به ارزش 32 میلیون یورو

توافقنامه خرید تجهیزات پتروشیمی گلستان با یک شرکت آلمانی امضا شد

توافقنامه خرید تجهیزات پتروشیمی گلستان با یک شرکت آلمانی امضا شد
(پنج شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۸) ۱۰:۴۰

پتروشیمی گلستان توافقنامه خرید اصلی‌ترین تجهیزات (کمپرسورهای) واحد آمونیاک خود را با شرکت آلمانی زیمنس به امضا کرد.

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی گلستان؛  در مذاکرات انجام شده با شرکت ‪ Siemens‬از معتبرترین سازندگان جهان، تجهیزات توربوکمپرسورهای واحد آمونیاک شامل (کمپرسور هوا، کمپرسور گاز سنتز، کمپرسور آمونیاک) با رقمی افزون بر ‪۳۲‬ میلیون یورو خریداری شد.

پیش پرداخت اولیه آن معادل چهار میلیون یورو نیز با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تامین و پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، تجهیزات یاد شده که از اصلی‌ترین تجهیزات پتروشیمی گلستان است، دارای پیچیدگی‌های فنی خاصی بوده که سازندگان معتبر اندکی در جهان، دارای آن هستند و شرکت زیمنس از کشور آلمان جزو معتبرترین این سازندگان محسوب می‌شود.

در فرآیند خرید تجهیزات سعی بر آن شده از جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های روزآمد جهان و با استفاده از تجارب موجود در سطح واحدهای آمونیاک کشور و بهره مندی از نظرهای کارشناسان شرکت و مشاور طرح (MC) استفاده می‌شود.

با محقق شدن شرایط پرداختی اقساط قرارداد از محل حساب (صندوق) ذخیره ارزی (مورد تقاضا از بانک مرکزی)، این تجهیزات که جزء اقلام دیر تحویل پروژه است، در ‪ ۲۰‬ماه آینده به سایت حمل خواهد شد.

ایجاد صنایع پتروشیمی در گلستان از مهم ترین مصوبات سفر نخست رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بود که کلنگ احداث آن آبان ماه ‪ ۸۵‬در شمال آق قلا به زمین زده شد.

میزان تولیدات این طرح یک میلیون تن کود اوره و 670 هزار تن آمونیاک در سال است و بخشی از آمونیاک تولیدی این طرح در داخل مجتمع به مصرف می‌رسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنایع پایین دستی کشور برای رفع نیاز کشاورزان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی