آمادگی وزارت نیرو برای همکاری جهت استفاده از انرژی های نو در صنعت پتروشیمی

آمادگی وزارت نیرو برای همکاری جهت استفاده از انرژی های نو در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۲۶

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود در شرکت های پتروشیمی به ویژه تولید کنندگان یوتیلیتی، آمادگی داریم تا زمینه را برای استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر از سوی این شرکت ها تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عبد الصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو در سومین نشست هم اندیشی تدوین چشم انداز و راهبردهای نوین صنعت پتروشیمی با تاکید بر وجود ظرفیت های مطلوب همکاری های مشترک با صنعت پتروشیمی به ویژه تولید کنندگان یوتیلیتی از آمادگی برای تلاش برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از برق از سوی پتروشیمی ها خبر داد و گفت: آماده هرگونه تعامل و هم افزایی در زمینه های مختلف به ویژه دراستفاده از انرژی ها تجدید پذیر و نوهستیم.

وی افزود: تعامل میان نفت و نیرو سبب خواهد شد تولید پایدار انرژی در کشور تحقق یابد و صنعت پتروشیمی نیز با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود می تواند زمینه ساز همکاری های آتی باشد.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو ادامه داد: ما دستاوردهای بسیار خوبی را در بحث اقتصاد انرژی محقق کرده ایم و آمادگی داریم تا با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی همکاری کنیم.
ارجمند اظهار کرد: 14درصد انرژی کشورمعادل یک میلیون بشکه نفت خام از سوی پتروشیمی ها استفاده می شود و 26درصد نیز سهم صنعت برق کشوراست که معادل 1.7 میلیون بشکه نفت خام است و با توجه به این مسئله می توان همکاری های دوبخش را که در بخش انرژی کشور تاثیرگذار هستند را گسترش داد.

آمادگی پژوهشگاه نیرو برای همکاری با پتروشیمی ها

مجید عمیدپوررئیس پژوهشگاه نیرو در سومین نشست هم اندیشی تدوین چشم انداز و راهبردهای نوین صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: وزارت نیرو آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف همکاری های خود را وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های پتروشیمی گسترش دهد و در این مسیر پژوهشکده نیرو به دلیل دارا بودن زیر ساخت های لازم آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

وی با بیان این که استفاده از انرژی های نو به ویژه هیدروژن می تواند منجر به کاهش آلایندگی شود گفت: سرمایه گذاری های گسترده ای برای استفاده از این سوخت در حال انجام است و به وِیژه در اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس میزان اقبال به این سوخت بیشتر از سایر نقاط جهان بوده است.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: عربستان تا سال 2035 بزرگترین تولید کننده این سوخت خواهد بود و امارات و عمان نیز سرمایه گذاری های کلانی را برای تولید هیدروژن انجام داده اند.

تولید محصولات پتروشیمی با تامین پایدار برق محقق می شود

مجید دفتری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی دراین نشست اظهار کرد: تولید پایدار برق سبب می شود تا مجتمع های تولیدی فعال در صنعت پتروشیمی با اطمینان بیشتری فعالیت کنند.

وی افزود: در مناطق عسلویه و ماهشهر به دلیل وجود یوتیلیتی های متمرکز نیاز پتروشیمی ها به برق از طریق شرکت های مبین و دماوند و همچنین فجر تامین می شود اما در سایر مناطق برق عامل مهمی برای تولید مستمر به شمار می رود وهرگونه قطع برق منجر به خسارت به پتروشیمی ها می شودو برای تامین برق آنها باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

دفتری افزود: درحوزه تولید متانول و آمونیاک سبز فعالیت های بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و نیز پژوهشگاه صنعت نقت انجام شده است و آماده همکاری با مراکز پژوهش و علمی کشور هستیم.

تولید هیدروژن از سوی پتروشیمی اروند با هدف تکمیل زنجیره ارزش

محمد رضا کریمی مدیرعامل پتروشمی اروند نیز در این نشست که مدیران عامل شرکت های مبین انرژی، فجر انرژی و دماوند نیز حضور داشتند به تشریح دلایل ورود این پتروشیمی به ساخت یک واحد هیدروژن اشاره کرد و گفت: تمام مطالعه های فنی و اقتصادی برای این طرح انجام شده است و به دلیل دارا بودن توجیه این واحد ساخته خواهد شد.

به گزارش نیپنا، مدیران عامل شرکت های مبین انرژی، فجر انرژی و نیز دماوند نیز در این جلسه دیدگاه و نقطه نظرهای خود را با مدیران وزارت نیرو مطرح کردند.



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی