رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیران قدیم و جدید نفت

تمام منافع نفت باید نصیب ملت ایران شود

تمام منافع نفت باید نصیب ملت ایران شود
(سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸) ۱۳:۴۲

محمود احمدی نژاد امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیران قدیم و جدید نفت گفت: نگاه راهبردی حاکم بر صنعت نفت کشور باید این باشد که تمام منافع نفت به جیب ملت سرازیر شود.

به گزارش شانا،‌ رئیس جمهوری در این مراسم افزود: با وجود کارهای بزرگی که در سال‌های بعد از ملی شدن صنعت نفت انجام شده و همچنین کارهای ویژه‌ای که در دوران پس از انقلاب اسلامی انجام شده هنوز نمی توان گفت که منافع نفت به طور کامل در اختیار ملت قرار گرفته است.
وی افزود: متاسفانه کشورهای استعماری آنچنان ساختار پیچیده‌ای در ساختار پیچیده نفت و سرمایه گذاری و بهره برداری از مخازن نفتی ایجاد کرده اند که با هر حسابی بخش عمده‌ای از منافع نفت به جیب خودشان می‌رود.
رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری ها در صنعت نفت در طول چهار سال گذشته بیش از دو برابر انجام شده اما این سرمایه گذاری‌ها با هزینه‌های بسیار زیادی انجام شده که باید از محل نفت تامین شود.دکتر احمدی نژاد افزود: ما می توانیم این سرمایه گذاری ها را به داخل کشور برگردانیم.
وی تصریح کرد: از یکی دو سال پیش کار بسیار خوبی برای عرضه اوراق قرضه برای تامین مالی پروژه ها انجام شد که باید ادامه یابد.
رئیس مجمع عمومی شرکت ملی نفت افزود: هم اکنون با سپردن پروژه ها به بخش های خارجی و با احتساب تسهیلاتی که در نظر گرفته می‌شود در مجموع بیش از 20 درصد سود در نظر گرفته می‌شود که بهتر است این رقم را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی تصریح کرد: ممکن است گفته شود با انتشار اوراق قرضه همه منابع به صورت یکجا تامین نمی‌شود اما اگر شروع کنیم مردم کم کم توانمند می‌شوند.
رئیس جمهوری گفت: نکته مهم دیگر استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز به عنوان مواد هیدروکربوری است.
وی تاکید کرد: شاید به جا باشد که به جای عنوان تولید نفت خام از عنوان استخراج نفت استفاده کنیم چرا که کاری که انجام می شود استخراج از یک مخزن طبیعی تجدیدناپذیر و فروش آن است که به این تولید گفته نمی‌شود.
دکتر احمدی نژاد افزود: باید به این سمت پیش برویم که از مواد خام استخراج شده به سمت تولید محصولات نهایی حرکت کنیم.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی