بازدید کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پشت صحنه سریال مختار نامه

بازدید کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پشت صحنه سریال مختار نامه
(سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸) ۰۹:۵۸

گروهی از کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (25 خرداد) از لوکیشن و پشت صحنه های سریال های مختار نامه، هزار دستان، یوسف پیامبر، شیخ بهایی، روزگار قریب، مدار صفر درجه، مریم مقدس، کلاه فرنگی، روز واقعه و ... بازدید کردند.

به گزارش نیپنا؛ در این بازدید که با مساعدت و همکاری معاونت روابط عمومی مرکز سیما فیلم انجام شد، کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی از نزدیک در جریان ساخت لوکیشن سریال های پر بیننده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شهرک سینمایی غزالی و منطقه احمد آباد مستوفی قرار گرفتند.



گفتنی است، در
سریال مختار نامه که به کارگردانی و نویسندگی داود میرباقری و تهیه کنندگی محمود فلاح درحال حاضر در مراحل پایانی فیلمبرداری است، 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی به ایفای نقش می پردازند.

دراین مجموعه فریبرز عرب نیا نقش مختار را ایفا می کند و رضا رویگری، رضا کیانیان، عنایت شفیعی، فرهاد اصلانی، ژاله علو، فریباکوثری، اکبرزنجانپور، نسرین مقانلو، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم زاده، ویشکا آسایش، سیامک اطلسی، داود رشیدی، ولی اله شیراندامی، محمد صادقی، انوشیروان ارجمند از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

این مجموعه به شانزده سال زندگی مختار می‌پردازد. بخش اول داستان  بهزمانی که مختار (فریبرز عرب نیا) از سیاست کناره گیری کرده و مشغول کشاورزی است، مربوط می‌شود. عموی مختار که حاکم مدائن است، به او اطلاع می‌دهد امام حسن (ع) به علت زخمی شدن به دست خوارج، درکوشک مدائن است و از مختار می‌خواهد که حفاظت از جان ایشان رابه عهده گیرد. مختار که فردی شیعه و علاقه‌مند به خاندان پیامبر است، این مسؤولیت را قبول می‌کند و بار دیگر وارد سیاست می‌شود.

بخش دوم مربوط می‌شود به دعوت اهالی کوفه از امام حسین (ع) و حرکت مسلم بن عقیل (امین زندگانی) به کوفه، مختار به طرفداری از امام حسین (ع) به آنجا می‌رود. وی در زمان شهادت امام حسین (ع) و در روز عاشورا در زندان بوده است. مختار از بزرگان کوفه است و درصورت حمایت او و قبیله‌اش از امام حسین (ع) عبیدالله شکست می‌خورد.

 به همین دلیل عبیدالله او را زندانی می‌کند. این اسارت یک سال به طول می‌انجامد. سپس مختار به واسطه شوهر خواهرش، عمرسعد (مهدی فخیم زاده) از زندان آزاد می‌شود. این برخلاف میل همگان بوده و توطئه مرگ وی چیده می‌شود، اما مختار کوفه را ترک می‌کند و به مکه می‌رود. آنجا از محمد بن حنفیه اجازه قیام می گیرد و با پیشنهاد آل زبیر برای همکاری مواجه می‌شود. مختار سردار سپاه آل زبیر شده و درجنگ با سپاه شام پیروز می‌شود. او سپس به کوفه بازمی‌گردد تا همراه یاران خود که معروف ترین آنها کیان و ابن کامل هستند، مقدمات قیام را آماده کند. البته قبل از قیام مختار، قیام توابین هم بوده که این برخلاف قیام مختار که تشکیل حکومت را دنبال می‌کرده، فقط به دنبال شهادت بودند. قیام مختار در شب و در کوفه آغاز می‌شود و نشانه آن برپاکردن آتش در پشت بام خانه های کوفه بوده است و نتیجه این قیام تشکیل حکومت توسط مختار و انتقام از دشمنان امام حسین (ع) و مجازات آنها و در پایان شکست حکومت مختار و قتل او درمسجد کوفه است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی