امسال 10 طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد

پنج طرح پتروشیمی آماده افتتاح

پنج طرح پتروشیمی آماده افتتاح
(یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸) ۱۲:۳۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اکنون 5 طرح در دست بهره‌برداری داریم و از مقامات کشوری هم برای افتتاح آنها دعوت کرده‌ایم.‌

عادل نژاد سلیم گفت: متانول دوم زاگرس، اتیل بنزن، تصفیه پساب و زباله‌سوز پتروشیمی مبین و بخشی از اسلکه بندر پتروشیمی پارس آماده افتتاح هستند . وی تاکید کرد : اکنون متانول دوم زاگرس به صورت 100 درصد در سرویس است.
هم اکنون علاوه بر واحدهای پتروشیمی مهر، واحد اتیل بنزن نیز به تولید رسیده و تا پایان امسال طرح‌های پتروشیمی مروارید، واحد دوم آمونیاک اوره پردیس در فاز دوم عسلویه، واحد دوم متانول ششم زاگرس، واحد بوتادین پتروشیمی جم، پلی اتیلن پتروشیمی امیرکبیر، PVC اروند، توسعه مبین1 و پلی‌اتیلن سنگین مهر به بهره‌برداری خواهند رسید که جمعا تعداد آنها به 10 طرح می‌رسد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره پروژه‌های جدید با شرکت ساسول آفریقای جنوبی نیز تصریح کرد: برای ساخت یک واحد اوره و آمونیاک در عسلویه با این شرکت به توافق رسیدیم و کار قطعی شده است و برای احداث طرح‌های الفین و آروماتیک هم در حال مذاکره هستیم.
نژادسلیم در خصوص پیش‌بینی‌های لازم برای تامین گاز واحدهای پتروشیمی در زمستان گفت: نیاز ما به گاز طبیعی به عنوان خوراک روزانه 25 میلیون مترمکعب است که در این باره و برای تامین آن صحبت‌هایی با مسولان شرکت ملی گاز انجام داده‌ایم.  وی افزود: خوشبختانه سال گذشته در این زمینه مشکلی ایجاد نشد و امیدواریم امسال هم مشکلی ایجاد نشود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی