راه اندازی دو توربین تولید برق فاز دوم پتروشیمي فجر

راه اندازی دو توربین تولید برق فاز دوم پتروشیمی فجر
(چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸) ۱۴:۳۱

مجری طرح فاز 2 پتروشیمی فجراظهار امیدواری کرد که در تابستان امسال با ورود این توربین ها و تولید 300 مگاوات برق مردم استان خوزستان با کمبود برق مواجه نشوند.

مجری طرح فاز 2 پتروشیمی فجر از راه اندازی زودهنگام دو توربین نیروگاه این مجتمع برای تامین برق شبکه سراسری خبر داد.
به گزارش نیپنا، مهندس دهقانی اظهار امیدواری کرد که در تابستان امسال با ورود این توربین ها و تولید 300 مگاوات برق مردم استان خوزستان با کمبود برق مواجه نشوند.
وی گفت: طرح فاز 2 مجتمع پتروشیمی فجر شامل چهار توربین گازی به ظرفیت 650 مگاوات برق است و با توجه به مشکلاتی که ممکن است شبکه برق سراسری با آن مواجه باشد تصمیم گرفتیم توربین ها را 6 ماه زودتر از برنامه وارد مدار تولید کنیم.
مجتمع پتروشیمی فجر به منظور تامین و توزیع یوتیلیتی مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دو فاز احداث شده است.
این مجتمع به عنوان یکی از عظیم ترین طرح‌های یوتیلیتی (تولید آب، برق و بخار) شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که فاز نخست آن از سال ۱۳۸۵ در مدار تولید قرار گرفته است و هم اکنون با ظرفیت کامل در حال تولید است.
پتروشیمی فجر دارای دو تصفیه‌خانه برای تصفیه انواع پساب ها شیمیایی آلوده به مواد آلی و روغنی و بهداشتی با ظرفیت‌های ۴۶۰ و ۵۲۰ متر مکعب در ساعت طراحی شده است و این پتروشیمی در سال ۱۳۸۴ از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نخستین مجتمعی بود که به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شد.
نیروگاه این مجتمع به منظور تولید ۵۸۵ مگاوات برق و ۸۳۰ تن بخار در ساعت طراحی شده است و به طور متوسط ۲۲۰ مگاوات تولید برق، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن بخار و حدود ۵ تا ۶ هزار مترمکعب در ساعت آب تصفیه شده تولید می کند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی