مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

اعلام آمادگی کشورهای اروپایی و خاورمیانه برای احداث واحدهای اوره و آمونیاک در ایران

اعلام آمادگی کشورهای اروپایی و خاورمیانه برای احداث واحدهای اوره و آمونیاک در ایران
(سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸) ۱۱:۳۸

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آفریقای جنوبی (ساسول) و روسیه آمادگی خود را برای حضور در احداث طرح ها ی مشارکتی اوره و آمونیاک در ایران اعلام کرده اند.

به گزارش نیپنا؛ مهندس عادل نزاد سلیم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیر عامل افزود: به دلیل وجود امکانات و مزیت های رقابتی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آفریقای جنوبی (ساسول) و روسیه علاقمند درایران واحدهای مشارکتی اوره و آمونیاک احدث کنند.

وی گفت: در حال حاضر سالیانه 137 میلیون تن اوره در جهان مصرف می شود که پیش بینی می شود این میزان مصرف تا 5 سال آینده به160 میلیون تن در سال افزایش یابد.

نژاد سلیم افزود: در حال حاضر 34 میلیون تن اوره بین کشورهای جهان مبادله می شود که این میزان در 5 سال آینده به 43 میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص میزان تولید اوره و آمونیاک در کشور، گفت: تا پایان امسال بیش از 4 میلیون تن کود اوره در کشور تولید خواهد شد و این در حالی است که میزان مصرف کشور در سال جاری 7/2 میلیون تن پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مازاد تولید اوره کشور صادر می شود، اعلام کرد: ایران از نظر تولید اوره در سال 1388 به خود کفایی رسیده است.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی