فراخوان اعطای تسهیلات دستورالعمل تبصره (18) قانون بودجه سال 1402

فراخوان اعطای تسهیلات دستورالعمل تبصره (18) قانون بودجه سال 1402
(دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳) ۱۴:۴۳

تبصره (18) قانون بودجه 1402 کشور، تسهیلاتی را به منظور ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش بنیان کردن صنعت نفت در رسته های اولویت دار وزارت نفت و با هدف کمک به تامین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده سازی طرح های توسعه ای اشتغال آفرین، تولید بار اول و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز اختصاص داده است.

به گزارش نیپنا، اقتصاد دانش بنیان امروزه به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی به شمار می آید و موجب رشد و توسعه پایدار جامعه و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی می شود. شرکت های دانش بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند.

به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش‌بنیان کردن صنایع نفتی، در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده می شود.

در همین راستا، تبصره (18) قانون بودجه 1402 کشور، تسهیلاتی را به منظور ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش بنیان کردن صنعت نفت در رسته های اولویت دار وزارت نفت و با هدف کمک به تامین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده سازی طرح های توسعه ای اشتغال آفرین، تولید بار اول و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز اختصاص داده است.

لذا از کلیه شرکتهای فناور، نوآور، خلاق و دانش بنیان ، متقاضی استفاده از این تسهیلات (مطابق ضوابط مندرج در شیوه‌نامه اجرایی) دعوت می‌شود از تاریخ 1403.03.12 تا زمان اتمام منابع در دسترس این بند قانونی، در سامانه تسهیلات تبصره (18) صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به آدرس my.ioiv.ir مراجعه و با تکمیل فرم ها و ارائه مستندات مورد نیاز، درخواست­های خود را ثبت کنند.

بر اساس برنامه مصوب توسعه اشتغال وزارت نفت، اهم رسته های اولویت دار به شرح ذیل می باشد که متقاضیان می بایست در ذیل هر یک از رسته‌ها اقدام به ثبت نام در سامانه مذکور نمایند.

-بهینه‌سازی مصرف انرژی
-تحول دیجیتال در صنعت نفت
-فلرینگ و بازیابی گازهای همراه نفت
-طرح‌های شیرین‌سازی نفت کوره ترش
-طرح‌های زیست‌محیطی و تصفیه پساب‌های صنعت نفت
-طرح‌های پیکسایی مصرف گاز در زمستان
-افزایش ضریب بازیافت از طریق احیای چاه های غیرفعال و کم بازده و سایر راهکارها
-تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی
-ساخت بار اول محصولات استراتژیک و تولید کالاهای دانش‌بنیان صنعت نفت

* شیوه نامه اجرایی مربوط به این برنامه و فرآیند بررسی درخواست ها در سامانه مذکور قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی