در اجلاس مدیران عامل شرکت های تابعه انجام شد

ابلاغ استراتژی جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی

ابلاغ استراتژی جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی
(چهارشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۸۸) ۱۶:۱۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست با مدیران عامل شرکت های تابعه برنامه ریزی استراتژیک شرکت را به آنان ابلاغ کرد.

به گزارش نیپنا،‌مهندس نژادسلیم در این نشست از مدیران عامل خواست در مدت زمان مشخصی استراتژی خود را متناسب با استراتژی جدید شرکت تصویب و به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارسال کنند.
وی در این نشست با بیان اینکه امروز در دنیای بسیار پیچیده و متغیر کسب و کار، سازمانهای صنعتی به سرعت غیر قابل تصوری در حال پیشروی و شکستن حصارهای ناممکن ها هستد افزود: استفاده از ابزارهای علمی برای مدیریت صحیح و عالمانه لازم است و ابزار های سنتی برای مدیریت سازمان ها کارایی خود را از دست داده و در نتیجه دستیابی به رویکردها و مهارت های لازم برای حفظ مزیت رقابتی و مقابله با رقبا، با ابزارهای سنتی غیر ممکن و نامحتمل خواهد بود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: برای دستیابی به اهداف راهبردی و پاسخگویی در قبال ذینفعان و سهامداران باید همواره مراقب علائم هشدار دهنده تهدیدها و فرصت های محیطی بود تا با تصمیم گیری به موقع و صحیح و استفاده از برنامه ریزی استراتژیک مناسب دستیابی به اهداف راهبردی امکان پذیر شود.
وی افزود: برنامه ریزی استراتژیک به عنوان وظیفه اصلی مدیران سازمان باید از طریق کار گروهی و خرد جمعی و با ایجاد فضا و فرصت مناسب برای استفاده از مشارکت فکری و همکاری مدیران و کارکنان، به طراحی و تدوین مبادرت شود. چرا که اگر مدیران و کارکنان عملأ خود را در اتخاذ تصمیم‌های راهبردی برای ایجاد تحول در سازمان شریک و سهیم بدانند، همکاری و همدلی بیشتری نسبت به اجرای برنامه ها نشان داده و از مقاومت در برابر تغییرات و تحولات سازمان پرهیز خواهند کرد و در نتیجه مدیریت با سهولت بیشتری می‌تواند در اجرای برنامه استراتژیک، به موفقیت دست یابد.
مهندی نژادسلیم گفت: برای اشاعه فرهنگ کار تیمی و به منظور استفاده بهینه از خرد جمعی و سرمایه های فکری بسیار ارزشمند بدنه سازمان،  تعداد 12 کارگروه تخصصی بالغ بر 250 نفر از مدیران، روئسا و متخصصین شرکت برای مشارکت در تدوین برنامه ریزی استراتژی و آماده سازی بستر مناسب جهت پیاده سازی و اجرای آن با بهره گیری از استقرار سیستم مدیریت جامع مبتنی و منتهی بر مدل سرآمدی، تشکیل و از نظراتشان استفاده به عمل آمد و با تشکیل منظم و مدون جلسات ستاد راهبردی و کارگروه های تخصصی، فاز تدوین برنامه ریزی استراتژیک از طریق تعیین و تبیین بیانیه های مدیریت، مبادرت به تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان، استخراج و تعیین اهم موضوعات و مسایل استراتژیک، نهایتا" منجر به تعیین اهداف استراتژیک و تبیین استراتژی‏های سازمان شد.
وی تاکبد کرد: انجام این کار مهم به صورت گروهی و مبتنی بر خرد جمعی، موجب شد تا تجارب و آموخته های مدیران در زمینه برنامه ریزی استراتژیک تعمیق یابد به گونه ای که با استفاده از شناخت نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت ها و به کارگرفتن آن در ماتریس SWOT  و استفاده از ماتریس فوق به منظور استخراج سیاست ها و استراتژی ها و بالاخره بکارگیری روش ارزیابی متوازن و تهیه نقشه استراتژی، چگونگی اتصال آن به برنامه ریزی استراتژیک و در نهایت تدوین مدل مدیریت استراتژیک شرکت، عینی وملموس شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی