صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا افزایش می یابد

صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا افزایش می یابد
(چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۴:۰۹

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی خبر داد و پیش بینی کرد میزان فروش محصولات پتروشیمی ایران در سالجاری به رقم 26 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

داوود شاد دل صبح چهارشنبه در حاشیه دومین روز برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی، نفت، گاز و پتروشیمی در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سال جاری میزان فروش محصولات پتروشیمی کشور به 26 میلیون تن افزایش پیدا کند، گفت: در سال گذشته در مجموع 13 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی مورد استفاده مصرف کنندگان قرار گرفته است که مصرف کنندگان خارجی 11 میلیون تن و مصرف کنندگان داخلی 2 میلیون تن (به استثناء خوراک فی مابین مجتمع ها و کود شیمیایی ) از انواع محصولات پتروشیمی استفاده کرده اند.
به گفته وی حجم مصرف محصولات پتروشیمی توسط طرفهای خارجی 82 درصد و این میزان توسط شرکتهای داخلی حدود 18 درصد بوده است.
شاد دل در ادامه با بیان اینکه در سال 87 در مجموع 17 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شده است، تصریح کرد: از این میزان، 6 میلیون تن به فروش داخلی ، مابقی به صادرات به کشورهای خارجی اختصاص یافته است.
وی از افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی خبر داد و افزود: با ساخت و راه اندازی واحدهای جدید پیش بینی می کنیم میزان محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی افزایش یابد؛ هر چند در این رابطه هیچگونه اولویت بندی در شرکت بازرگانی ایران وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی متوسط قیمت محصولات پتروشیمی در اسفند ماه سال 87 را حدود 435 دلار اعلام کرد و افزود: متوسط قیمت این محصولات در فروردین ماه امسال به 485 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی