فردا و همزمان با سفر استانی هیات دولت

آغاز احداث چند طرح پتروشیمی در استان فارس

آغاز احداث چند طرح پتروشیمی در استان فارس
(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸) ۱۴:۴۳

همزمان با سفر استانی هیات دولت به استان فارس عملیات اجرایی چند طرح پتروشیمی در این استان آغاز می شود. به گزارش نیپنا براساس مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، با اجرای این طرح‌ها استان فارس علاوه بر قطب گردشگری به قطب صنعتی کشور نیز تبدیل خواهد شد.

این استان سرشار از منابع نفت و گاز است و می تواند خوراک اولیه واحدهای مختلف پتروشیمی را فراهم کند. نزدیکی به بندر عسلویه نیز مزیت صادراتی مطلوبی برای این استان ایجاد کرده است.
طرح های پتروشیمی پیش بینی شده در استان فارس در مسیر خط لوله اتیلن مرکزی و خط اتیلن منطقه دنا واقع شده‌اند.‌
این واحدها که احداث تعدادی از آنها فردا با حضور وزرای دولت آغاز می شود عبارتند از پتروشیمی کازرون با ظرفیت 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی/ سنگین، پتروشیمی نودان با ظرفیت تولید 755 هزار تن اوره و آمونیاک در سال، پتروشیمی فسا، داراب و جهرم هر کدام با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی اتیلن سبک یا سنگین، پتروشیمی فیروزآباد با ظرفیت تولید یک میلیون تن اتیلن و پتروشیمی فراشبند با ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره و آمونیاک.
برای اجرای این طرح ها در مجموع به 5/3 میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی و ریالی نیاز است. با راه‌اندازی این طرح ها برای بیش از 1900 نفر از متخصصین بومی و غیربومی اشتغال مستقیم و زمینه ایجاد دهها واحد پایین دستی فراهم می شود.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس مصوبه دولت و به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی در این واحدها فقط بیست درصد سهم دارد و بقیه سهام آن در دست بخش خصوصی خواهد بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی