مدیرعامل NPC در جمع دانشجویان دانشکده نفت اهواز

علم آموزی صرف کافی نیست، دانستن نحوه کاربرد علوم مهم است

علم آموزی صرف کافی نیست، دانستن نحوه کاربرد علوم مهم است
(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸) ۱۲:۰۵

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع دانشجویان دانشکده نفت اهواز این صنعت را صنعتی بسیار پیچیده دانست که به تخصص‌های مختلفی مانند پالایش ، گاز و پتروشیمی نیاز دارد.

به گزارش نیپنا، نژادسلیم با بیان اینکه خوراک صنایع بالادستی پتروشیمی گاز است گفت: اگر این خوراک  کیفیت و کمیت مناسبی نداشته باشد صنعت پتروشیمی دچار مشکل می شود.
وی با بیان اینکه براساس چشم انداز 1404 ایرانی  باید کشوری توسعه یافته باشد که در جایگاه نخست در منطقه قرار گرفته باشد و برای کشورهای جهان اسلام الهام بخش باشد افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به نیروی انسانی متخصص دادیم و امروز این مهمترین دارایی سازمان‌هاست.
معاون وزیر نفت گفت پیش از این در برآورد دارایی شرکت ها فقط اموال که دارایی های محسوس است محسوب می شد اما امروز مهمترین رکن هر سازمان دارایی های نامحسوس است که شامل نیروی انسانی، توانمندی‌ها، ‌تفکر  و نگرش‌ها است.
وی با بیان اینکه در سال 1982 38 درصد دارایی شرکت ها را دارایی نامحسوس تشکیل می داد افزود: این رقم در سال 2002  به 90 درصد رسید.
نژادسلیم به تداوم علم‌آموزی و کاربردی بودن علوم تاکید کرد و گفت اینکه شما شاگرد اول باشید لازم است اما اصلا کافی نیست و به درد نمی خورد. بلکه باید خلاق باشید و با تسلط به مفاهیم علوم را از حالت کتابی به کاربرد در آورید.
وی به مسئولین دانشکده نفت اهواز توصیه کرد اصل را به کار گروهی بدهند و بیشتر به این موضوع توجه کنند تا کار گروهی و اهمیت به خردجمعی در میان نسل جدیدی نهادینه شود.
نژادسلیم ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیته مشترک پتروشیمی و دانشکده نفت اهواز زمینه ارتباط موثر صنعت پتروشیمی با دانشکده نفت ایجاد شود تا هم صنعت و هم دانشگاه بتوانند روند توسعه همکاری ها را در پیش گیرند.
وی با بیان اینکه اکنون 5 نفر از مدیران ارشد پتروشیمی فازغ التحصیل سالهای گذشته دانشکده نفت هستند افزود: اکنون ما تجربیاتمان را در اختیار شما می‌گذاریم تا فرصت هایی که ما از دست دادیم شما از دست ندهید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از این نشست، در یک فضای صمیمی ناهار را با دانشجویان و در سلف دانشکده اهواز صرف کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی