در ابتدای سال اصلاح الگوی مصرف محقق شد

اعطای جایزه ملی انرژی به شرکت پتروشیمی بندرامام

اعطای جایزه ملی انرژی به شرکت پتروشیمی بندرامام
(پنج شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸) ۱۰:۴۰

طرح ارسالی مدیریت انرژی پتروشیمی بندرامام در بین 769 طرح فرستاده شده از 111 کشور جهان، موفق به اخذ جایزه ملی انرژی از جشنواره ENERGY GLOBE اروپا شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندرامام افزود: این طرح توسط شورای داوران آژانس ENERGY GLOBE بعنوان بهترین طرح از کشور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است و روز 24 فروردین ماه، مراسم اعطای جایزه و لوح تقدیر به پتروشیمی بندرامام و سایر برگزیدگان در شهر پراگ پایتخت کشور چک برگزار خواهد شد.
مهندس امیری خاطر نشان کرد: جشنواره یاد شده هر سال توسط آژانس بین‌المللی  ENERGY GLOBE که با حمایت شورای وزیران اروپا و شرکت‌های معتبر انرژی دنیا اداره می‌شود  به بهترین طرح‌های ارسالی مدیریت انرژی از سوی کشورها اعطاء می‌شود که از کشور جمهوری اسلامی ایران طرح پتروشیمی بندرامام در زمینه مدیریت مصرف انرژی برگزیده شد.
وی افزود:  مدیریت انرژی پتروشیمی بندرامام پیش از این افتخارات دیگری را با تلاش مستمر مدیریت و کارکنان مجتمع در عرصه‌های تخصصی و در زمینه بهینه سازی انرژی کسب کرده است. بهینه‌سازی در مصرف انرژی و منابع، یکی از دغدغه‌های عصر حاضر می‌باشد که این امر مورد توجه کانون های اثرگذار جهانی نیز می باشد. منابع انرژی پایان پذیرند، بنابراین در میهن ما نیز باید صرفه‌جویی و روش‌های بهینه مصرف نمودن انرژی را هم مورد توجه قرار دهیم.
پتروشیمی بندرامام در راستای آرمان خود که هماناً "سازمانی یادگیرنده برای فردائی بهتر" است و در جهت استراتژی خود: "توسعه مدیریت علمی و تولید اقتصادی" که تولید اقتصادی آن تناسب بسیار زیادی با شعار تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای سال جاری یعنی "اطلاح الگوی مصرف" دارد، و در راستای رسالت و تعهدی که نسبت به محیط‌زیست و صیانت از سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی به دوش دارد، با مدیریت مصرف انرژی، سعی در ارتقاء رویکرد جاری پتروشیمی بندرامام نسبت به مسائل انرژی داشته و مدیریت انرژی این شرکت با چشم انداز: بهینه سازی مصرف انرژی= با فردایی بهتر و بینش: مدیریت صحیح و هوشمندانه انرژی و رویکرد: اتخاذ سیاست عدم تمرکز، جلب مشارکت عموم و تفاهم و تعامل بهتر، برای برقراری کنترل مصرف انرژی از طریق بازنگری و اعمال بهبود کیفی در خریداری و بکارگیری انرژی، اقدامات گسترده‌ای  را  انجام داده است.
فعالیتهای موفقیت‌آمیز مدیریت‌انرژی شامل یک راهبرد کاهش مصرف و کاربرد منطقی انرژی با هدف ارتقاء کارآیی و مدیریت بهینه منابع اقتصادی و انسانی است. و بالا بردن سطح تأثیر انرژی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها، بهینه نمودن قیمت تمام شده محصولات، افزایش سود و به نوبه خود به افزایش قابلیت رقابت در بازار و بازدهی یاری خواهد رساند و تصویر سازمان را نزد جامعه ارتقاء خواهد بخشید و بخش لاینفکی  از استراتژی  پتروشیمی بندرامام است ، بشمار می آید و به اهداف عملی سازمان متصل می باشد، بنحوی که تصمیمات متخذه از طرف کلیه طرفهای درگیر در فعالیت‌های اقتصادی شرکت به صورتی پیوسته در پرتو مفاهیم انرژی ‌ مورد ملاحظه قرار می گیرند.
ضمناً یکی از ضروریات مهم و اولیه برای برپایی یک مدیریت انرژی فراگیر، شکل دادن به ذهن، آزمودن آن، توسعه تصویر درونی و نگرش نسبت به مسائل انرژی، طرز رفتار آن و متعهد بودن آن میباشد. لذا باید آموخت هر چه مؤثر تر فکر کرد و برای نهادینه نمودن مدیریت انرژی در سازمان با تحول و حرکتی اساسی در تغییرمدلهای ذهنی و باورها سرعت بخشید. لذا باید از مدیریت دانش و مهندسی مجدد بطور همزمان و بعنوان عامل کلیدی ارتقای عملکرد پتروشیمی بندرامام در مدیریت انرژی بهره برد و با نوآوری دانش بعنوان منبع مزیت رقابتی پایدار، رویکرد شرکت را نسبت به مسائل انرژی تشریح و بمنظور بهینه نمودن قیمت تمام شده محصولات و افزایش قابلیت رقابت با دیدگاه منطقی انرژی و بهره وری انرژی و توجه به تأثیرات آن در محیط زیست بطور مستمر ارتقاء داد ودر راستای آرمان پتروشیمی بندرامام  با تمام ابعاد و چالشها با بهینه سازی مصرف انرژی  و کاربرد منطقی آن، شرایط کارو روابط انسانی را بهبود بخشید و با تغییر جهت از عمل « روز مدار» به فعالیت های «آینده گرا» و برقراری نظام یکپارچه سنجش عملکرد، استقرار پاسخگوئی در مقابل عملکرد و ایجاد فرآیند استفاده از اطلاعات عملکرد برای بهبود سازمان و اصلاح رویه‌ها، روشها و الگوهای مصرف با بسترسازی مناسب و سیاست گذاری درست، فردائی بهتر را به ارمغان آورد.
علی ایحال باید کاری کرد که انگیزش صرفه‌جوئی از درون افراد نشأت بگیرد وافراد بخواهند که برانگیخته شوند تا موضوع صرفه‌جوئی و بهینه‌سازی مصرف، ملکة ذهن کلیه کارکنان و خانواده‌های محترمشان شود و درضمیر ناخودآگاه آنان نقش بندد و مدل ذهنی مناسبی زیر ساختار الگوی بهینه مصرف نمودن شود و در صورت مشارکت کارکنان می‌توان انتظارحصول سطح بالایی از بهینه‌سازی و صرفه‌جوئی در هزینه‌ها را داشت.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی