تا پایان امسال انجام می شود

واگذاری شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر به روش مزایده

واگذاری شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر به روش مزایده
(سه شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۸۸) ۰۹:۳۶

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر از واگذاری این شرکت در قالب مزایده ای مطابق اصل 44 قانون اساسی، تا پایان امسال خبر داد.

مهندس مسعود سعیدی طاهری در نشست با خبرنگاران محلی افزود: هرچند تا کنون هیچ گونه فعالیت خاصی در زمینه قیمت گذاری و محاسبه ارزش واقعی این شرکت برای واگذاری به بخش خصوصی انجام نشده است، اما در شهریور ماه سال جاری در نشستی با مسئولان سازمان خصوصی سازی که به منظور بررسی چگونگی واگذاری این شرکت به بخش خصوصی برگزار می شود، به این مهم نیز رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای راهبردی پتروشیمی در منطقه ماهشهر با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی تشکیل شده است؛ از جمله فعالیت این شورا، بررسی و مطالعه نحوه واگذاری و فروش شرکت های پتروشیمی بندر امام، بوعلی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات پتروشیمی ماهشهر است.
سعیدی طاهری یادآور شد: شورای راهبردی پتروشیمی ماهشهر با نگاه به انجام فعالیت های غیرصنعتی با دستور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و همت مدیران عامل شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تشکیل شده است.
وی در باره فعالیت های چشمگیر شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر در سال های اخیر و تاثیر این فعالیت ها در توسعه پایدار منطقه ماهشهر، افزود: به همت کارکنان این شرکت و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی بندر امام، عملیات اجرایی احداث 20 واحد آموزشی در مقاطع مختلف در سال جاری، آغاز می شود.
سعیدی طاهری گفت: پارک 68 هکتاری از سوی پتروشیمی بندر امام در ورودی بندر ماهشهر با صرف 110 میلیارد ریال اعتبار در مدت سه تا چهار سال احداث و به بهره برداری می رسد؛ در سال گذشته به میزان 11 میلیارد ریال به فعالیت های جاری شهرستان ماهشهر (برگزاری مراسم ها و همایش ها،فعالیت های ورزشی و آموزشی) از سوی شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای خانواده کارکنان صنعت پتروشیمی نیز در زمینه فعالیت های جاری، 16 میلیارد ریال هزینه شده است؛ طبق مصوبه شورای راهبردی پتروشیمی، در سال جاری انجام این گونه فعالیت ها در شهرستان ماهشهر با کاهش 20 درصدی اعتبارات در این بخش انجام خواهد شد؛ در این زمینه تنها هشت میلیارد ریال می توان هزینه کرد.
سعیدی طاهری تصریح کرد: یکی از مسائلی که موجب نارضایتی برخی مسئولان و شهروندان ماهشهری شده کمرنگ بودن میزان تزریق درآمدها به برخی از بخش ها و در عوض تزریق بیشتر اعتبارات در دیگر بخش هاست؛ در این زمینه باید گفت که شرکت عملیات غیرصنعتی و شرکت های پتروشیمی برای هزینه کردن در بخش های متعدد، خود به طور مستقل تصمیم نمی گیرند بلکه مجموعه دستگاه های اجرایی و در راس همه فرمانداری شهرستان ماهشهر، پس از ظرفیت سنجی و برنامه ریزی رئوس نیازمندی های خود را به ما اعلام می کنند.
وی ادامه داد: تمام شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه ماهشهر ملزم به پرداخت عوارض های مختلفی هستند که قانون آنها را مکلف به پرداخت می کند؛ عوارض سه درصد آلایندگی و یا یک درصد تربیت بدنی از جمله این عوارض ها است که انصافا شرکت های پتروشیمی در این زمینه با خوش حسابی رفتار می کنند.
سعیدی طاهری در باره خدمات پروازی شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون 792 پرواز در فرودگاه ماهشهر انجام شده است که از این طریق 84 هزار مسافر جابه جا شده اند (40 هزار مسافر ورودی و 44 هزار مسافر خروجی).
فرودگاه ماهشهر یکی از فرودگاه های فعال کشور است؛ شرکت های هواپیمایی ماهان، کیش ایر و حمل و نقل هوایی ایران - نفت به وسیله هواپیماهای بویینگ MD، فوکر، BAE و ایرباس جابجایی مسافران در فرودگاه ماهشهر را به عهده دارند.
وی همچنین، فعالیت های فرهنگی انجام شده از سوی شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر در این شهرستان را بسیار چشمگیر توصیف کرد و افزود: برگزاری جشنواره ها، مراسم ها و همایش های فرهنگی، راه اندازی نمایشگاه ها، اردوهای دانش آموزی با هدف تقویت فضای فرهنگی مجتمع های صنعتی و شهروندان ماهشهری، از جمله فعالیت های این شرکت در حوزه فرهنگی است؛ تا کنون پنج جشنواره کودک در این شرکت برگزار شده است.
سعیدی طاهری ادامه داد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و کودکان و نوجوانان در سال جاری بیش از 700 میلیون ریال هزینه شده است، همچنین به منظور برگزاری هرچه بهتر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک میلیارد ریال به منظور تامین غذا، وسیله ایاب و ذهاب و سایر امکانات از سوی این شرکت هزینه شده است.
وی گفت: 50 درصد هزینه بهسازی شبکه آب و فاصلاب، 50 درصد هزینه گازرسانی به دو شهرک بعثت و چمران و هزینه ساخت ایستگاه راه آهن ماهشهر را شرت عملیات غیر صنعتی ماهشهر پرداخت می کند؛ از آغاز تشکیل این شرکت تا کنون، بهسازی معابر عمومی و مسیرهای آمد و شد شهروندان ماهشهر با محوریت های قانونی از سوی این شرکت انجام شده است.
سعیدی طاهری در باره فعالیت های این شرکت در چارچوب موازین صنعت سبز اظهار داشت: شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی ماهشهر موفق به دریافت لوح تقدیر فعالیت سبز شد؛ این شرکت به عنوان نماد خدماتی وزارت نفت شناخته شده است، ضمن این که همواره در مسیر صنعت سبز گام برداشته ایم.
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات پتروشیمی ماهشهر در این نشست با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اهالی مطبوعات به عنوان نخبگان و روشنفکران جامعه و نیروی محرک، در رفع مشکلات جامعه نقش آفرینی می کنند.
در پایان این مراسم خبرنگاران پرتلاش محلی در زمینه اطلاع رسانی با اهدای لوح یادبود تقدیر شدند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی