درصدی ارزش بازار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

رشد ۳۹ درصدی ارزش بازار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
(دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲) ۰۸:۰۸

مجمع‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۲ با حضور ۸۰.۲۸ درصد سهام‌داران و به ریاست بیژن چگنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس،مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ثبت رکورد فروش ۱۶.۷ میلیارددلاری در هلدینگ خلیج‌فارس خبر داد و رشد ۳۹ درصدی فروش تلفیقی گروه، رشد ۶۴ درصدی سود انباشته تلفیقی و رشد ۲۶ درصدی سودآوری را از دستاوردهای مهم بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور عنوان کرد.

 

رشد ۹.۷ درصدی تولید فارس در هفت‌ماهه نخست ۱۴۰۲

این جلسه بعد از استقرار هیئت‌رئیسه، علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارائه گزارش عملکرد هیئت‌مدیره پرداخت و در ابتدا از رشد تولید ۹.۷ درصدی  به میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن در هفت‌ماهه نخست ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر از آحاد مردم از سود و منافع  حاصل از تلاش کارگران، کارکنان، مهندسان و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس سود می‌برند و ما تلاش می‌کنیم شفافیت عملکرد داشته باشیم، گفت: در سال ۱۴۰۱، "فارس" در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران ‌عنوان شرکت برتر را از جهت فروش، درآمد صادراتی و ارزش بازار و رتبه دوم را از جهت سودآوری و ارزش‌افزوده کسب کرد.

وی ‌افزود: همچنین در رتبه‌بندی مؤسسه بین‌المللی ICIS هم با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل ارتقا داشته‌ایم و به رتبه ۲۷ رسیده‌ایم. البته می‌توانستیم این رتبه را بالاتر ببریم؛ اما به دلیلی مشکلاتی که در یوتیلیتی به وجود آمد و حضور چند شرکت چینی قوی این مهم فراهم نشد، اما در سال آینده هدف‌گذاری ما کسب رتبه زیر ۲۰ در این رده‌بندی است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

رشد ۳۹ درصدی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در بازار سرمایه

علی عسکری در ادامه به ارتقای جایگاه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در بازار سرمایه پرداخت و گفت: ارزش بازار هلدینگ خلیج‌فارس با رشد ۳۹ درصدی از ۹۷۶ هزار میلیارد تومان به ۱۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و جایگاه بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه ایران توسط  این هلدینگ حفظ شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به سهم ۱۳.۵ درصدی این هلدینگ از بازار سرمایه به بازدهی مناسب این گروه در بازار سرمایه و مکانیسم بازارگردانی توسط صندوق بازارگردانی خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: بازدهی فارس در این سال مالی در حالی ۶۸ درصد بوده که بازدهی شاخص کل ۴۱ درصد بوده است.
 
در ادامه مجمع گزارش حسابرس قرائت شد و صورت‌های مالی به تصویب مجمع رسید.

در پایان و بعد از پاسخ به پرسش‌های سهام‌داران، روزنامه اطلاعات و ایران به‌عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند و مجمع با تقسیم سود ۷۰ تومانی به‌ازای هر سهم موافقت کرد

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی